Własna muzyka do Gothic 6205 8

O temacie

Autor Gornos

Zaczęty 5.04.2012 roku

Wyświetleń 6205

Odpowiedzi 8

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team

Gornos
Quest Pack Team

Własna muzyka do Gothic
2012-04-05, 17:00(Ostatnia zmiana: 2012-04-05, 20:10)
Jak w temacie, czyli jak dodać własną muzykę do Gothica przy pomocy programu "Microsoft DirectMusic Producer". I wiem, że jest już taki poradnik na forum, ale mówi on o tym jak zmienić zawartość pliku .dls, a ja chcę wiedzieć jak się robi wszystko od podstaw. Próbowałem sam coś zdziałać, patrząc jak to wygląda z plikami muzycznymi Gothica i jedyne co udało mi się ustalić, to że .sgt jest uzależnione od .sty, a .sty od .dls z czego głównym plikiem jest .dls, a .sty i .sgt to tylko coś w stylu skryptu scalającego pojedyńcze .wav'y w jedno. Do tego do .dls'u może być przypisanych kilka .sgt'ów i .sty'lów, ale nie wiem jak to zrobić. Jest ktoś na tym forum kto ogarnia ten program i mógłby mi pomóc?

Edit: Jak coś jest niejasno wyjaśnione, to mogę wyjaśnić na spokojnie bo pisałem na szybko :D

Edit2: Nie znalazłem innego działu gdzie ten temat byłby odpowiedni więc wstawiam tutaj, bo głównie tyczy się to Spacera
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Chodzi ci jak ją dodać, w jakim formacie zrobić, jak zapisać czy co? Bo jeśli wstawić do świata, to w spacerze musisz ten głośnik wstawić i tam wpisać nazwę muzyki w skrypcie spacerowym tego głośnika. Ja w spacerze nie pracuję, bo mi nie działa, więc nie wiem dokładnie jak to się tam robi - raz tylko jak mi działał to lookałem triggery itp. w spacerze.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Polaking co ty chrzanisz? To chyba najgorsze możliwe rozwiązanie.
D:\gothic2\_Work\data\Scripts\System\Music\MusicInst.dZrób to skryptowo.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
Raczej chodziło mi o to jak skonwertować plik muzyczny .wav do .dls, .sty i .sgt, ale skrypt też się przyda. No ale wiadomo, że problem dalej jest bo nie wiem jak to zbytnio zrobić. Rozkminiłem już mniej więcej .dls i .sgt, ale .sty dalej nie ogarniam, to znaczy nie wiem jak przedłużyć linię czasu, bo resztę już w miarę umiem i tylko tego mi brakuje. I przy okazji gdy już bym miał te pliki muzyczne to czy musiałbym robić paczkę z modem czy wystarczyło by dopisać linijkę w MusicInst.d i włączyć gothica z opcją reparse script (no i oczywiście wpisanym w pliku konfgracyjnym nazwę mojego zena z dodanym obszarem muzycznym)
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Własna muzyka do Gothic
#4 2012-04-13, 22:40(Ostatnia zmiana: 2012-04-13, 22:41)
Chodzi ci jak ją dodać, w jakim formacie zrobić, jak zapisać czy co? Bo jeśli wstawić do świata, to w spacerze musisz ten głośnik wstawić i tam wpisać nazwę muzyki w skrypcie spacerowym tego głośnika.
Łolaboga... co ty gadasz? :pokerface:
Ten głośnik to możesz wstawiać co najwyżej do pomieszczeń typu karczma czy jakieś inne dość często zaludnione miejsce (chyba, że masz inne ciekawe motywy na zewnątrz, do których taka opcja się przyda). Do tej karczmy to można skądś wziąć jakąś paplanine ludzi typowo z baru i wrzucić do środka dla odczucia klimatu or jakąś muzyczkę. W MT do Starego Obozu przy InExtremo była użyta taka opcja z głośnikiem.
Głośnik działa tylko w obszarze kilku/ew kilkunastu metrów, nie dalej.

Ofc do wrzucenia muzyki do gry jak najbardziej trzeba najpierw przekonwertować muzykę do odpowiedniego formatu a potem w odpowiednich plikach dodać kilka linijek. Zresztą sawik kilka postów wyżej podał ścieżkę do pliku.
 

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
No dobra. Problem myślę, że rozwiązany, ponieważ udało mi się dodać własną muzykę do gothica w formacie .dls, .sgt i .sty robiąc wszystko od podstaw. Niedługo być może umieszczę jakiś konkretny poradnik do tego jak zrobić te pliki od podstaw. Temat można zamknąć (a jak ktoś nie chce czekać na poradnik to niech pisze do mnie na gg - 2719918 to postaram się wytłumaczyć)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Podaj jedynie program jakim to zrobiłeś, resztą zajmą się sami/wyczytają w internecie. Ewentualnie potem możesz poradnik napisać, ale największym problemem jak dla mnie było znalezienie dobrego do tego programu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
Microsoft DirectMusic Producer, ale uprzedzam że ten program jest dosyć dziwny i zanim się rozkmini o co w nim biega to może minąć kilka dni, a na necie nie widziałem żadnych poradników po polsku czy nawet po angielsku (no chyba że na jakichś 10 stronach w wyszukiwarce google)
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Na wog jest dobry po niemiecku i nie trzeba go w cale umieć aby zrozumieć co trza robić
http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=642&cat=21&page=0&order=0
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry