Nowy efekt czaru 5981 21

O temacie

Autor Bogdan Zwei

Zaczęty 25.03.2012 roku

Wyświetleń 5981

Odpowiedzi 21

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Nowy efekt czaru
2012-03-25, 17:34(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 17:35)
Witam.
Kolega pytał się mnie jak zrobić nowy efekt czaru (chodzi mu o taki, jak w CZ - np. meteor). Wie on już jak zrobić nowy czar ze starym efektem, a chciałby zrobić całkiem nowy. Mówiłem mu, że prawdopodobnie w spacerze to się robi, a on mi powiedział, żebym założył tutaj temat, bo jemu się nie chce robić tutaj konta. Więc jakbyście mogli to napiszcie tutaj parę info jak to zrobić. Aktualnie nie będę miał dostępu do komputera, więc wszelkie komentarze z mojego konta na tym forum będę od mojego kolegi.


Jeśli temat jest w złym miejscu to proszę o przeniesienie, bo wahałem się pomiędzy działami Skrypty a Spacer.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nowy PFX.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie, chodzi mu o całkiem nowy wygląd, nie PFX z podmienioną teksturą.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
no trzeba zrobic nove pfx przeciez sawik ci napisal
 


Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Nowy efekt czaru
#4 2012-03-25, 18:50(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 18:56)
No tak, ale jak? Polaking mi mówił coś o spacerze, ale nie wiem dokładnie jak. I chodzi o całkiem nowy PFX, taki, jakiego jeszcze nie ma w G1 i 2.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
jest to skript . work/data/scripts/system/pfx/pfx_*.d
 


Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Ale nie chodzi mi o zrobienie takiego samego czaru, który jest w grze tylko ze zmienioną teksturą!!! Chodzi mi tu o CAŁKIEM NOWY CZAR. Nowy PFX, nowy wygląd czaru! Na przykład Pirokineza z G1. Chciałbym po prostu zrobić "model" czaru, którego jeszcze nie ma w grze. TAK JAK W CZAS ZAPŁATY METEOR CZY TA KULA, KTÓRA SIĘ ODBIJA.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Nowy efekt czaru
#7 2012-03-25, 20:47(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 20:49)
no kurcze napisalem i napisze jescze raz jest to skript pfxa i vfxa wiecej ci niepomoge troche pomysl swojim mozgem.
novy czar robilem i to nie jeden
pokazujes tylko ze zupelnie nie rozumiesz co robilesz jak pisalesz novy czar
 


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Czy ty myślisz że wszystkie pola klasy C_PARTICLEFX odpowiadają tylko za teksturę?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Efekt jest rozumiany jako efekt cząsteczkowy. A nowy efekt cząsteczkowy to nic innego jak PFX źle napisałeś powinieneś nazwać temat nowy czar więc się nie złość :P

w wld_playeffekt są 2 zmienne C_NPC 1 to skąd druga do kąt leci efekt.

W gothic ma 2 funkcje którymi możesz to zrobić możesz zmieniać rutyny NPC na kilka milisekund w danym zasięgu i zapisywać sobie ich instance (i nic więcej w rutynie nie robić) i zdaje mi się ze jest funkcja nextNPC czy coś takiego (poszukaj w externals.d) która zwraca pierwszego lepszego NPC który jest w pobliżu. Powiedź dokładnie co chcesz osiągnąć to będzie łatwiej.

W Spacerze jedyna rzecz która jest potrzebna do efektów to deklarowanie świateł dynamicznych ale z nowymi czarami za dużo to nie ma wspólnego :P

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Dobra, chwilowo mam dostęp do kompa i powiem o co mu chodzi. On chce zrobić nowy efekt czaru tak jak na przykład w Czas zapłaty meteor. W czaru znajduje się taka kula i on chciałby zrobić coś a la ten meteor z CZ. Więc to też się robi w samym PFX? Bo mi się zdawało, że trzeba to w spacerze robić. Kolega nawet mnie teraz przez telefon męczy... Wytłumaczcie mu o co chodzi, bo mnie już tu rozpie*dala od jego jęków. -.-

I jemu się nie chodzi o WLD_PlayEffect (*); tylko o runę z nowym czarem tak jak w CZ. To chyba mój ostatni post przez najbliższe 2-3 dni. Konto wędruje na ten czas do kolegi, bądźcie do niego wyrozumiali.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
PFX to tylko wygląd więc PFX`em robisz tylko kule w kształcie niebieski no i (chyba) szybkość lotu kuli.

Wszystkie kule musisz wywołać playEffekt innej opcji nie ma lecz.

Play effekt można wywołać w różny sposób. robisz nową rutyne gdzie będziesz zapisywał NPC

var C_NPC dupa;//zmienna globalna

dupa = self;//zapis osoby która wykonuje rutyne (rutyne wywołujecie w zasięgu tak jak zamrożenie)

a potem w ZS_rutyne_end

wywołujecie efekt.

Jeśli nie wiecie za bardzo co to jest rutyna to zapraszam do sygnaturki ;)

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Wiem jak zrobić play effekt, ale chodziło mi tu o całkiem nowy czar i jak sie go robi a polaking mi mówił że chyba ze spacerem a nic o PFX nie wspominał. Teraz podsumujmy: Jak chce zrobic nowy czar - z nowym wyglondem to musze się pobawić w PFX tylko, tak? A jak chce zwiększyć/zmniejszyc czas to też pfx. wszystko robię w PFX i nie ma innego wyjścia, tak?


Pozdrawiam: Edek91231 z YT :)
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
ten czar to ma byc normalny czar jak kula ognista albo imitacja za pomoca wld_playeffect ... ?
 


Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie, to ma byc jak meteor z cz
i to ma byc nowa runa, a nie WLD_PlayEffect
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
wiem ze meteor .. dawalem przyklad dwoch sposobow...
to co tutaj napisze niemusi byc prawidlove

novy czar to jest laczenie vfx , pfx i skriptov dodatkovych jak reakcja na kolizje z pfx/vfx.
pfx to sam skript efektu ktory sie zachovuje vedlug mnostva ustavien , takze moze vysvietlac model albo sie vysvietlac na modelu jakys efekt .
visualfx to juz skript ktory  operuje podlaczanym mu pfxem a tez  zachovuje sie wedlug danych mu ustavien . Czarami ktortko sie zajmovalem wiec doklanie to neviem .
radze sobie vybrac czar ktory juz ma v sobie to co ci trzeba i zaczac go studjovac np byl czar kdzie sie pojaviala ciaska i zabijalo potvory na pare metrov . tam jest vysvietlany model to sobie popatrz .....
 


RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Nowy efekt czaru
#16 2012-03-25, 23:08(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 23:44)
i to ma byc nowa runa, a nie WLD_PlayEffect

W nowej rutynie też będziesz musiał użyć WLD_PlayEffect więc tego nie unikniesz ;d  przeczytaj uważnie to co już napisałem Mark też dobrze gada.

Wiesz mam pomysł na czar więc może zrobie tutek przy jego tworzeniu
Czar nazwę uderzenie światła stworzy on 20 błędnych ogników (w G1) i będzie oślepiał wszystkich w danym zasięgu ;d

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Tylko mi się wydaje, że polaking próbuje być dwiema osobami na raz? :lol2:
 

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Pamiętam ,że gdzieś tu na forum nawet był programik dzięki któremu zrobisz całkiem nowego pfx, programik ma interfejs graficzny więc widzisz jak Twój efekt bedzie wyglądał , bawisz się poprostu parametrami, potem zapisujesz.Postaram się go poszukać ten program, reszta to już tylko skrpyty czyli nowa runa, nowy czar i w nowym zaklęciu dajesz swój zrobiony efekt cząsteczkowy.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Pamiętam ,że gdzieś tu na forum nawet był programik dzięki któremu zrobisz całkiem nowego pfx.
I tak samemu musisz napisać PFX program służy tylko do renderowania czyli możesz sprawdzać na bieżąco.

http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/478258-Tool-Pfx-Renderer-DOPA-PARTER-0-8

Dla programiku musisz rozkompilować tekstury do formatu tga (użyj do tego zTex)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry