[pytanie] Silnik 2D 6174 5

O temacie

Autor She's Comrade

Zaczęty 30.12.2011 roku

Wyświetleń 6174

Odpowiedzi 5

She's Comrade

She's Comrade

Użytkownicy
posty7
Propsy4
  • Użytkownicy
Hej, chciałabym pobawić się i stworzyć krótką grę RPG, coś a'la pokemon na GBA. Znacie jakiś przyjemny w obsłudze, z możliwością ustawienia widoku z góry, najlepiej ze wsparciem od community, (może być angielski) darmowy silnik 2D z obsługą (tak się na to mówi?) języka skryptowego? Kiedyś brat zajmował się moddingiem Tibii i sama się poduczyłam trochę. To było proste. Może jest coś podobnego w wersji offine? Może to być jakiś RPG Maker czy cuś.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Może to być jakiś RPG Maker czy cuś.                                        
No i jak widzisz po części sama odpowiedziałaś sobie na to pytanie.

Cytuj
darmowy silnik 2D z obsługą (tak się na to mówi?) języka skryptowego?
Z tego co się orientuje to Game Maker jest darmowy i tylko tyle mogę ci o nim powiedzieć bo sam nie próbowałem na nim nic stworzyć.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Allegro
Haaf's Game Engine - zwykle po prosty HGE
Kursy na internecie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy

Ezzam

[pytanie] Silnik 2D
#3 2011-12-31, 10:56(Ostatnia zmiana: 2011-12-31, 10:56)
Love2D
W tym robiłem swoją gierkę. Ogólnie prosty do nauki, wsparcie community jest.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli potrzebujesz silnika z możliwością używania języka skryptowego nie narzuconego przez sam interfejs to Rpg Maker XP i VX to dla ciebie najlepsze programy. Oba niestety mają dość wygórowane wymagania. Ja tam osobiście polecam jednak Rpg Maker 2003, który sam w sobie jest na tyle rozbudowany, że można stworzyć całkiem rozbudowane skrypty(począwszy od skryptów menu czy systemów walki a skończywszy na zaawansowanych pathfindingach).
 

She's Comrade

She's Comrade

Użytkownicy
posty7
Propsy4
  • Użytkownicy
Dzięki wszystkim, spróbuje z 001 Engine. Póki co spełnia moje wszystkie wymagania. jakby co to spróbuje z RPG Maker 2003.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry