Modowanie Gothic 2 27790 48

O temacie

Autor gothaman

Zaczęty 2.01.2012 roku

Wyświetleń 27790

Odpowiedzi 48

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cóż, ten temat już był parę razy poruszany. Np tutaj:
http://themodders.org/index.php?/topic/15515-assertion-failed-i-access-violation/
Wyciepałeś gothica ręcznie, czy odinstalowałeś normalnie? Bo jeśli normalnie go usuniesz, to błąd dalej będzie siedział...
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HellVard

Modowanie Gothic 2
#21 2012-01-03, 21:38(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 21:41)
Wywaliłem wszystkie pliki Gothic'a i zainstalowałem w nowym folderze.

@edit
Kilka razy udało mi się włączyć tą kompilację, ale teraz cały czas mam ten błąd.

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HerrKlebstoff

Modowanie Gothic 2
#22 2012-01-03, 21:47(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 21:53)
Nie chcę Cię martwić ale módl się, żebyś nie musiał przeinstalowywać systemu. Już więcej Ci z tym nie pomogę, ale przeczytaj ten temat do którego link podałem wyżej.
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Modowanie Gothic 2
#23 2012-01-03, 22:06(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 22:08)
Spróbowałem. Nie pomogło.
przez access violation systemu nie trzeba przeinstalowywać ; mi jak miałem ten błąd, to wyłączenie antywira lub firewalla nie pomagało ;
opcja szukaj na forum nie boli (przykład-moje stare posty):
1. usuń gothic.dat, ou.bin oraz ou.csl (jeśli jakieś wcześniej utworzyłeś lub są)
2. ja miałem access violation w spacerze zawsze, gdy po odpaleniu od razu kliknąłem reparse wybrałem plik i ok...trzeba poczekać, aż spacer załaduje resztę okienek i wtedy coś próbować ;
gdy pojawi się główne okno programu, to od razu wybierasz reparse scripts?(bo u mnie póki reszta okien się nie załaduje, czyli materials, outputs itp., to też mi wywala access violation, gdy zaraz po uruchomieniu programu chcę reparsować-dlatego zawsze muszę odczekać chwilę dłużej i jest git)

jak to u Ciebie wygląda?

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HellVard

Modowanie Gothic 2
#24 2012-01-03, 22:17(Ostatnia zmiana: 2012-01-04, 00:22)
Uruchamiam kompilację dopiero po chwili, czekam, aż wszystko się załaduje. Usunięcie gothic.dat powoduje niemal natychmiastowy access violation w spacerze, bez wykonywania żadnych czynności, innych przez Ciebie wymienionych plików nie mam.

@edit
Próbuję przeprowadzić reparse script GothicStarterem. W zSPY najpierw pokazał mi się komunikat, o braku pliku Gamestart.sgt, nie było u mnie także folderu Music, w którym ów plik miał się znajdować. Sam go utworzyłem i ściągnąłem ten plik z chomikuj.pl, dobrze zrobiłem? Dlaczego brakowało mi tego pliku? Przy następnej próbie zSPY wykrył mi błąd w kodzie, który poprawiłem, a teraz pojawia mi się coś, czego nie rozumiem: zCArchiverFactory(zCArciverFactory::ReadHeader): file is not a ZenGin Archive .... <zArchiver.cpp,#184>

Co to znaczy?

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Najprawdopodobniej masz plik z złym rozszerzeniem, ustaw zSpy na maxa powinien pokazać który.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HellVard

Modowanie Gothic 2
#26 2012-01-04, 10:40(Ostatnia zmiana: 2012-01-04, 14:39)
zSPY ustawiłem na maxa, ale nadal mam ten sam komunikat, nie wiem, jak odczytać z niego o który plik chodzi.

@edit
Zauważyłem, że ten komunikat pojawia się zawsze po linijce, mówiącej o wykryciu (?) pięciu sejwów, czy też sejwa zapisanego na 5 miejscu. Po wycięciu wszystkich sejwów z folderu włączyłem gothicstartera. Na chwilę pojawia się obraz z magami wody, po czy wyskakuje access violation, ale w zSPY nie ma niczego zapisanego czerwoną czcionką.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Reinstalacja Gothic, najprawdopodobniej masz braki w plikach.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dziwne, gothica instalowałem wczoraj. Zresztą najpierw zrobię formata, może wtedy zadziała mi spacer. A tak przy okazji, jakie są dobre antyviry, nie kolidujące ze spacerem?

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Modowanie Gothic 2
#29 2012-01-04, 17:50(Ostatnia zmiana: 2012-01-04, 17:50)
spacer koliduje nawet sam ze soba
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zrobiłem formata, spacer śmiga. WOW jestem masterem, zrobiłem moda z Wieśkiem  :lol:  W sumie te dialogi, npc i questy nie są takie trudne, ale obawiam się, że to będzie szczyt moich modderskich umiejętności  ;p

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Zrobiłem formata, spacer śmiga. WOW jestem masterem, zrobiłem moda z Wieśkiem  :lol:  W sumie te dialogi, npc i questy nie są takie trudne, ale obawiam się, że to będzie szczyt moich modderskich umiejętności  ;p

Nie należy się poddawać Jak kolega powiedział wyżej najłatwiej (bynajmniej i dla mnie ) uczyć się na Gothic#msg1015811u, jednak zgadzam się tez i z tym że z Gothic zostało już wyciśnięte wszystko, a fabuły w co drugim modzie się powtarzają wieśniak ratuje świat  przed zagrożeniem, lub paladyn robi to i tamto i tak w koło
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Modowanie Gothic 2
#32 2012-01-05, 14:17(Ostatnia zmiana: 2012-01-05, 14:21)
(bynajmniej i dla mnie )
Zgiń, przepadnij.

jednak zgadzam się tez i z tym że z Gothic zostało już wyciśnięte wszystko
A gdzie tam. W Gothicu można by było raczej bez większego trudu zrobić choćby rozgrywkę typu Diablo czy Resident Evil 1-3, a i nawet trzymając się klasycznego stylu rozgrywki można by coś wymyślić. Problemem są po prostu mało oryginalne pomysły modderów. Całe forum zasypywane jest modami o tytanach i rimejkami G3 a mało kto pomyślał o zrobieniu czegoś na mniejszą skalę, za to bez recyklingu tego, co zostało dodane przez PB.
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak będzie mi coś w miarę porządnie na Gothicu wychodziło, to zawsze można się przerzucić na coś innego  :)  Ale na razie o tym nie myślę. Zrobiłem drugą postać i broń, próbuję teraz zrobić troszkę bardziej skomplikowane zadanko. Może za jakiś czas pomyślę o zrobieniu jakiegoś malutkiego świata  :wink:

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Modowanie Gothic 2
#34 2012-01-05, 14:58(Ostatnia zmiana: 2012-01-05, 14:59)
Tylko, że w sumie uczenie się tylko po to, żeby się przerzucić na coś innego to bezsens. Wprawdzie język skryptowy Gothica daje niejakie pojęcie o bodaj języku C, ale jest to zaledwie wprowadzenie, i to na dłuższą metę nieprzydatne.
Jeśli chcesz zrobić moda do Gothica dla samego moda, to jasne, bierz się za to. Jeśli jednak chcesz używać go jako podstaw do czegoś większego, to nie ma to żadnego sensu. Gothic to zabawa, ale nie ma z niego ani wiedzy, ani pieniędzy.
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pieniędzy to chyba z żadnego moda nie ma  :wink:  A przynajmniej nie takich, jak z "normalnej" gry. Samemu wielkich czynów nie dokonam, ale tak jak mówisz, zawsze można się pobawić. Stworzyć coś nawet niewielkiego, ale własnego, a nie tylko obserwować pracę innych.

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
A  gdzie tam. W Gothicu można by było raczej bez większego trudu zrobić  choćby rozgrywkę typu Diablo czy Resident Evil 1-3, a i nawet trzymając  się klasycznego stylu rozgrywki można by coś wymyślić. Problemem są po  prostu mało oryginalne pomysły modderów. Całe forum zasypywane jest  modami o tytanach i rimejkami G3 a mało kto pomyślał o zrobieniu czegoś  na mniejszą skalę, za to bez recyklingu tego, co zostało dodane przez  PB.

Tak to prawda, a do tego chciałbym jeszcze dodać, że mało kto bierze się za robienie czegoś większego (z reguły takie są lepsze), a jeśli już wezmą to projekt powoli gaśnie i opada.

A i jeszcze pytanko, jak myślicie czy dałoby radę zrobić z tego starocia samochodowe wyścigi?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Po chuj?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
To było pytanie trochę offtop - wiem. Po prostu się z ciekawości pytam.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
...ale obawiam się, że to będzie szczyt moich modderskich umiejętności  ;p

Wiesz co Ci powiem. Po oglądnięciu filmików Czipa też tak myślałem.  :wink:   Ale jednak na tym się nie skończyło.

A i jeszcze pytanko, jak myślicie czy dałoby radę zrobić z tego starocia samochodowe wyścigi?

Jest coś takiego podobnego. Poszukaj w google pod "Gothic Racer". Tyle tylko, że ścigasz się sam. Gdyby trochę bardziej pokombinować to dało by się coś takiego zrobić. (Może nawet w multiplayerze - w końcu Gmp już jest, teraz tylko samochody dodać)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry