Laptop vs PC 10094 33

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 13.03.2012 roku

Wyświetleń 10094

Odpowiedzi 33

Kazzmir
  • Gość
idź na całość, kup sobie ipada3 xD
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
albo po prosu piwko  :ok:
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy

Żelazko

Laptop vs PC
#22 2012-03-14, 19:04(Ostatnia zmiana: 2012-03-14, 19:10)
Cytuj
Intel Dual-Core CPU E6300 @ 2.80GHz, 2800 MHz
Płyta: Gigabyte GA-EP43-UD3L
RAM: 2GB
Karta graficzna: GeForce 9600 GT (512 MB)

Nawet dobra maszynka szkoda, że nie 64 bitowy. Ja mam laptopa Gateway p-7809u FX:

-Vista 64 bit
-4GB RAM
-Nvidia GeForce 9800M GTS (1GB)
-Intel(R) Core(TM) Duo CPU @ 2.53GHz

I nieźle śmiga gry. Pamiętam, że jak odpalałem Dragon Age dwa lata temu to mi chodził na full ustawieniach w full rodziałce, ale bez chodzącego wiatraka i wentylacji domowej roboty się nie obeszło bo inaczej bym go już dawno spalił na jakiejś grze.  :D  

Oblivion niezmodowany na full detalach śmiga z 50-60 FPS.

Ja bym ci poradził zaopatrzyć się w 64 bitowy sprzęt. Karta jest dobra, jedynie co brakuje w tamtym sprzęcie to ramy (można dokupić), ale to nie jest 64 bit i może się trochę mulić czasem z blednerem innymi aplikacjami. Mi GIMP2 się ładuje jakieś 7 sekund przy otwieraniu.

///
A Buła, na wypasionego laptopa nie wyrwie dupy w akademiku, to nie samochód.  :D

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Laptop vs PC
#23 2012-03-14, 19:10(Ostatnia zmiana: 2012-03-14, 19:26)
Cytuj
Nawet dobra maszynka szkoda, że nie 64 bitowy

...co? : |
nie no, srsly, w jakim sensie? nie wiem, procesor nie obsługuje tego "x86-64"? (a raczej obsługuje, jak mój E2180 to obsługuje no to cóż) No i poza tym czy te 64 bity są naprawdę tak ważne? jasne, do jakiegoś cryengine który to obsługuje i używa, ale nie wiem czy skok wydajnościowy byłby aż taki warty zachodu, szczególnie pamiętając że wciąż niewiele rzeczy te 64 bity używa. Pozostaje kwestia że 32bit chyba miało limitacje do 3 gb ram : |

a i tak zawsze jak instaluję windę to x64, ale czemu to nie wiem
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Zawsze jest lepiej mieć więcej niż mniej. O ile się orientuję to 7 zjada więcej ramu niż vista.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Zawsze jest lepiej mieć więcej niż mniej. O ile się orientuję to 7 zjada więcej ramu niż vista.
Ja słyszałem że mniej, więc w końcu jak jest? Planuję kupić sobie nowego kompa i nie wiem czy użyć sevena czy zainwestować w Vistę, czy też na razie dać 7 a potem kupić 8. Jakieś rady?

Mam też pytanie odnośnie procesorów, warto kupić procka z czterema rdzeniami?  czy na razie starczą dwa?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Laptop vs PC
#26 2012-03-15, 19:23(Ostatnia zmiana: 2012-03-15, 19:23)
Cytuj
zainwestować w Vistę,
: |

Seven, jest świetny i szybszy od visty, ramu być może wymaga więcej na papierze, ale w praktyce zużywa go chyba nawet mniej. Potem zapewne olać ósemkę bo zgodnie z harmonogramem microsoftu (co drugi windows ssie) będzie do dupy. Cztery rdzenie to w tej chwili dobra inwestycja, dużo rzeczy z tego korzysta a i aplikacje zrobiły się bardziej wymagające, warto.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
No to mam koniec dylematu, rdzenie będą cztery a windows będzie z numerkiem 7.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy

Żelazko

Laptop vs PC
#28 2012-03-15, 21:20(Ostatnia zmiana: 2012-03-15, 21:22)
Cytuj
zainwestować w Vistę,
: |

Seven, jest świetny i szybszy od visty, ramu być może wymaga więcej na papierze, ale w praktyce zużywa go chyba nawet mniej. Potem zapewne olać ósemkę bo zgodnie z harmonogramem microsoftu (co drugi windows ssie) będzie do dupy. Cztery rdzenie to w tej chwili dobra inwestycja, dużo rzeczy z tego korzysta a i aplikacje zrobiły się bardziej wymagające, warto.

Mięso mówisz że opłaca się przesiąść z Visty na siódemkę? Zastanawiam się czy ile jest z roboty z przeinstalowaniem windowsa bo jeszcze tego nie robiłem... a bym się skusił... A jak kupywać 7 to jakąs wersję bo widzę że są jakieś professional i inne pierdoły.

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Do visty chyba da się kupić tani upgrade na 7. Zdecydowanie warto, chociażby nawet dlatego że vista nie ma tego "przeciągasz okno na krawędź ekranu - zajmuje jego połowę". Brzmi głupio jak na powód zmiany systemu, ale to naprawdę jedna z wygodniejszych rzeczy. Poza tym lepsza wydajność, żre mniej ramu i takie tam.

Przeinstalowywanie: Chyba widziałem przy instalacji 7ki guzik "UPGRADE", który powinien zostawiać ustawienia i dane apgrejdując z visty do 7, powinno być przeprosto. A jak z formatem to już w ogóle prościzna: wsadzasz płytę z win7, wciskasz format na dysk, klikasz raz i instaluje tam nowy system.
 

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy274
  • Użytkownicy

Siekacz

Laptop vs PC
#30 2012-03-16, 09:29(Ostatnia zmiana: 2012-03-16, 09:38)
Buła, nie chce nic mówić.
Ale te laptopy co podałeś w linkach są chujowe i drogie. Za takie złomy max 1600 bym dał.
Jeszcze Acer? :pokerface:
Rok temu kupowałem hurtowo o wiele mocniejsze Asusiki po 1500
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Laptop vs PC
#31 2012-03-16, 11:47(Ostatnia zmiana: 2012-03-16, 11:47)
Cytuj
11:50:25 kzw: napisz siekaczowi ode mnie że jest ciotą, a acerki są zajebiste
11:50:56 kzw: Sam mam i jestem zadowolony, nic mi się ngdy nie zepsuło.
11:51:10 kzw: zero problemów
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Buła, nie chce nic mówić.
Ale te laptopy co podałeś w linkach są chujowe i drogie. Za takie złomy max 1600 bym dał.
Jeszcze Acer? :pokerface:
Rok temu kupowałem hurtowo o wiele mocniejsze Asusiki po 1500
To są laptopy polecane przez masterów z forumpc na marzec 2012, więc sorka, ale prędzej zaufam im :lol:
 

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
Cytuj
11:50:25 kzw: napisz siekaczowi ode mnie że jest ciotą, a acerki są zajebiste
11:50:56 kzw: Sam mam i jestem zadowolony, nic mi się ngdy nie zepsuło.
11:51:10 kzw: zero problemów
Acer to najgorszy wybór, jakby jeszcze miały ceny korzystniejsze to co innego :D  Ale kosztują tyle samo co Toshiba, HP czy inna czołowa firma produkująca laptopy. Może akurat KZW trafił na dobry model, ale po co ryzykować kupując sprzęt mając 50/50 pewność że nie będzie wadliwy.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry