Kompletna gra od początku 9087 11

O temacie

Autor Knochos

Zaczęty 19.03.2012 roku

Wyświetleń 9087

Odpowiedzi 11

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy

Knochos

Kompletna gra od początku
2012-03-19, 22:29(Ostatnia zmiana: 2012-03-20, 22:30)
Witam, jak widać to mój pierwszy post na tym forum :)
Więc tak, zacznę od pytania- Czy przy pomocy silnika od Cryengine jest możliwość stworzenia kompletnej gry od podstaw, z                 własnymi teksturami, modelami, animacjami i innymi pierdółkami zawartymi w grach ? :)

 Ogólnie obsługę Cryengine już trochę opanowałem w jakimś stopniu, ogólnie to się bawię tym cackiem, ale zacząłem się zastanawiać nad stworzeniem może jakiejś ciekawej gry :)  A przynajmniej spróbowaniem.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź ;)
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Kompletna gra od początku
#1 2012-03-19, 22:31(Ostatnia zmiana: 2012-03-19, 23:17)
no jasne, dlatego nazywa sie to cryengine SDK, nie jakies crysis MOD SDK

o ile masz na mysli CryEngine 3 :D
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy
Tak mam na myśli CryEngine 3 :)

Dzięki za info ;) Więc mam jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość wstawienia do silnika własnej animacji którą będzie odtwarzać dany model ? :)  np. mam sobie chłopka z widłami i chcę aby kopał gnój :)  tworzę go w 3ds max'ie bądź w blenderze, oraz animacje do niego i eksportuje do CryEngine 3 :)  i czy jest możliwe bindowanie klawiszy w tym silniku ? :)
np. chcę aby mój chłopek kopał gnój jak nacisnę lewy przycisk myszy :)
Albo czy jest możliwość tworzenia animacji od razu w tym silniku ? :)  
Wyczytałem już na tym forum, że powstała wtyczka pozwalająca eksportować modele do CryEngine, ale jak z animacjami, z ruchami tych modeli ? :)
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Kompletna gra od początku
#3 2012-03-20, 17:58(Ostatnia zmiana: 2012-03-20, 18:00)
Cytuj
np. mam sobie chłopka z widłami i chcę aby kopał gnój tworzę go w 3ds max'ie bądź w blenderze, oraz animacje do niego i eksportuje do CryEngine 3
jak najbardziej. w sumie polecam maye albo maxa, do blendera wyszedl tylko nieoficjalny plugin i sam nawet nie mam pojecia co on oferuje oprocz eksportu standardowych brushy i tkanin
http://freesdk.crydev.net/display/SDKDOC3/Exporting+Animations

Cytuj
i czy jest możliwe bindowanie klawiszy w tym silniku ?
np. chcę aby mój chłopek kopał gnój jak nacisnę lewy przycisk myszy
jestem pewny ze daloby rade zrobic cos takiego na skryptach. nawet jesli nie to zostaja ci przecudowne flowgraphy :D

przykladowy flowgraph, odpalajacy animacje dla obiektu AnimObject134 po wcisnieciu lewego przycisku myszy:


Cytuj
Albo czy jest możliwość tworzenia animacji od razu w tym silniku ?  
jest taka mozliwosc, sam tylko stworzylem kilka prostych animacji twarzy :D  wiecej mozesz poczytac tutaj:
http://freesdk.crydev.net/display/SDKDOC2/Characters+and+Animation

Cytuj
Wyczytałem już na tym forum, że powstała wtyczka pozwalająca eksportować modele do CryEngine, ale jak z animacjami, z ruchami tych modeli ?  
nie ma problemu korzystajac z oficjalnych pluginow:
http://freesdk.crydev.net/display/SDKDOC3/Exporting+Animations
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy
Dzięki serdeczne za szczegółową odpowiedź ;)
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
nie ma sprawy. jakby cos sie dzialo - pisz
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy
ok ;) ale póki co zajmę się przestudiowaniem tych linków które podesłałeś w poście, zauważyłem, że jest tam sporo ciekawych FAQ :)
 

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam, mam pewien problem z malowaniem terenu :)
Dokładnie chodzi o to, że nie każda, a raczej większość materiałów nie maluje tak jak powinno, tzn. maluje co innego na mapie, niż to co przedstawia w edytorze, bądź materiał wprowadzony na mapę jest strasznie nie wyraźny, w ogóle nie odzwierciedlający tego co powinien :/
Starałem się zmienić rozdzielczość na mapie, na większą, ale to nic nie zmienia :/ nadal jest to samo. Masz jakąś radę ? :)
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Kompletna gra od początku
#8 2012-03-25, 14:24(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 14:34)
upewnij sie ze rozumiesz roznice miedzy layer texture (tekstura oddalona, prosta, z reguly niska rozdzielczosc) a material (bliska, z detalami pokroju normalka). mozesz pobawic sie wartoscia przy DetailLayersViewDistRatio w zakladce Terrain pod przyciskiem Environment

no i w Layer Painterze zmien Layer Resolution na wyzsza (przycisk ciezko zauwazyc, musisz zjechac troche w dol), bo nie wiem czy przez to
Cytuj
Starałem się zmienić rozdzielczość na mapie
rozumiesz rozdzielczosc heightmapy czy wlasnie Layer Resolution :D

najlepiej daj screeny
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy
To może przedstawię sytuację na zdjęciach :)

W Layer Texture wybrałem coś takiego :)

W materiałach wybrałem coś takiego podobnego :)

Końcowy efekt przedstawia się następująco.
I za cholerę nie przypomina mi efektu jaki chciałem osiągnąć :/
Chciałem aby podłoże było wyłożone takimi właśnie jakby kafelkami, cegiełkami, coś w tym stylu. A otrzymałem "coś" innego. :)
Bawiłem się już z innymi materiałami i teksturami, ale przeważnie wychodzi to samo, bądź, właśnie taka nie wyraźna warstwa podłoża, przypominająca nie wiem co. :)
Bawiłem się tak jak pisałeś wcześniej, również nic się nie zmienia. .wcześniej bawiłem się tą opcją w layer painterze, tą na samym dole, ale jeśli chodzi o te tekstury to nic nie wnosi.
Nawet próbowałem bawić się z Lighting Settings i Shaderami w opcjach materiału, ale dużo to nie zmieniało :/
Jakaś rada ?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Kompletna gra od początku
#10 2012-03-26, 12:30(Ostatnia zmiana: 2012-03-26, 12:46)
jesli juz tak bardzo chcesz uzyc tej tekstury to zmien jej shader w material editorze na Terrain.Layer (a dla bezpieczenstwia skopiuj ja)

myslalem ze korystasz z tekstur z folderu terrain, ktore juz ten shader maja ustawiona na odpowiedni dla podloza :D

 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Knochos

Knochos

Użytkownicy
posty7
Propsy1
  • Użytkownicy
Ok, wielkie dzięki ;) Działa w końcu jak należy :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry