Wodzu, a dodałeś jakiś czar Czarnemu Magowi? Z tego co pamiętam, to bił kosturem. Może jakieś tchnienie śmierci? (na krzyk umarłych raczej nie ma co liczyć).
Jeśli chodzi o wątki i zadania... Jak dobrze pamiętamy, barierę tworzyło 13 magów (możecie sobie liczyć z Xardasem to i tak zliczycie 12). Pozostaje jeden, nie znany mag. Jak dobrze pamiętacie z Gothica, do Xardasa wysyłano wielu posłańców, jednak żaden nie wrócił... W zatopionej wieży Xardasa jest szkielet mag... Dawno temu (gdy Xardas mieszkał w "zatopionej wieży") ten nieznany mag "X" został wysłany do Xardasa, w celu wyjaśnienia kilku spraw, jednak Xardas wcale nie chciał przynależeć do społeczności Kolonii. Xardas, będąc byłym magiem ognia nie mógł zabić maga, bo łączyła ich święta więź ognia. Mag X pragnął pojąć potęgę ciemności i stać się tak potężny jak Xardas, dlatego został jego uczniem. Kilka lat później do Kolonii przybył Czarny Mag, a jego olbrzymia moc zamknięta w magicznej barierze wywołała trzęsienie ziemi. Ląd na którym stała wieża Xardasa, się osunął, a wieża opadła na dno jeziora. Xardas zdążył się teleportować, jednak jego uczeń nie miał tyle szczęścia - utonął... Jednak czarna magia zostawiła po sobie znamię, wkrótce mag został wskrzeszony przez swoją moc, stając się nieumarłym. Szkielet mag może być NPC. Od kogoś dostajemy zadanie uwolnienia jego duszy od ciężaru czarnych mocy. No a tu już można dużo wymyślić (rytuał/rozmowa z arcymagami w celu uzyskania przebaczenia od bogów/jakiś święty eliksir/księga/itp). Raczej coś wymyślisz
PS: Gratuluje osobie, której chciało się to czytać.