Simple DirectMedia Layer jest między platformową multimedialną biblioteką zaprojektowaną, aby zapewnić niskopoziomowy dostęp do dźwięku, klawiatury, myszki, dżojstika, sprzętu 3D poprzez OpenGL i bufora ramki wideo 2D. Jest on wykorzystywany przez oprogramowanie odtwarzacza MPEG, emulatory i wiele popularnych gier, w tym nagrodzonej konwersji na Linuksa "Civilization: Call To Power".
SDL wspiera systemy Linux, Windows, Windows CE, BeOS, MacOS, Mac OS X, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, IRIX i QNX. Kod zawiera wsparcie dla AmigaOS, Dreamcast, Atari, AIX, OSF/Tru64, RISC OS, SymbianOS i OS/2, ale nie są oficjalnie wspierane.
SDL jest napisany w C, ale działa bez przeszkód z C++ i ma powiązania z kilkoma innymi językami, jak Ada, C#, D, Eiffel, Erlang, Euphoria, Go, Guile, Haskell, Java, Lisp, Lua, ML, Objective C, Pascal, Perl, PHP, Pike, Pliant, Python, Ruby, Smalltalk i Tcl.
SDL jest rozpowszechniany na licencji GNU LGPL w wersji 2. Licencja ta umożliwia korzystanie z SDL swobodnie w komercyjnych programach.
Pobierz:
http://www.libsdl.org/Tłumaczenie ze strony:
http://www.libsdl.org/