Teksturuje kolorem mimo zmappowania 4162 8

O temacie

Autor Warka

Zaczęty 16.06.2012 roku

Wyświetleń 4162

Odpowiedzi 8

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!

Warka

Teksturuje kolorem mimo zmappowania
2012-06-16, 15:20(Ostatnia zmiana: 2012-06-16, 23:41)
model dobrze zmappowałem, lecz po oteksturowaniu kilkudziesięciu poly spacer zamiast teksturą np. desek teksturuje kolorem tak jakby model był niezmappowany. i to niezależnie od modelu oteksturuje pare losowych poly i zaczyna teksturować tym kolorem, nic nie daje reset spacera. czym to może być spowodowane?
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Może nie masz tekstur zainstalowanych. Ja męczyłem się dlaczego w blenderze nie widać tekstur tylko różowy kolor. Okazało się, że nie mam tekstur zainstalowanych. Sprawdź to.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
O ile jakoś pamiętam to tekstura może być za bardzo rozciągnięta czy jakoś tak ;p
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Warka teksturujesz w spacerze? Zaprzestań jak najszybciej, zrób to blenderem czy innym maxem.

Jeżeli jednak jesteś tak przywiązany do spacera to spróbuj nakładać teksturę z mapowaniem, znaczy niebieską strzałka.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Jak teksturujesz w spacerze to zaznacz najpierw trójkąty, które chcesz oteksturować (maksymalnie całą płaszczyznę bo chyba pozostałe będą właśnie w jednym kolorze) wybierając wcześniej odpowiednią dla modelu teksturę, potem wciśnij niebieską i czerwoną strzałkę, które powinny być w pasku po boku i spację, żeby ustawić teksturę jak chcesz. Później PPM i Apply and deselect czy jakoś tak.
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
Warka teksturujesz w spacerze? Zaprzestań jak najszybciej, zrób to blenderem czy innym maxem.

Jeżeli jednak jesteś tak przywiązany do spacera to spróbuj nakładać teksturę z mapowaniem, znaczy niebieską strzałka.

wciskam niebieską strzałkę i teskturuje. kocham cię <333
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Ale i tak jesteś posrany teksturując w spacerze :pokerface:


Rób to w blenderze, to nie jest takie trudne
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Umrzyj kto teksturuje w spacerze

Gumen ma dobre tutki do blendera masz tam wszystko opisane od modelowania poprzez teksturowanie aż do portali.
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
Warka teksturujesz w spacerze? Zaprzestań jak najszybciej, zrób to blenderem czy innym maxem.
Ale i tak jesteś posrany teksturując w spacerze :pokerface:
Umrzyj kto teksturuje w spacerze
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry