Ikarus - ukrywanie komunikatu "Too many alpha polys" 3801 8

O temacie

Autor Alpha

Zaczęty 13.03.2012 roku

Wyświetleń 3801

Odpowiedzi 8

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam wszystkich.
Mam pytanie dot. Ikarusa, ale najpierw uporządkuję szczegóły - otóż coraz częściej podczas gry w Gothic 1 wyskakuje komunikat "To many alpha polys", czy coś w stylu i po kliknięciu 'OK' gra przechodzi w tryb okienkowy. Jest to niezwykle denerwujące. Zatem zacząłem szukać rozwiązania ów błędu i znalazłem to - KLIK. Tam w komentarzu #30 Ocwarrior podał skrypt, który napewno naprawiłby ten błąd. I tutaj właśnie zaczynają się schody... Jestem całkowicie zielony, jeśli chodzi o Ikarusa, pobrałem go oraz zainstalowałem - na tym się skończyło. Co dokładnie należy zrobić z tamtym skryptem?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
wpisujesz
MEM_WriteInt(9608588,1);do startup swojego świata

miałes komentarz nad skryptem tylko przetłumaczyć ...

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
No ok, ale w jakim dokładnie miejscu w pliku startup mam to wpisać?  Bo nie wiem czy wpisywać na samej górze, na samym dole czy może gdzieś w środku... :unsure:  Do tej pory nie edytowałem jeszcze pliku startup, więc nie wiem.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
:facepalm:  Ogarnij pierw podstawowe skrypty, potem próbuj ikarusa. Sorry normalnie nie krytykuje niewiedzy, ale próbowanie Ikarusa bez podstawowych skryptów jest jak próbowanie mnożenia nie znając dodawania.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
W podstawowych skryptach siedzę od dawna, a za Ikarusa się zabrałem, by tylko naprawić ten wyskakujący komunikat...
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Gdybyś znał podstawowe skrypty wiedział byś ze funkcje wykonują się z góry na dół w całości więc jest to obojętne gdzie to wstawisz ... ważna jest tylko odpowiednia funkcja

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Wstawiałem tą funkcje w różnych miejscach i przy włączaniu gry wyskakuje błąd, "U:PAR: Unknown identifier : MEM_WRITEINT (...)". Zmieniają się tylko linie, w których to wpisałem.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Źle zainicjowałeś ikarusa zapewne.
 

Alpha

Alpha

Użytkownicy
posty42
Propsy1
  • Użytkownicy
Dobra, jakoś mi się udało to zrobić. Temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry