Dodawanie nowego miecza do gry 4469 11

O temacie

Autor Alpha

Zaczęty 3.04.2012 roku

Wyświetleń 4469

Odpowiedzi 11

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam.
Parę dni temu zacząłem zabawę z 3DS Max'em 9 i zrobiłem mój pierwszy model miecza.

Screen 1

Wiem, że lipny, ale dopiero się uczę i mimo wszystko chciałbym go zobaczyć w Gothic'u. Czytałem i oglądałem sporo tutków o tym, ale mimo wszelkich prób miecz jest w grze niewidzialny. A w Spacerze widać, że jest oteksturowany:

Screen 2

Tekstury miecza są podzielone na 4 części, jak widać na screenie 2 (ostrze, skóra, szmaragd i złoto). Wszystkie te elementy w formatach tex i tga wrzuciłem do TEXTURES i _COMPILED, skrypty zreparsowane (GothicStarter'em) a jednak nadal w grze ich nie widać.
Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Skrypt miecza ?

Nie widać to znaczy ze nie widać modelu ale można ubrać ?? czy co ?

Model może być za mały przyskaluj go moze troche

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Skrypt (robiony na szybko)

/********************************************************************************/
// keine NPC
INSTANCE ItMw_Miecz (C_Item)
{
name = "Miecz";

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SWD;
material = MAT_METAL;

value = 100;

damageTotal = 50;
damagetype = DAM_EDGE;
range     =   100;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]   = 30;
visual = "sword.3ds";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

I tak, można go "ubrać" i nim walczyć, ale po prostu go nie widać. A jeśli chodzi o skalowanie to raczej nie to, bo jak otworzyłem inny miecz z gry to był podobnej wielkości. Ale spróbuję go zwiększyć.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Za dużo go wygładzałeś, to dlatego. Ten miecz to "koło", a nie "kwadrat" (czy tam sześcian - jak kto woli), więc zrób go jeszcze raz i bardziej kanciasty.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy

Alpha

Dodawanie nowego miecza do gry
#4 2012-04-03, 19:42(Ostatnia zmiana: 2012-04-03, 22:44)
No ok, zrobie jeszcze raz. W 3DS Max'ie niektóre elementy wygładzałem opcją "Mesh Smoth", teraz zrobie bez tego. Jak zadziała to napiszę.

Edit:

Zrobiłem teraz bardzo prosty miecz, żeby tylko sprawdzić czy będzie działał. Cóż, w połowie działa. Dlaczego w połowie? Obejrzyjcie poniższy screen...

Screen

Próbowałem go skalować w Max'ie, ale nadal jest taki duży, do tego klinga ku mojemu zdziwieniu przybrała wszystkie kolory tęczy :D . Więc, czy można go zeskalować w Spacerze? I czy w Spacerze można zrobić, by postać trzymała miecz za rękojeść, a nie za ostrze?
 

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Pomoże ktoś? :/
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
by postać trzymała miecz za rękojeść, a nie za ostrze?

Musisz przesunąć miecz żeby rękojeść była na punkcie 0 0 0 układu współrzędnych

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Przesunąłem, do tego zmniejszyłem cały miecz, ale nadal wygląda tak samo, jak na screenie w poście #5...

P.S. Zedytowałem jeden młot wojenny i dodałem do gry jako nowy. Wszystko działa dobrze, tylko, że się bardzo zmniejszył, jest mniejszy niż oryginalny, a ja chciałem go zwiększyć. Miecz za duży, młot za mały... Dlaczego skalowanie w Max'ie mi nie działa?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Usuwasz wersję skompilowaną za każdym razem?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie rozumiem tego pytania... Mógłbyś je objaśnić?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
.3ds przy starcie gry zamiania sie na .mr coś tam a gothic w pierwszej kolejności czyta pliki .mr coś tam więc usun je z folderu _compiled

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Dzięki Wam! To zadziałało, więc należne propsy poleciały. Problem z młotem zażegnany, a miecz lepiej jest edytować niż robić od podstaw nowy. Temat można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry