Dialog 8433 28

O temacie

Autor greex

Zaczęty 30.04.2012 roku

Wyświetleń 8433

Odpowiedzi 28

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy

greex

Dialog
2012-04-30, 11:09(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 11:13)
Na wstępie przepraszam, że to już trzeci temat w którym proszę o pomoc w absolutnych podstawach, ale chciałbym dokładnie zrozumieć co źle jest i jak należy robić poprawnie.

W poniższym dialogu chciałem, by NPC sam mnie zagadywał, była by moja odpowiedź, jego i do wybrania "Koniec". Kod wygląda tak:

//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Urnal_EXIT(C_INFO)
{
npc             = MIL_9001_Urnal;
nr              = 999;
condition = DIA_Urnal_EXIT_Condition;
information = DIA_Urnal_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description     = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Urnal_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Urnal_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//========================================
//-----------------> OPCJA KRADZIEŻY
//========================================

INSTANCE DIA_Urnal_PICKPOCKET(C_INFO)
{
npc          = MIL_9001_Urnal;
nr           = 900;
condition    = DIA_Urnal_PICKPOCKET_Condition;
information  = DIA_Urnal_PICKPOCKET_Info;
permanent    = TRUE;
description  = Pickpocket_20;
};

FUNC INT DIA_Urnal_PICKPOCKET_Condition()
{
C_Beklauen (20, 43);
};

FUNC VOID DIA_Urnal_PICKPOCKET_Info()
{
Info_ClearChoices (DIA_Urnal_PICKPOCKET);
Info_AddChoice (DIA_Urnal_PICKPOCKET, DIALOG_BACK ,DIA_Urnal_PICKPOCKET_BACK);
Info_AddChoice (DIA_Urnal_PICKPOCKET, DIALOG_PICKPOCKET ,DIA_Urnal_PICKPOCKET_DoIt);
};

FUNC VOID DIA_Urnal_PICKPOCKET_DoIt()
{
B_Beklauen ();
Info_ClearChoices (DIA_Urnal_PICKPOCKET);
};

FUNC VOID DIA_Urnal_PICKPOCKET_BACK()
{
Info_ClearChoices (DIA_Urnal_PICKPOCKET);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Urnal_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc          = MIL_9001_Urnal;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Urnal_HELLO1_Condition;
   information  = DIA_Urnal_HELLO1_Info;
   permanent = FALSE;
   Important    = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Urnal_HELLO1_Condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Urnal_HELLO1_Info()
{
    AI_Output (self, other ,"DIA_Urnal_HELLO1_03_02"); //Jak się tu dostałeś?
    AI_Output (other, self ,"DIA_Urnal_HELLO1_15_03"); //Eeee....
    AI_Output (self, other ,"DIA_Urnal_HELLO1_03_04"); //Dobra, nieważne.Nie przeszkadzaj mi, bo muszę patrolować teren.Gdyby te tchórze z dołu zobaczyli orka mieli by pełne gacie i nie wszczęli alarmu.
};

Postać sama "zaczyna" rozmowę, ale nic nie wspomina o "Jak się tu dostałeś" tylko jest Koniec oraz Co możesz mi powiedzieć o tym miejscu.

[mod=Avallach]To temat o skryptach, nie Spacerze - przenoszę.[/mod]
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
A skompilowałeś skrypty?
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Zamiast 02 - 03 - 04 w      "AI_Output (self, other ,"DIA_Urnal_HELLO1_03_02"); //Jak się tu dostałeś?
    AI_Output (other, self ,"DIA_Urnal_HELLO1_15_03"); //Eeee....
    AI_Output (self, other ,"DIA_Urnal_HELLO1_03_04"); //Dobra, nieważne.Nie przeszkadzaj mi, bo muszę patrolować teren.Gdyby te tchórze z dołu zobaczyli orka mieli by pełne gacie i nie wszczęli alarmu.
};" daj 00 - 01 - 02.  
Może to pomoże.
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Niestety, nic to nie dało.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
A skompilowałeś skrypty?

(...) Robiłeś?...
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
A skompilowałeś skrypty?

(...) Robiłeś?...

Tzn? Sparsowałem skrypty, a jak się kompiluje? :P Przepraszam za moją niewiedzę.
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Alexik

Dialog
#6 2012-04-30, 14:15(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 14:16)
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Ehh ; / Spacer się wiesza i brak odpowiedzi jak chcę naprawić skrypty.
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Ehh ; / Spacer się wiesza i brak odpowiedzi jak chcę naprawić skrypty.
Poczekaj aż sie dokońca załaduje dopiero wtedy
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Kompilowanie a parsowanie to to samo.

Spacer się niekiedy zawiesza nawet na 2H jak się kompilują skrypty. Włącz parsowanie i idź na TV / dwór / na neta. NIE WŁĄCZAJ ŻADNEJ GRY PRZY PARSOWANIU, BO TO PRZEDŁUŻY CZAS PARSOWANIA!!!
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy

greex

Dialog
#10 2012-04-30, 14:51(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 14:53)
Ehh ; / Spacer się wiesza i brak odpowiedzi jak chcę naprawić skrypty.
Poczekaj aż sie dokońca załaduje dopiero wtedy

Poczekałem z 3-4 minuty od czasu załadowania Spacera i ponownie brak odpowiedzi.

Edit: Polaking - Ok :P To póki co wyłączam, potem jak będę na dwór szedł to włącze.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Dialog
#11 2012-04-30, 15:39(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 18:09)
Jeśli prasowanie przez starter odbywa się szybciej to zrób to przez starter. A w spacerze tylko odśwież dialogi.

EDIT: oj tam oj tam taki skrót myślowy :D  :P ważne ze każdy wie o co chodzi

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
A ja nie polecam spacera do update dialogów, Redefix rządzi. W ułamku sekundy mi robi update, i jeszcze nie miałem z nim ani jednego problemu.

Rafał no tak prasujmy skrypty czemu nie :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Poczekałem z 3-4 minuty od czasu załadowania Spacera i ponownie brak odpowiedzi.

Jak się pojawi brak odpowiedzi, to poczekaj - w spacerze to normalne, cierpliwości trochę. :-)
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Rafal trochę mi pomógł i zrobiłem tak:

1. Parsowanie skryptów przez Starter
2. Usunięcie dwóch plików z Cutscenes
3. W spacerze kolejno:

Refresh
Update
Save
4. W grze "Nowa gra" - niestety nie pojawiają się stworzeni przezemnie NPC ( Voby są )
5. Reparsuje skrypty
6. W grze są NPC, ale nie wyświetla się dialog - NPC mnie zagaduje, ale od razu jest "Koniec"

Oto skrypt dialogu - może są błędy?  http://wklej.org/id/743008/

Dodam, że przeglądając na szybko okienko z dialogami w Spacerze oraz jeden z dwóch plików otwierając notepadem nie znalazłem tam imion moich NPC, którzy mają jakieś kwestie.

Plik z dialogiem DIA_MIL_URNAL_9001.D w Story/Dialoge.

O co może chodzić?
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Teraz żadne dialogi się nie wyświetlają.
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Trochę pokombinowałem i moje dialogi są już w pliku OU.CSL możliwe do przeczytania, lecz w grze dalej ich nie ma ; / Nie wiem już o co może chodzić..
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Też tak mam. Musisz się tym bawić - spacer, redefix i tak w kółko, aż się będą pokazywały, innego sposobu nie ma.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy

greex

Dialog
#19 2012-05-01, 13:48(Ostatnia zmiana: 2012-05-01, 13:54)
Udało się wreście ;) Teraz mam pytanie - da się skrócić długość mowy NPC? Bo Eee... Bezi wymawia kilkanaście sekund.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry