Problem ze skryptami 2775 6

O temacie

Autor SrebrnyWilk

Zaczęty 5.08.2012 roku

Wyświetleń 2775

Odpowiedzi 6

SrebrnyWilk

SrebrnyWilk

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Tak jak w temacie gdy włączam spacera  (v2.6)  i klikam na repanse  scrips (czy jakoś tak) to wyskakuje mi błędy  w skrypcie postaci oraz   jej dialogach.
Nie jestem zbyt doświadczony w tworzeniu skryptów postaci (inaczej z  bronią i pancerzami to potrafię zrobić bez błędów) oglądałem na YT  poradnik "Gothic Modowanie od A do Z"  i miałem nadzieje że uda mi się  zrobić jakąś postać z nową misją prosiłbym o wskazanie mi moich błędów.
 


Jin

Jin

Użytkownicy
Seryjny samobójca
posty32
Propsy8
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Seryjny samobójca
Właśnie, podaj błędy. Nie chce mi się tego całego sprawdzać.
 

SrebrnyWilk

SrebrnyWilk

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Unknown identifier : LOGSETTOPICSTATUS (line 82)
 Expected ';' (line 82)
 Expected '=' (line 82)
 Unknown identifier: ; (line 82)
Expected ';' (line 83)
Unknown identifier: ( (line83)
Expected ';' (line 83)
Unknown identifier: , (line 83)
Expected ';' (line 83)
Unknown identifier : GERALT (line 83)
Expected ';' (line 83)
Unknown identifier:  (line83)
Expected ';' (line 83)
Unknown identifier: ) (line 83)
Missing ')' (line 103)
LOGSETTOPICSTATUS (line 120)
Expected ';' (line 120)
expected '=' (line 120)
Expected ';' (line 120)
Unknown identifier: ; (line 120)
Expecred ';' (line 121)
Unknown Identifier: ; (line 121)
Expected ';' (line 121) - ten powtórzył się 3 razy
\_WORK\DATA\SCRIPTS\CONTENT\STORY\DIALOGE\DIA_SLD_888_GERALT.D: Unknown identifier DJG_715_Geralt (a jak przeglądałem to nie było tego DJG_715_Geralt)
 \_WORK\DATA\SCRIPTS\CONTENT\STORY\DIALOGE\DIA_SLD_888_GERALT.D: Wrong type: LOG_RUNNING

To wszystkie trochę tego dużo :(
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zanim napiszesz jakis temat, sprawdź tutoriale...
"Expected" oznacza brak czegoś. tam gdzie jest Expected ";", wstaw średniki na końcu tej linijki (polecam do tego notepad++). Tak samo jest z innymi znakami. "Unknown identifier" oznacza zmienną/stałą - goticzek nie wie co to jest, bo nie zostało to wcześniej podane, że tak to nazwę.

Zacznijmy od tego, że Twój npc to SLD_888_Gerald, a w dialogu masz ustawiony djg_715_gerald  :ayfkm:  Poza tym cześc twoich błędów musi siedzieć w innych plikach, bo Twój dialog ma  117 linijek, a błędy pokazuje w 121. Wklejam Te Twoje skrypty normalnie w code, żeby inni nie musieli tego ściągać...

Postać:
Spoiler
INSTANCE SLD_888_Geralt (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Geralt";
guild = GIL_SLD;
id = 888;
voice = 4;
flags       = FALSE;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

// ------ Aivars ------
aivar[AIV_FollowDist] = 400;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 6);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_Zerrikanski_sejmitar);

// ------ Inventory ------
CreateInvItems (self, itpo_Health_03, 1);

// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Pony", Face_N_Tough_Okyl, BodyTex_N, ITAR_wiedzminska_zbroja);  
Mdl_SetModelFatness (self, 1.1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self,99);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_888;
};

FUNC VOID Rtn_Start_888 ()
{
TA_Stand_Eating (07,03,21,03,"NW_TAVERNE_04");
TA_Stand_Drinking (21,03,07,03,"NW_TAVERNE_04"); //Tutaj miałeś źle wpisaną godzinę rutyny

};


Dialog:(poprawiłem już Ci instance)
Spoiler
//*********************************************************************
// Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Geralt_EXIT   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Geralt;
nr          = 999;
condition   = DIA_SLD_888_Geralt_EXIT_Condition;
information = DIA_SLD_888_Geralt_EXIT_Info;
permanent   = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Geralt_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Geralt_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
// Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Geralt_Hello   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Geralt;
nr          = 1;
condition   = DIA_SLD_888_Geralt_Hello_Condition;
information = DIA_SLD_888_Geralt_Hello_Info;
permanent   = FALSE;
description = "witaj";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Geralt_Hello_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Geralt_Hello_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Geralt_Hello_15_00"); //Witaj nieznajomy
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_Hello_01_01"); //Wszystko jest do dupy. Akurat wtedy gdy odnalazłem swoje przeznaczenie jacyś debile musieli mnie ogłuszyć i tu wywieść teraz niewiem jak mam wrucićdo domu.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_Hello_01_02"); //Gdyby był tutaj ze mną chociasz Jaskier to nieczułbym się tak samotny ponieważ byłbym samotny miałbym przyjaciela u swego boku.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_Hello_01_03"); //Czy mugłbyś kupić mi piwo oddam ci później pieniądze prosze ja musze się narazie zastanowić co dalej.


};

//*********************************************************************
// Zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Geralt_zadanie   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Geralt;
nr          = 1;
condition   = DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_Condition;
information = DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_Info;
permanent   = FALSE;
description = "No dobrze";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Geralt_Hello))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_15_00"); //No dobrze tak szczerze to wspułczuję ci.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_01_01"); //Dziękuje ci ale niema takiej potrzeby.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_01_02"); //Wiesz co przynieś mi to piwo.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_zadanie_01_03"); //A ja później opowiem ci dokładniej te historie oczywiście jeśli będzie cię to interesowało.

};

//*********************************************************************
// Koniec zadania
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Geralt_piwo   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Geralt;
nr          = 1;
condition   = DIA_SLD_888_Geralt_piwo_Condition;
information = DIA_SLD_888_Geralt_piwo_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Mam dla ciebie piwo";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Geralt_piwo_Condition()
{
if (npc_knowsinfo (other, DIA_SLD_888_Geralt_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_beer) >= 1
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Geralt_piwo_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Geralt_piwo_15_00"); //Mam piwo.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_piwo_01_01"); //Dziękuje.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_piwo_01_02"); //Mama nadzieje że kiedyś uda mi się wrucić do domu.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Geralt_piwo_01_03"); //A tu masz swoje złoto.


     
        B_giveinvitems (other, self, itfo_beer, 1);
        Createinvitems (self, itmi_gold, 100);
        B_giveinvitems (self, other, itmi_gold, 100);
        B_LogEntry (TOPIC_piwo, "Dałem Geraltowi piwo.");
       
};
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
logsettopicstatus nie istnieje, istnieje za to Log_SetTopicStatus, zmień to i powinno być dobrze, spacer prawie wszystko po pierwszym błędzie klasyfikuje jako błąd.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

SrebrnyWilk

SrebrnyWilk

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Dziękuje wam sorka że tak późno odpisuje ale u mnie była burza
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry