Nowa broń, nowy dźwięk 3490 8

O temacie

Autor HolyInquisition

Zaczęty 13.05.2012 roku

Wyświetleń 3490

Odpowiedzi 8

HolyInquisition

HolyInquisition

Użytkownicy
posty9
Propsy1
  • Użytkownicy

HolyInquisition

Nowa broń, nowy dźwięk
2012-05-13, 19:56(Ostatnia zmiana: 2012-05-13, 20:15)
Witam wszystkich. Mam pewien problem. Otóż stworzyłem sobie całkiem fajny muszkiet, wykożystujący skrypt kuszy. Teraz chcę go trochę udoskonalić i dodać mu nowy dźwięk, konkretnie strzału. Mam dźwięk, wkleiłem go do folderu Sound, w folderze Anims/mds_overlay skopiowałem Humans_CBowT1.mds i T2 zastępując to na Humans_MusketeT1.mds i T2. Dalej zmieniłem w nich dźwięk strzału, który uprzednio wstawiłem do Scripts/System/SFX/SfxInst.d. I tu moje pytanie: jak przypisać właśnie te dźwięki do mojej broni? Spodziewałem się, że znajde linijkę, która podepnie skrypty do broni, ale się przeliczyłem.... Proszę Was o nakierowanie mnie na właściwe tory.
 

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Sauron

Nowa broń, nowy dźwięk
#1 2012-05-13, 20:06(Ostatnia zmiana: 2012-05-13, 20:19)
Linijki dzwięków z Humans_CBowT1:
*eventSFX      (7   "Drawsound_Bow")
*eventSFX         (6   "CrossbowShoot"  )
*eventSFX      (14   "BowReload")
Zastąp je czymś innym, tylko musisz wiedzieć za jaki dzwięk odpowiadają i przypisać swój.
A i na przyszłość naucz się szukać w plikach...

EDIT: O kurde, teraz po dokładnym przeczytaniu zauważyłem, że już to zrobiłeś. Sorry wycofuje to co napisałem
Teraz musisz dać Equip i Unequip w skrypcie kuszy (zajrzyj do np. amuletu jak to zrobić) ,a w nim Mdl_ApplyOwerlayMDS (self, "nazwa.mds") i Mdl_RemoveOwerlayMDS (self, "nazwa.mds")
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

HolyInquisition

HolyInquisition

Użytkownicy
posty9
Propsy1
  • Użytkownicy
Wiem, które linijki odpowiadają za dany dźwięk. Zastąpiłem *eventSFX (6 "CrossbowShoot" ) na własny
*eventSFX (6 "MusketeShoot" ). Trzeba było go wprowadzić do pliku SfxInst.d o ile dobrze główkuję. Wygląda on tam tak:

INSTANCE MusketeShoot   (C_SFX_DEF) {file= "Muskete_Fire_01";            vol = 110;         
INSTANCE MusketeReload   (C_SFX_DEF) {file= "Woosh_After_02.wav";         vol = 40;

Chodzi mi o to jak przypisać teraz te nowe skrypty tj. Humans_MusketeT1.mds i T2 do broni.


EDIT: Dobra teraz to ja później zobaczyłem. Widzę, że sam dostrzegłeś błąd.



EDIT_2: Dobra po długich minutach zmagań doszedłem do momentu, w którym kompletnie( po raz kolejny) nie wiem co robić. Więc tak. Skrypty jak najbardziej powinny działać. Przywołuje muszkiet i gdy wybieram go w ekwipunku... BACH! i crash do pulpitu. Błąd: ASC. NOT FOUND Hum_Body_Naked0.asc... muślę, że to ma związek z Humans_MusketeT1 i T2. Zmieniałem, kombinowałem na wiele sposobów, ale każda kolejna próba kończyła się niepowodzeniem, ciągle ten sam błąd.... Pomocy....
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Nowa broń, nowy dźwięk
#3 2012-05-14, 08:50(Ostatnia zmiana: 2012-05-14, 08:51)
to co zmieniałeś czyli *eventSFX to skrypt z którego są tworzone animacje. Musisz najpierw zdekompilować animacje Gothic Soucerem do plików .asc i dopiero możesz w plikach .mds grzebać :P

HolyInquisition

HolyInquisition

Użytkownicy
posty9
Propsy1
  • Użytkownicy
Chwila, powoli :)  To już wyższy poziom. Ale dobra zdekompilowałem Humans_CBowT1.MSB i T2... Pojawiłmi się folder asc_humans_CBow1 i 2. W tym folderze 4 pliczki ASC. , HUM_BODY_NAKED0.ASC i HUMANS_CBowT1.MDS, który to dopiero teraz mam modyfikować? Dobra załóżmy, że tak. Zmodyfikowałem go dodając nazwę dźwięku, wklejam wszystko tam gdzie trzeba i odpalam Gothica? Czy jeszce coś z tym robie np. compiluje znowu? Bo jak odpaliłem Gothica teraz to znowu wymaga mi np. BLO_AMBIENT_M01.ASC itd. No to wypakowałem z krwiopijcy i demona tak jak wymagało, ale znowu nie ma "S_FISTRUNL".... Czuję lekką frustrację....
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Nowa broń, nowy dźwięk
#5 2012-05-14, 17:25(Ostatnia zmiana: 2012-05-14, 17:26)
Musisz z dekompilować te mds`y na których będziesz pracować. Widocznie nie zrobiłeś tego ze wszystkimi. Pliki ASC się skompilują same po włączeniu gothic`a. Dopóki będą wywalać ci błędy ASC. NOT FOUND to znaczy ze nie wypakowałeś jeszcze wszystkich potrzebnych mds`ów.

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Sauron

Nowa broń, nowy dźwięk
#6 2012-05-14, 19:16(Ostatnia zmiana: 2012-05-14, 19:23)
Zmieniłeś dwa pliki nie? Humans_CBowT1.mds i Humans_CBowT2.mds skopiuj je zmień nazwę na np. mojMDS_T1.MDS i mojMDS_T2.MDS Stare MDS'y te orginalne które skopiowałeś zdekompiluj GothicSourem. W folderze który se wybrałeś utworzy ci się folder asc_Humans_CBowT1 i asc_Humans_CBowT2 zamień nazwe na asc_mojMDS_T1 i asc_mojMDS_T2 w nim masz plik mds też zmień nazwe i musi on też być w foldere MDS_OWERLAY zmień w MDS'ach dzwięki i sprawdź czy w tych nowych folderach występują wszystkie pliki .asc które są w MDS'ach, jak tak to powinno działać, jak nie to musisz je "zdobyć" i tyle.

Chyba zrozumiałe  :lol2:  nie?
(mam nadzieje że dobrze Ci napisałem, jak źle to niech ktoś mnie poprawi)

EDIT: W folderze asc_mojMDS_T1 powinieneś mieć pliki (oprócz .MDS):
Hum_Body_Naked0.ASC
Hum_CBowDrawT1.asc
Hum_CBowAim.asc
Hum_CBowAimT1.asc
Hum_CBowAutoAim.asc

A w asc_mojMDS_T2 te:
Hum_Body_Naked0.ASC
Hum_CBowDrawT2.asc
Hum_CBowAimT2.asc
Hum_CBowAutoAimT2.asc
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

HolyInquisition

HolyInquisition

Użytkownicy
posty9
Propsy1
  • Użytkownicy
Zrobiłem wszystko jak rozpisałeś, w większości miałem to już zrobione. Tylko kiedy odpalam Gothica i wybieram muszkiet wywala mi błąd : ani already defined S_FISTRUN. Zdekompilowałem i robiłem różne cuda z większością plików, z którymi się dało, ale wciąż ten sam błąd.
 

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Sauron

Nowa broń, nowy dźwięk
#8 2012-05-18, 16:29(Ostatnia zmiana: 2012-06-05, 20:44)
Dobra dam ci już te foldery ale nie powiem co z nimi zrobić bo już wsześniej to zrobiłem w poprzednim moim poście tak jak to zrobił Rafał

edit: jak dalej będziesz miał problemy to pisz na gg (możesz pisać nawet jak jestem niedostępny)

EDIT2: Zrobiłem to i miałem ten sam błąd co ty. Najlepiej usuń to z MDS'a :D  (nie testowałem)
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry