Łuk 4680 9

O temacie

Autor ArcymagCienia

Zaczęty 22.06.2012 roku

Wyświetleń 4680

Odpowiedzi 9

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Witajcie!
Mam pewnie głupie i banalne pytanie, ale nie moge znaleźć rozwiązania, forum juz tez przeszukałem :x
Otóż zrobiłem sobie łuk, który chciałem dodać do gry, zapisałem go jako 3DS, lecz modele łuków mają rozszerzenie mms i konczy sie tym ze postac potrafi założyć łuk, ale nie potrafi go dać do ręki i strzelić(brak animacji). Jak rozwiązać mój problem?

Oto skrypt łuku

Cytuj
INSTANCE ZAB_BOW (C_Item)
{
   name             =   "Łuk Zabójcy";

   mainflag          =   ITEM_KAT_FF;
   flags             =   ITEM_BOW;
   material          =   MAT_WOOD;

   value             =   50;//20;

   damageTotal         =   15;
   damagetype         =   DAM_POINT;
   munition         =   ItAmArrow;

   cond_atr[2]         =    ATR_DEXTERITY;
   cond_value[2]        =    10;
   visual             =   "ZAB_BOW.3DS";

   description         = name;
   TEXT[2]            = NAME_Damage;               COUNT[2]   = damageTotal;
   TEXT[3]          = NAME_Dex_needed;            COUNT[3]   = cond_value[2];
   TEXT[5]            = NAME_Value;               COUNT[5]   = value;
};
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
3ds - modele statyczne
mms - modele dynamiczne

Łuk jest modelem dynamicznym ponieważ cięciwa się rusza otwórz jakiś łuk blenderem czy 3d max`em i zobacz jak to jest zrobione.

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Ja otwieram pliki z rozszerzeniem 3DS, tych z rozszerzeniem MMS znaleźć nie moge... chodzi mi o to jak mam zapisać ten łuk by działały animacje
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Łuk
#3 2012-06-22, 17:30(Ostatnia zmiana: 2012-06-22, 17:30)
w asc (plik animacji) chyba

musisz jeszcze dodać coś (chyba kość nie znam sie na 3d) do czego będzie się przyklejała 2 ręka.

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Cholera... no coz dzieki... choc nadal nie wiem jak to zrobic :(
 

Smokmen

Smokmen

Użytkownicy
Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
posty221
Propsy124
  • Użytkownicy
  • Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
A chcesz to dodać do I czy II?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Łuk
Rafał, mogłeś dodać że jest to animacja MorphMesh, czyli animacja vertexowa, ułatwi mu to wyszukiwanie informacji i ewentualnych tutoriali.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
@Smokmen do jedynki
 

Smokmen

Smokmen

Użytkownicy
Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
posty221
Propsy124
  • Użytkownicy
  • Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&

Smokmen

Łuk
#8 2012-06-22, 21:33(Ostatnia zmiana: 2012-06-22, 21:33)
To nie dobrze dodawałem kiedyś miecz czy coś takiego do II. Wiem że musisz wrzucić mesh, texture i skrypt u mnie było OK. Może spróbuj znaleźć jakiś łuk w skryptach. Wrzuć texture i zmień w skrypcie żeby odczytywał tą wrzuconą.
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
@Smokmen taaak dodanie mieczu to nie problem bo miecz po prostu podlacza sie pod slot na humanbodynaked0.asc, dodawalem juz miecze... tylko nie wiem co zrobić z łukiem ;(
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry