Tworzenie nowego voba 9119 28

O temacie

Autor CyBu318

Zaczęty 18.02.2012 roku

Wyświetleń 9119

Odpowiedzi 28

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

CyBu318

Tworzenie nowego voba
2012-02-18, 18:06(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 20:00)
Witam niedawno zacząłem bawić się 3DS maxem i postanowiłem zrobić sobie nowego voba.

Model zrobiłem jak widać
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2690d2c89e137a39.html

Zapisałem w formacie 3DS wchodzę do spacera aby go teksturować otwieram jako mesh kompiluję.

i sami zobaczcie co się dzieje

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f9171d29bc408f6.html

Mój model jest w spacerze lecz tylko połowa dlaczego?

Mógłby mi ktoś pomóc?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Tworzenie nowego voba
#1 2012-02-18, 18:25(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 18:26)
Zdaje mi się ze musisz obrócić niektóre plane ale niech jakiś grafik 3D się wypowie ;d

P.S. jeśli dodasz dom jako vob deszcze bedzie do niego leciał

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Nie ja zrobiłem domek z wnętrzem w środku i jest zrobiony z boxów a dach z Piramidy (Nie tworzyłem Plane)

Jeszcze jakieś pomysły ?
 

Yhyllys

Yhyllys

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
prosze podeślij mi ten model może coś zanalizuje :D
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Odwróc normale i będzie okey.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

dezerter

dezerter

Użytkownicy
posty147
Propsy39
  • Użytkownicy

dezerter

Tworzenie nowego voba
#5 2012-02-18, 19:41(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 19:49)
a według mnie model jest poprostu za duzy tez tak nie raz mialem spacer poprostu nie wyrabial zmiejsz wielkosc hatki i na 100 % bedzie git ;)





down : morze i masz racje ale jeśli obracał modelem w spacku to powiny mu sie pojawiać te elementy które są odwrócone jeśli wogule o tym pomyślał by po obracać modelem
 


Żeby nie było to ja Lynx z GMP

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Up Cześci trisów byłyby i tak widoczne a tutaj całę trisy poznikały, oraz wierzę (mam nadzieję znaczy się) że przed napisaniem tematu autor oglądał model kilka razy z różnych stron, zauważyłby co jest nie tak.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

CyBu318

Tworzenie nowego voba
#7 2012-02-18, 20:12(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 20:32)
Macie linka może coś znajdziecie w tym
http://www.wupload.com/file/2664313662/Dom.3ds

Oglądałem model z każdej ze stron i nie widzę tych dziur, w środku też nie ma żadnej
mi chodzi głównie o to by do środka można było wejść mieszkać :) . Nie robiłem modelu z Plane tylko z boxów i innych elementów więc obracanie chyba nic tu nie da skoro z dwóch stron jest widoczna ściana.

Ja w między czasie spróbuje zmniejszyć model zobaczymy czy podziała.

(Edit)
Zmniejszyłem model lecz jest to samo
 

Yhyllys

Yhyllys

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy

Yhyllys

Tworzenie nowego voba
#8 2012-02-18, 21:18(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 21:56)
co ty tutaj na cudowałeś ta przednia ściana 250 poly a reszta domu 40 ,20

edit : źle go wykonałeś od początku wydawał mi się jakiś dziwny .
 

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

CyBu318

Tworzenie nowego voba
#9 2012-02-18, 22:27(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 23:04)
Źle to znaczy ?
Co mam poprawić ?
Czego mam nie robić ?
Że ma tyle poly to co ma to wspólnego z tym że ściana się nie chce odtwarzać w spacerze ?
Dlaczego nie widać wszystkich ścian ?
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Tworzenie nowego voba
#10 2012-02-18, 22:30(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 22:30)
Pozwól mi  KZW zalinkować:
Mega tutorial o LD
 

Yhyllys

Yhyllys

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy


staraj się robić bez tego co zaznaczyłem :D
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka

maciejh
Rzeka

Tworzenie nowego voba
#12 2012-02-18, 23:13(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 23:13)
Opcja Optimize może się przydać.
 

Yhyllys

Yhyllys

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
wygląda na to że czeka cie dużo tutków , powodzenia
 

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

CyBu318

Tworzenie nowego voba
#14 2012-02-18, 23:25(Ostatnia zmiana: 2012-02-18, 23:25)
Dzięki postaram się zrobić z mniejszą ilością może się uda
szkoda tylko że jest tak mało tutków PL do 3DS maxa
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Oto proszę pierwszy wynik na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=4AARYugWq88
 

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

CyBu318

Tworzenie nowego voba
#16 2012-02-18, 23:38(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 00:17)
O.o Dzięki z tym poradnikiem chyba powinienem sobie poradzić dzięki wszystkim za cierpliwość :)

Edit: Udało się już mi nic nie znika jeszcze raz dzięki
 

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Sorry za doublepost ale ten problem znowu się powtarza sami zobaczcie.


Zdjęcie ze Spacera


Zdjęcie z 3DS maxa 2010


Link do modelu 3D

Ten problem bardzo mnie ogranicza więc bardzo proszę o waszą pomoc po raz kolejny.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Masz odwrócone normalne.
 

CyBu318

CyBu318

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Co mam odwrócone ? przecież jak sam widziałeś na screenach model został rozpołowiony
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry