Witam, w tym tutorialu przedstawię jak połączyć model z koścmi w programie 3D Studio Max.
Będą to kości wilka z Gothic 2 Noc Kruka Niezbędna programy to 3DS MAX 9, G2MDK, GothicSourcer
1. Musimy pobrać i zainstalować program G2MDK
2. Musimy pobrać i zainstalować program GothicSourcer. W tym programie wybieramy Tools -> Decompiler models -> Dynamic (MDS or MSB). Wokienku które się pojawi w linijce "Select of model:" wybieramy folder z Gothicem a następnie _Work\Data\Anims\Wolf.mds. W linijce "Working directory:" Wybieramy folder w którym animacje mają być zapisane. W linijce "Platform" Wybieramy Gothic (Nie wybieramy Gothic 2) Klikamy Ok

3. Uruchamiamy program 3DS MAX, importujemy wcześniej z eksportowaną animację(Wolf_Body) Usuwamy model 3D i tworzymy własny, taki który pasował by do kości(dopasowywujemy go do kości).
4. Zaznaczamy nasz model (lub części z którego się składa) w Modifier List wybieramy "skin".

5. Przy okienku "Bones" klikamy "Add" zaznaczamy wszystko i klikamy "select" (tak samo jest przy łączeniu zbroi, tylko przy niej nie dajemy ZS'ów ani Skin'ów).

6. Klikamy "Edit Envelopes", zaznaczamy Vertices i wybieramy obszar nad którym ta kość będzie miała władzę.
bone

7. Szukamyw tabelce "weight properties", "Abs effect" i wpisujemy wartość 1(1 oznacza 100%, 0,5 50% i tak dalej). pamiętajmy o zaznaczeniu opcji Rigid(należy z tymi przyciskami poeksperymentować)
8. Eksportujemy model i gotowe.