NPC nie pojawia się 5301 10

O temacie

Autor greex

Zaczęty 29.04.2012 roku

Wyświetleń 5301

Odpowiedzi 10

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Cześć. Przed chwilą wraz z tutorialem stworzyłem testowego NPC dając mu waypoina obok bramy w Khorinis.
1. Stworzyłem plik z NPC
3. Zapisałem jako VLK_5000_Edd.D w Story/NPC
4. W starterze sparsowałem skrypty
5. Gra się uruchomiła, ale NPC brak.

Kod pliku z Eddem:


instance VLK_5000_Edd (Npc_Default)
{
      // ------ NSC ------
      name = "Edd";
      guild = GIL_VLK;
      id = 5000;
      voice = 4;
      flags = 0;
      npctype = NPCTYPE_AMBIENT;
     
//-----------AIVARS----------------

slf.attribute[ATR_STRENGTH] = 60;
slf.attribute[ATR_DEXTERITY] = 30;
slf.attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
slf.attribute[ATR_MANA] = 0;
slf.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 100;
slf.attribute[ATR_HITPOINTS] = 100;
// ------ Taktyka walki------
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;
// ------ Ekwipunek (zewnętrzny)------
EquipItem (self, ItMw_1h_Bau_Mace);
// ------ Ekwipunek (wewnętrzny)------
CreateInvItems (self, ItMi_Gold, 1);
// ------ Wygląd------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Bald", Face_B_CorAngar,
BodyTex_B, NO_ARMOR);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Militia.mds");
// ------ Talenty ------
B_GiveNpcTalents (self);
// ------ Talent do walki ------
B_SetFightSkills (self, 100);
// ------ Rutyna ------
daily_routine = Rtn_Start_0000;
};
FUNC VOID Rtn_Start_0000 ()
{
TA_Stand_ArmsCrossed(06,00,22,00,"NW_CITY_MAINSTREET_01_01");
TA_Sleep(22,00,06,00,"NW_CITY_BED_BOSPER_B");
};

Proszę o pomoc ;)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

NPC nie pojawia się
#1 2012-04-29, 22:37(Ostatnia zmiana: 2012-04-29, 22:38)
Musisz dodać do startup.d w init twojego zena Wld_InsertNpc (VLK_5000_Edd,"NW_CITY_MAINSTREET_01_01");
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Dodałem do Story/Startup.D i wciąż nic ; /
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

NPC nie pojawia się
#3 2012-04-29, 22:51(Ostatnia zmiana: 2012-04-29, 23:12)
sądząc o nazwie jest to standardowy waypoint,chyba że się myle często mi się zdarza:),ale jeśli tytaki stworzyłeś to połączyłeś go z innym wayem? bo jak nie,to połącz a jak to standardowy way,to spróbuj dodać dwa nowe waye i je połącz,lub jeden nowy i połącz ze standardowym,w każdym bądź razie spróbuj to ogarnąć w taki sposób i upewnij się że napewno odpalasz swój mod z zaznaczonym reparse script:)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Greex gdzie dokładnie to dodałeś? Dodaj to STARTUP_NewWorld_Part_City_01 i powinno działać.
A i jeszcze jedno, rozumiem że grę uruchamiasz z zaznaczonym Reparse Scripts?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Alexik

NPC nie pojawia się
#5 2012-04-30, 06:22(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 06:22)
Cytuj
daily_routine = Rtn_Start_0000;
};
FUNC VOID Rtn_Start_0000 ()
A skąd się wzieło 0000 ? przecież id jest 5000 popraw to
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy

greex

NPC nie pojawia się
#6 2012-04-30, 08:07(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 08:09)
Wld_InsertNpc (VLK_5000_Edd,"NW_CITY_MAINSTREET_01_01");
Wld_InsertNpc (VLK_458_Rupert , "NW_CITY_ENTRANCE_01"); //Essensstand, pennt bei Matteo - NW_City_Bed_Rupert

To jest pod "STARTUP_NewWorld_Part_City_01"


Alexik - poprawiłem, dzięki - robiłem z tutorialem i umknęło mi to uwadze :P

Na pewno kliknąłem reparse script, bo Gothic mi się niemiecki zrobił, ale dalej nic. NPC powinien stać obok Lothara ( między bramą do górnego miasta, a bramą do miasta ).
----------------------------------------------------------------------------

1.Czy mogę zamiast niemieckich wrzucić tam polskie skrypty? Znalazłem od Lorda Michała, a byłoby o wiele lepiej.

2. Jest jakiś NPC Maker po polsku/angielsku? Znalazłem z 2, ale oba w wersji niemieckiej.

3. Jak Waypointy stworzyć? Chciałbym dodać strażników na mury, ale Ctrl+u nie pokazuje ich tam.


Sorry, że jestem taki upierdliwy ;) Chcę zrozumieć wszystkie podstawy, a potem bawić się samemu.
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Alexik

NPC nie pojawia się
#7 2012-04-30, 08:14(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 08:19)
1.Tak możesz nikt nie stoi ci na drodze :)
2.Niestety nie ma tylko jest do gothica 1 ale tam niektóre rzeczy są inne dam ci jeszcze tutaj link do programow niezbednych do modowania http://themodders.org/index.php?/topic/687-wazneprogramy-niezbedne-do-edycji-gry/ i jeszcze wszelkie pomocne tutoriale http://themodders.org/index.php?/forum/36-tutoriale/
A spróbuj tak
Cytuj
Wld_InsertNpc (VLK_5000_Edd,"NW_CITY_ENTRANCE_01");
        Wld_InsertNpc (VLK_458_Rupert           , "NW_CITY_ENTRANCE_01");       //Essensstand, pennt bei Matteo - NW_City_Bed_Rupert
3.Odsyłam do tutoriala >>>> http://themodders.org/index.php?/topic/46-wstawianie-waypointu/
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
1.Tak możesz nikt nie stoi ci na drodze :)
2.Niestety nie ma tylko jest do gothica 1 ale tam niektóre rzeczy są inne dam ci jeszcze tutaj link do programow niezbednych do modowania http://themodders.org/index.php?/topic/687-wazneprogramy-niezbedne-do-edycji-gry/ i jeszcze wszelkie pomocne tutoriale http://themodders.org/index.php?/forum/36-tutoriale/
A spróbuj tak
Cytuj
Wld_InsertNpc (VLK_5000_Edd,"NW_CITY_ENTRANCE_01");
        Wld_InsertNpc (VLK_458_Rupert           , "NW_CITY_ENTRANCE_01");       //Essensstand, pennt bei Matteo - NW_City_Bed_Rupert
3.Odsyłam do tutoriala >>>> http://themodders.org/index.php?/topic/46-wstawianie-waypointu/

1. Wiem, ale może gra czy coś by się krzaczyło ;)
3. Dzięki, wreście zadziałało ;p  Zastanawia mnie tylko czemu NW_CITY_ENTRANCE_01 zamiat NW_CITY_MAINSTREET_01_01 - Entrance_01 to jakiś obszar pod który waypointy należą?
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Alexik

NPC nie pojawia się
#9 2012-04-30, 08:39(Ostatnia zmiana: 2012-04-30, 08:41)
Cytuj
1. Wiem, ale może gra czy coś by się krzaczyło ;)
3. Dzięki, wreście zadziałało ;p  Zastanawia mnie tylko czemu NW_CITY_ENTRANCE_01 zamiat NW_CITY_MAINSTREET_01_01 - Entrance_01 to jakiś obszar pod który waypointy należą?
Poprostu po polsku nie wymyślasz sobie waypointów w startupie tylko dodajesz tam gdzie jest najbliżej npc tego miejsca np Rupert jest najbliżej NW_CITY_ENTRANCE_01 no i tak musi być  :lol2:
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Cytuj
1. Wiem, ale może gra czy coś by się krzaczyło ;)
3. Dzięki, wreście zadziałało ;p  Zastanawia mnie tylko czemu NW_CITY_ENTRANCE_01 zamiat NW_CITY_MAINSTREET_01_01 - Entrance_01 to jakiś obszar pod który waypointy należą?
Poprostu po polsku nie wymyślasz sobie waypointów w startupie tylko dodajesz tam gdzie jest najbliżej npc tego miejsca np Rupert jest najbliżej NW_CITY_ENTRANCE_01 no i tak musi być  :lol2:

Dzięki, rozumiem już ;p
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry