Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 2910167 7437

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 2910167

Odpowiedzi 7437

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy232
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
cześć, dalej to klepię, ale bardzo powolnym tempem. czasem się w jakiś weekend zbiorę i pchnę coś więcej do przodu. spora część zaplanowanych rzeczy jest już zrobiona.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
spora część zaplanowanych rzeczy jest już zrobiona.
Taka mnie myśl naszła - ciekaw jestem, czy to do zaplanowanych rzeczy też należy:
Czy masz zamiar jakoś ujednolicić kwestię map w grze?

Obecnie (w sumie nie wiem, od której wersji modyfikacji) jest tak, że mapa kolonii - ta kupowana w 1 rozdziale - została zrobiona całkowicie od nowa i z takiej nowej wersji korzystają chyba wszystkie mapy dodane w BQ (do obozu bandytów, do jednego czy drugiego skarbu itd.). ALE: uzupełniona przez Ur-Shaka mapa kolonii już nie była zmieniana, więc w tym momencie grafika wraca do swojej zwykłej wersji z podstawowego G1. No i wszystkie mapy z podstawki (od Grahama do Starej Kopalni, od Y'Beriona, od Saturasa) także nie były w żaden sposób zmieniane.

Zdaję sobie sprawę, że poprawa tego w którąkolwiek ze stron wiązałaby się zapewne ze sporym nakładem pracy. Ale gdyby jednak ujednolicenie tego wchodziło w grę, to byłoby miło :)
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy232
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
W tym patchu chyba nie będę tego ruszał. Muszę domknąć to co jest bo i tak prace trwają już zdecydowanie zbyt długo.
 

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
pomocy jakiś damianut mi każe robić mody do gothica. help. znacie go?

Ja go znam. Możesz szczegóły jakieś podać jakby co o co chodzi?

Post połączony: 2024-05-15, 20:49
Opowiedz nam więcej o swoich wizjach, proszę....🙂
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
@outlander  Naszło mnie parę pytań o różne potwory, zarówno występujące we właściwej rozgrywce, jak i najpewniej porzucone.

1. O ile co do niektórych są zakomentowane informacje, że np. na jakimś etapie miały się znaleźć w świątyni Śniącego - smoczy zębacz (SnapperDragon; nawiasem mówiąc bardzo dziwna tekstura :P ) czy nieumarły cieniostwór (UnDeadShadowbest), tak o niektórych nie ma żadnej wzmianki poza tym, że są pliki stworzeń, więc da się je przyzwać kodami.
- cieniostwór Śniącego (Shadowbeast_poweredbySlepper) - zakładam, że jeśli już, to też kiedyś miał być w świątyni Śpiocha?
- pająk (Spider)
- potwór morski (MarineShark)
Ciekawi mnie, czy były plany, gdzie one miałyby się znaleźć, czy ich pomysły zostały porzucone już wcześniej?

A kolejne pytania są związane z błędami przy niektórych stworach:

2. Z jakiegoś powodu wspomniany nieumarły cieniostwór po przywołaniu nie może się poruszać ani atakować - to niedziałające animacje, czy co? Choć ja w pliku stworzenia nie widzę, czym w sposobie poruszania/atakowania miałby się różnić od zwykłego cieniostwora i co tam może nie działać. (wiem, skoro i tak nieużywany, to po co sobie zaprzątać głowę - ale taki już ciekawski jestem ;) )

3. Niektórym stworzeniom nie działają alternatywne tekstury, które powinny dostać - wspomniany pająk, a także obecnie również nieużywany wodny golem (WaterGolem) oraz występujący w rozgrywce mroczny golem (DarkGolem). Powinny używać odpowiednio tekstur:
- CRW_BODY_V1-C.tex
- GOL_ICE_BODY_V1-C.tex
- GOL_BODY_V1-C.tex
Choć sprawdziłem w GoManie, że wszystkie te tekstury są w pliku BQ_Data.mod, to z jakiegoś powodu w grze się nie aktywują, więc stworzenia korzystają z wersji V0 i wyglądają po prostu jak pełzacz, lodowy golem i kamienny golem. Może to jakaś literówka gdzieś, czy jakieś inne niewłaściwe przypisanie?
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy232
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Sorry, że tak późno odpisuje. Ogółem te potwory morskie i pająki wywale. Nie dość, że nie wiem czemu nie działają to jeszcze te ich tekstury i tak są słabe. Golemy spróbuje poprawić jakoś.

Zastanawiam się czy wywalić zadanie z porwaniem myśliwego Alexa. W sumie chodzi tam tylko o zapłacenie okupu. Takie samo zadanie jest już w G2, kiedy trzeba wykupić Gorna. Mam jedynie pomysł na ciekawy wariant tego zadania dla bandyty. Pytanie czy zrobić z tego zadania quest ekskluzywny dla gildii bandytów czy może chcecie żeby zostawić oba warianty mimo iż ten dla innych gildii będzie dość prostacki? Opinie?
 

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dla mnie możesz oba warianty zostawić.
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty93
Propsy37
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Moim zdaniem też mogą być oba warianty. Zwłaszcza, że obecne zadanie z okupem dodaje dwa mini-zadanka przy okazji, a poza tym fajnie pokazuje, jak myśliwi są lojalni i każdy pomaga, jak może (a bohater nie musi aż tyle rudy wykładać :P )

A co do tych pająków czy potworów morskich - za bardzo nie ma czego wywalać, chyba że chodzi Ci o całkowite usunięcie ich ze skryptów. W końcu w samej grze ich w ogóle nie ma. Tak pytałem z ciekawości, bo w skryptach nie ma też żadnego zakomentowanego miejsca, gdzie miałyby się znaleźć, więc chyba te pomysły i tak były porzucone dość wcześnie. Na marginesie, widziałem też pomysł zapożyczenia z Nocy Kruka aligatorów i wrzucenia ich w paru miejscach, ale najwyraźniej to też poszło do śmieci ;)

Dodatkowo, skoro już jesteśmy w temacie potworów (a dość szczegółowo sobie to ostatnio analizowałem):
jest trochę przypadków, że stworzenie się nie spawnuje, bo jest literówka w nazwie waypointu lub też waypoint w ogóle nie występuje (choć gdy go w ogóle nie ma, to nie wiem, może to zamierzone zmiany w trakcie tworzenia modyfikacji?). W każdym razie podam, co znalazłem, a nuż się to do czegoś przyda :)

- czarny wilk w waypoincie ER_wOLF_SINGLE1 - nie pojawia się, być może przez tę małą literę "w"? bo sam waypoint istnieje;
- ziemny troll na cmentarzysku orków - nie pojawia się, bo literówka w waypoincie, ma CM_TROL1, a powinno być CM_TROLL1;
- w opuszczonej kopalni brak kilku waypointów, w których miały się pojawiać pełzacze, królowe, szkielety i ziemny troll: od PE8 do PE12, QUEN_A i QUEN_B, VM_SKE2 i VM_SKE6, VM_TROLL (ale może to w związku z jakimś przerabianiem zenu w międzyczasie? lub zmianą pomysłów co do fabuły w środku?)

I jeszcze taką ciekawostkę znalazłem - w spawnie stworzeń na początku V rozdziału jest w skrypcie też trochę nowych stworzeń wewnątrz cmentarzyska. Oczywiście nie mogą się faktycznie pojawić, bo to inny zen, niż główny World, w którym się rozpoczyna rozdział - ale się zastanawiam, czy to coś do naprawienia, czy jakiś też dawniej porzucony pomysł? (biorąc pod uwagę, że do wnętrza cmentarzyska na tym etapie i tak nie ma chyba po co wchodzić, nie ma tam nowych zadań itp.?)
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dość ciekawe spostrzeżenia. Jakby co, mogę podzielić się moimi koncepcjami jeśli autor moda chce.
 

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A w planach jest jak w przypadku Content Moda udostępnienie skryptów jakby co?
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy232
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
@porfirion dzięki, ogółem spawn na cmentarzysku powinien się odpalać na 5 albo 6 rozdziale. Jeśli nie działa, to jest to jakiś bug lub po prostu tego nie dokończyłem. Popatrzę na to przy okazji patcha.

@DawidT dzięki, ale pracuję sam. Nie planuję udostępniać skryptów. Najchętniej to bym je nawet zaszyfrował  :F
 

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty224
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy232
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
Jedno zadanie muszę jeszcze oskryptować i będę testował/uzupełniał drobne rzeczy.
 

DawidT

DawidT

Użytkownicy
posty130
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty224
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 

outlander

outlander

Moderator działu
posty461
Propsy232
ProfesjaReżyser
  • Moderator działu
E no coś tam robię pomału. Głównie skrypty:
 

blackero

blackero

Użytkownicy
posty224
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wiadomo kiedy nowa wersja moda, wyjdzie?
 

Pawlak673

Pawlak673

Użytkownicy
Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe
posty272
Propsy36
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe
Cześć, mam wersje ze steam, i podczas otrzymywanych obrażeń wyskakują mi takie kwadraty na ekranie
https://imgur.com/a/H2lcNn9
Album


@@@@@@@@@@@@@@@@Edit
Pomogło zainstalowanie moda Bloodsplats, też jest na steam
 

Smutek z dymem wylewam z płuc na zewnątrz .. <3

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6474
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@outlander korzystasz z plam krwi w swoim modzie?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu




0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry