Gothic : Odrodzenie 25839 43

O temacie

Autor Gundeln

Zaczęty 4.05.2012 roku

Wyświetleń 25839

Odpowiedzi 43

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy

Gundeln

Gothic : Odrodzenie
2012-05-04, 22:30(Ostatnia zmiana: 2012-05-09, 22:21)
„A człowiek pokonał bestię, która wróciła królestwa Beliara…”
     Gothic : Odrodzenie, czym może być ta dziwnie zapowiadająca się modyfikacja? Cóż, i dla mnie w pewnym stopniu jest ten temat tajemnicą, chociaż z założenia miał być zwykłym Gothiciem tyle tylko, że na silniku jego następcy, czyli Gothic’a 2. Lecz, jako iż jestem zwolennikiem zmian, tak i tego nie mogłem po prostu zostawić własnego projektu, bez swojej ingerencji.

      Ponownie, w Górniczej Dolinie, zwanej też Kolonią Karną, dane nam będzie stawić czoło wyzwaniom więźniów, wrogą znanym z Sagi, czy podziemnym komnatom. Oczywiście, modyfikacja nie miała by racji bytu, jeśli nie oferowała by żadnych nowości. Dlatego będę chciał zaprezentować np. życie więźniów w niegdyś zawalonej jaskini, a teraz tętniącą życiem i ciężkiej pracy w małej kopalni rudy, należącej do Starego Obozu.

      Klimat, czyli coś co zada mi najwięcej trudu, lecz szczerze uważam, iż nie naruszę go, a jeśli już, to będę starał się poruszyć go w jeszcze lepszą stronę. Jeśli klimat zostanie nie zmieniony, lub lepszy a w odświeżonym środowisku, to jak będzie wyglądała np. nocna przechadzka po koloni tylko z pochodnią w ręku? Równie dobrze, jak i to było w pierwszej części Sagi, muzyka nie zostanie zmieniona, pozostanie w swoim pierwowzorze znanym z Gothic’a 1.

      Krajobraz, jak już powiedziałem ulegnie on radykalnym zmianą. Lasy staną się gęstsze, bardziej tajemnicze, a gdzie niegdzie będziemy mogli usłyszeć kapiącą wodę z drzew czy jaskiń.

      Lokacje, będą za to po części wierne oryginałowi a z drugiej strony, wierne moim konceptom czy fantazją. Będzie dane ujrzeć nam też, miejsca porzucone przez twórców, które zostaną dokończone wedle różnych pomysłów. Pojawią się też gdzie niegdzie artefakty, znane nam z Gothic’a drugiego.
      Pierwsza część jak i druga skrywała wiele sekretów, więc nie powinno ich też zabraknąć tutaj, nic nie znaczące miejsca, mogą skrywać naprawdę wiele tajemnic i rzeczy, za które w dalszych godzinach gry dałbyś uciąć sobie rękę.
   
      Jak już wspomniałem, projekt w pewnym stopniu i dla mnie jest tajemnicą, ponieważ kreowanie zadań pobocznych zostawiam wam!  Zwykłym graczom, czy też utalentowanym modderom. Nie ma pod to wyznaczonych warunków, każda misja pasująca do klimatu, powinna zostać dodana w pewnym etapie gry.

Ile modyfikacja wniesie nowości ? Nie planuję wielu, lecz kilka z nich mogę wyjawić.
  •    Alchemia zbliżona do tej z Gothic'a 2
  •    Bardziej rozbudowane kowalstwo, niż te z podstawowej wersji gry
  •    Nowe rzeczy lub odnowione modele starych (m.in. jedzenia czy broni)
  •    I kilka nowych, których dowiecie się gdy modyfikacja wyjdzie.
Wymienione powyżej rzeczy, są w większości planach, aczkolwiek kilka z nich już pomału zaczyna poprawnie funkcjonować.

Stare brzydkie :

http://imageshack.us...screen02zb.jpg/
http://imageshack.us...screen03uc.jpg/
http://imageshack.us.../screen01h.jpg/


Nowe ładne :


Jedyne co ja uważam za rzeczy do poprawy, to tekstury drzew i trawy które nie pasują klimatem jak i dodać trochę rzeczy do kopalni pokroju chociaż pajęczyny.

Teraz jedyne co zostało do dodania, to prośba byście krytykowali, wytykali błędy, niedociągnięcia i pozostawiali szczere komentarze. Nad modem siedzę gdzieś od połowy Kwietnia, a raczej nad jego skryptową stroną. Mam do was jedno pytanie, jeśli uznacie że z modyfikacji może wyjść coś dobrego, to poinformujcie mnie gdzie wysyła się zgłoszenia o dział, gdyż Retskeda o ile wierzyć jego profilowi, nie ma już trochę na forum.

Tytuł chyba jest teraz w porządku.[/font][/size]
 

therooofisonfire

therooofisonfire

Użytkownicy
Lerła Merlę.
posty47
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Lerła Merlę.
Sam zajmujesz się pracą nad tym modem?

Propozycje na tytuł:
"Gothic: Witamy w Kolonii"
"Gothic: Jestem tu nowy"
"Gothic: Więzienie, nie dolina!"
"Gothic: Byle przeżyć"
"Gothic: Prywatne cele"
"Gothic: Zagłada w obozie"
"Gothic: Z deszczu pod rynnę"
"Gothic: Co ja tutaj robię"

Ja osobiście gram w większość modyfikacji które są ukończone, więc jeżeli nie przerwiesz swojej pracy możesz liczyć na moją przychylność. Screeny nie są rewelacyjne, ale przynajmniej są.  :ok:  
Jedynie nie wiem po co na każdym screenie tytuł, zwłaszcza jeśli jeszcze masz zamiar go zmienić.
 
Pokaż mi bohatera, a napiszę Ci tragedię.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Gothic : Odrodzenie
#2 2012-05-04, 22:59(Ostatnia zmiana: 2012-05-04, 23:01)
"Kształt" opisu... znajomy. Anyway.
Sam opis całkiem ciekawy, chociaż nie jest jakoś specjalnie niezwykły. Screeny robione w spacerze, które nie ukazują niczego poza szkieletami i ogniskiem to po prostu nie screeny.
Niemniej jednak życzę powodzenia.

Propozycje na tytuł:
"Gothic: Witamy w Kolonii"
"Gothic: Jestem tu nowy"
"Gothic: Więzienie, nie dolina!"
"Gothic: Byle przeżyć"
"Gothic: Prywatne cele"
"Gothic: Zagłada w obozie"
"Gothic: Z deszczu pod rynnę"
"Gothic: Co ja tutaj robię"
Bitch, please :ayfkm:  To bardziej pasuje do tytułów poszczególnych rozdziałów, chociaż i tak lipne :pokerface:
 

therooofisonfire

therooofisonfire

Użytkownicy
Lerła Merlę.
posty47
Propsy12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Lerła Merlę.
Kaczuś to wymyśl coś, a nie krytykujesz.. :>
Może i lipne, ale zawsze lepsze niż 'reaktywacja'.
 
Pokaż mi bohatera, a napiszę Ci tragedię.

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Były już próby tego t typu modyfikacje, zresztą nieudane
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Kaczuś to wymyśl coś, a nie krytykujesz.. :>
Może i lipne, ale zawsze lepsze niż #msg1034379reaktywacja#msg1034379.
Sądzę, że reaktywacja to chyba najlepsze z tego co zostało tu w temacie wymienione XD
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy

Luke_Flamesword

Gothic : Odrodzenie
#6 2012-05-04, 23:56(Ostatnia zmiana: 2012-05-05, 00:06)
Gundeln
A ja mam pewną propozycję - zamiast wkładać ogromny wysiłek w odtwarzanie oryginalnej fabuły GI, którą każdy tutaj zna już na pamięć i raczej mało komu będzie się chciało ją przechodzić jeszcze raz na nieco tylko ulepszonym silniku - może lepiej zrobić alternatywną wersję GI?

Co mam przez to na myśli? Chodzi mi o to, aby zachować elementy, które były atrakcyjne w oryginalnej grze czyli wtrącenie do kolonii, przyłączanie się do obozów i kombinowanie jak się urządzić w GD, ale zmienić głównego bohatera na kogoś z osobowością i dać inny wątek główny.

Niech będą te same obozy, te same NPC, ta sama Górnicza Dolina, którą znamy i kochamy (oczywiście ze zmienionymi detalami i dodatkami o których wspominałeś), ale niech będą inne zadania, inne przygody głównego bohatera.

Mało komu chce się jeszcze patrzeć na bezimiennego, a jeszcze mniejszej ilości ludzi chce się po raz setny latać po miecz do Fiska.

I jeszcze co do wątku głównego - prawda jest taka, że najatrakcyjniejsze w Gothicach nigdy nie było ratowanie świata, ale początki związane z wkupywanie się w łaski danej grupy ludzi. Dużo fajniejsze od robienia z głównego bohatera herosa, który ratuje światy jest zrobienie z niego nic nie wartego śmiecia, który powoli i żmudnie musi się piąć w lokalnej hierarchii, aby zapewnić sobie władzę, poważanie, bezpieczeństwo czy inne luksusy.

Dla mnie ciekawą opcją byłoby założenie, że magicznej bariery nie da się w żaden sposób zniszczyć i jedyne co pozostaje bohaterowi to urządzić się jak najlepiej w kolonii. Fabuła mogłaby się toczyć wokół zdobywania pozycji w którymś z obozów i ogólnie codziennego życia w kolonii.
 

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy

Sculler

Gothic : Odrodzenie
#7 2012-05-05, 00:53(Ostatnia zmiana: 2012-05-05, 00:53)
Dla mnie ciekawą opcją byłoby założenie, że magicznej bariery nie da się w żaden sposób zniszczyć i jedyne co pozostaje bohaterowi to urządzić się jak najlepiej w kolonii. Fabuła mogłaby się toczyć wokół zdobywania pozycji w którymś z obozów i ogólnie codziennego życia w kolonii.
Moim zdaniem musi być wyższy wyznaczony cel do osiągnięcia niż wspinanie się po obozowych rangach. W G1 tym celem było zniszczenie magicznej bariery. To właśnie jej zniszczenie było głównym celem gry, dzieliła obozy na wrogie sobie i otoczeniu oraz nadawała fabule sensu. Zarys fabuły jaki opisałeś w ostatnim akapicie przypomina mi trochę Metina, czyli bieganie i napierda***** w kamienie :)  .
 
some things are meant to be

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Dałem propsa i oczekuję na większą ilość screenów. Zarys jak i opis bardzo mi sie spodobały, mógłbyś dodać pare innowacji urealniających gre, np. hełmy czy zwierzęta typu wąż, żółw, świnie.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Dobry wstęp do moda na TM to już pół propsa :ok:  

Jeśli mam coś powiedzieć to zgodzę się częściowo z Lukiem - nikt nie będzie chciał od nowa biegać po tej samej koloni, zwiedzać te same obozy tylko dla kilku dodanych przez ciebie wątków. Ja bym proponował zostawić gothica 1 bo jest już on przerobiony na wszelkie możliwe sposoby i zabrać się na następną część, zastanawiam się też właśnie czemu większość osób na forum zdecydowana jest modyfikować pierwszą część. Zawsze wydawało mi się że gothic 2 jest bardziej dopracowany i po prostu lepiej i łatwiej jest modować nowszą część. istotne w tym są choćby zmiany w silniku, system walki, kowalstwa itp... Na cholerę przenosić do 1 coś co jest już w 2 :facepalm:  Chyba nigdy tego nie zrozumiem.

Na twoim miejscu zastanowił bym się jeszcze co do "gothica reaktywacji" i tworzył własny choćby i 2h mod do G2. Myślę że co niektórzy przeceniają swoje możliwości i tworzy się przez to sterta niewydanych modów.
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Cytuj
Zarys fabuły jaki opisałeś w ostatnim akapicie przypomina mi trochę Metina, czyli bieganie i napierda***** w kamienie
Wiesz, to zależy od wykonania takiej fabuły - przecież mi nie chodzi o to, żeby ona się składała z samych zadań "przynieś, podaj, pozamiataj" - tutaj można umieścić wiele ciekawych elementów i zwrotów akcji jak np. przy osiągnięciu całkiem wysokiej pozycji w SO, gracz zostaje zdradzony przez część obozowiczów, którym nie podoba się jego szybkie robienie kariery i w efekcie musi zwiewać do NO, zaczynając praktycznie od zera.
Można też gracza wplątać w osobiste gierki między obozowiczami, można wrzucić go w sam środek wojny między obozami, można pokazać jakąś kryzysową sytuację dla któregoś z obozu (np. kończy się ruda w kopalni SO) i wiele, wiele innych rzeczy.

Jakaś konkretna fabuła jest jak najbardziej pożądana, ale niech to nie będzie po raz enty ratowanie świata i okolicy - bohater mógłby dla odmiany być kimś, kto się troszczy o własne interesy.
 

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy

Gundeln

Gothic : Odrodzenie
#11 2012-05-05, 10:11(Ostatnia zmiana: 2012-05-05, 12:12)

Na twoim miejscu zastanowił bym się jeszcze co do "gothica reaktywacji" i tworzył własny choćby i 2h mod do G2. Myślę że co niektórzy przeceniają swoje możliwości i tworzy się przez to sterta niewydanych modów.

Możesz mi wierzyć, że myślałem nad tym długo. Zresztą zgadzam się z tobą i Lukiem w 100%, przecenianie swoich możliwości, i to coś czego sam się obawiam. Dlatego w niedługim czasie zapewne będę potrzebował ludzi do pomocy przy chociażby vobowaniu świata. Ale kiedy to już czas pokażę.  

Co do wypowiedzi Flamesword#msg1034397a, nie ukrywam że przechodzenie po raz setny gothic#msg1034397a 1 może być żmudne, gdy świat zostanie skończony, na pewno pomyśli się też o takim wyjściu.

Co do screenów, dziś coś nowego zapewne pokażę.

 :ok:  Bez zastanowienia się dałem propsa Wowozowi, bo pomysł od razu przypadł mi do gustu.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Gothic : Odrodzenie
#12 2012-05-05, 11:56(Ostatnia zmiana: 2012-05-05, 14:21)
Czemu np. nie zrobić głównym bohaterem Diega i opowiedzieć jego historie? Spotkania z bezimiennym, kamienie ogniskujące, wyrzucenie z obozu, tajne spotkania etc. To by było mega oryginalne.
Moze być też opcja, że jeżeli story kończy się dla jakiejś postaci to zmienia się na następną np. Diego -> Milten, Milten -> Gorn etc. Wszystko zalezy od tego jak sobie to ułożysz w głowie. Imo mój pomysł jest dobry i można zrobić z tego fajnego rpg-przygodówke.
 

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy

Gundeln

Gothic : Odrodzenie
#13 2012-05-05, 20:43(Ostatnia zmiana: 2012-05-05, 20:44)
3 nowe ładniejsze screeny w temacie, tak jakby kogoś to interesowało, abynajmniej coś na nich widać.
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Cytuj
Czemu np. nie zrobić głównym bohaterem Diega i opowiedzieć jego historie? Spotkania z bezimiennym, kamienie ogniskujące, wyrzucenie z obozu, tajne spotkania etc. To by było mega oryginalne.
Moze być też opcja, że jeżeli story kończy się dla jakiejś postaci to zmienia się na następną np. Diego -> Milten, Milten -> Gorn etc. Wszystko zalezy od tego jak sobie to ułożysz w głowie. Imo mój pomysł jest dobry i można zrobić z tego fajnego rpg-przygodówke.
Genialny pomysł. A moze zrobić to w konwencji podobnej do Callosza? W sensie - Uiekamy Diegiem z obozu, szukamy przyjaciół z wiadomością o spotkaniu (możnaby kilka questów bezimiennego dać owym postaciom, żeby uatrakcyjnić i urozmaicić rozgrywkę), aż tu nagle bam, wskakujemy w skórę Gorna i idziemy odbijać Wolną Kopalnię.
Następnie możnaby dopisać fabularny wątek równoległy do szturmowania świątyni Śniącego przez bezimiennego - epicki, godny końcówki gry.
 
makin' bacon

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy
Świetnymi pomysłami zawalacie moją małą głowę. Aż korci mnie, żeby to wszystko wklepać w to co teraz robię, i z odnowionego gothic'a zrobić to co wy proponujecie.
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Czemu akurat Diegiem, moim zdaniem lepiej byłoby opowiedzieć historie Miltena.
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Jeden pies... to był tylko przykład :ayfkm:
 

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy
Co do Miltena, myślałem żeby nim jako pierwszym grało się i były mniej więcej ukazane wybryki Xardasa aż do momentu w którym opuszcza SO, i dajmy na to razem z Miltenem udaje się na tereny orków by pokazać mu miejsce na wieże, bo przecież kto wie, czy nie znali się zanim Xardas opuścił Stary Obóz, chyba że ja coś w grze przeoczyłem ( :pokerface:  )
 

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Cedric

Gothic : Odrodzenie
#19 2012-05-05, 22:33(Ostatnia zmiana: 2012-05-05, 22:34)
Milten to była cipa w świecie Gothica
Zresztą ja mamy grać każdym w różnym czasie,  to co za różnica, od kogo się zacznie ?
to do Luka :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry