Łączenie modelu z kośćmi 7131 0

O temacie

Autor Reverse

Zaczęty 21.04.2012 roku

Wyświetleń 7131

Odpowiedzi 0

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy

Reverse

Łączenie modelu z kośćmi
2012-04-21, 15:53(Ostatnia zmiana: 2012-07-09, 11:10)
Witam, w tym tutorialu przedstawię jak połączyć model z koścmi w programie 3D Studio Max.
Będą to kości wilka z Gothic 2 Noc Kruka Niezbędna programy to 3DS MAX 9, G2MDK, GothicSourcer


1. Musimy pobrać i zainstalować program G2MDK

2. Musimy pobrać i zainstalować program GothicSourcer. W tym programie wybieramy Tools -> Decompiler models -> Dynamic (MDS or MSB). Wokienku które się pojawi w linijce "Select of model:" wybieramy folder z Gothicem a następnie _Work\Data\Anims\Wolf.mds. W linijce "Working directory:" Wybieramy folder w którym animacje mają być zapisane. W linijce "Platform" Wybieramy Gothic (Nie wybieramy Gothic 2)  Klikamy  Ok



3. Uruchamiamy program 3DS MAX, importujemy wcześniej z eksportowaną animację(Wolf_Body)  Usuwamy model 3D i tworzymy własny, taki który pasował by do kości(dopasowywujemy go do kości).

4. Zaznaczamy nasz model (lub części z którego się składa) w Modifier List wybieramy "skin".



5. Przy okienku "Bones" klikamy "Add" zaznaczamy wszystko i klikamy "select" (tak samo jest przy łączeniu zbroi, tylko przy niej nie dajemy ZS'ów ani Skin'ów).  



6. Klikamy "Edit Envelopes", zaznaczamy Vertices i wybieramy obszar nad którym ta kość będzie miała władzę.
bone



7. Szukamyw tabelce "weight properties", "Abs effect" i wpisujemy wartość 1(1 oznacza 100%, 0,5 50% i tak dalej). pamiętajmy o zaznaczeniu opcji Rigid(należy z tymi przyciskami poeksperymentować)

8. Eksportujemy model i gotowe.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry