Modele postaci w G3 6009 23

O temacie

Autor Raileb

Zaczęty 16.11.2011 roku

Wyświetleń 6009

Odpowiedzi 23

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Witam. Chciałbym zmienić wygląd Bezimiennego, żeby wyglądał tak, jak paladyn Konrad z Trelis. Wie ktoś jak to zrobić?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
HA HA HA HA raczysz bredzić?
1. Nie wiadomo czy engine gothica by "wytrzymał" z takim modelem (limit tris).
2. Chyba to nie wykonalne a jeśli nawet (bo nie jestem pewien) musiał byś wszystkie animki też przekonwertować/przenieść.
3. Chcesz balony w gothic 2/gothic 1 ?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
przeciez pisal ze W gothic 3 nie Z gothic 3. Ostatnio byl o tym temat.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Chodzi o ten temat: http://themodders.org/index.php?/topic/15456-modele-glowy? Nie znalazłem tam nic, co by mi pomogło :unsure:
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
A to przepraszam :lol2:  jeszcze w tedy nie myślałem XD
 

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy

Raileb

Modele postaci w G3
#5 2011-11-17, 20:00(Ostatnia zmiana: 2011-11-17, 20:01)
Tak, fajnie, nic się nie stało, ale może by mi ktoś porządnie odpowiedział na pytanie?  ;p
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Modele postaci w G3
#6 2011-11-18, 14:04(Ostatnia zmiana: 2011-11-18, 14:17)
Tak, fajnie, nic się nie stało, ale może by mi ktoś porządnie odpowiedział na pytanie?  ;p
Na forum dużo osób moduje Gothic`a 1 albo 2 więc nie licz na szybką odpowiedź za Gothic`a 3 nie ma się po co zabierać bo możliwości zmian są bardzo małe ponieważ nie mamy odpowiednich narzędzi od producenta G3.

Ale co do zmiany to tak jak napisał sawik :
- musisz znaleźć modele z kośćmi (chyba .fxa) wypakować jakąś paczkę nie wiem jaką
- usunąć pliki
G3_Head_Hero_Myrtana_07.fxa
G3_Hero_Body_Mercenary.fxa
(to są pliki wyglądu naszej postaci)
właściwie to chyba wszystkie z hero w nazwie
- znaleźć pliki .fxa innej postaci
- skopiować je
- nazwać je tak jak nazywały się pliki wyglądu naszej postaci

MODUJE GOTHIC`A 1 I TO TYLKO PRZYPUSZCZENIA WYKONANIA

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Przeszukałem cały folder Data i nie mogę znaleźć tych modeli z kośćmi :unsure:
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Modele postaci w G3
#8 2011-11-18, 16:20(Ostatnia zmiana: 2011-11-18, 16:20)
Przeszukałem cały folder Data i nie mogę znaleźć tych modeli z kośćmi :unsure:
Ale wypakowałeś wszystkie paczki ??

http://themodders.org/index.php?/topic/14498-gothic-3-program-explorer/

Jeśli tak to nie szukaj rozszerzenia .fxa tylko jakiegoś innego z hero w nazwie

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy

Raileb

Modele postaci w G3
#9 2011-11-18, 19:53(Ostatnia zmiana: 2011-11-18, 19:54)
Paczki wypakowałem już wcześniej, ale teraz udało mi się znaleźć w _compiledAnimation pliki G3_Head_Hero_Myrtana_07.xact i G3_Hero_Body_Mercenary.xact, to te? ^^
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Paczki wypakowałem już wcześniej, ale teraz udało mi się znaleźć w _compiledAnimation pliki G3_Head_Hero_Myrtana_07.xact i G3_Hero_Body_Mercenary.xact, to te? ^^
na 100 % ;) wiec jeszcze musisz znaleźć w tym samym folderze 2 pliki innej postaci do skopiowania ;)

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
A jak takie pliki mogłyby się nazywać? ;p  Bo nawet nie wiem czego szukać.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A jak takie pliki mogłyby się nazywać? ;p  Bo nawet nie wiem czego szukać.
też nie mam pojęcia może podobnie ??


G3_Head_IMIE_(coś).fxa
G3_IMIE_Body_Mercenary.fxa

imie to imie danej postaci ale może być jeszcze tak

G3_Head_Human_01.fxa
G3_Head_Human_02.fxa
G3_Head_Human_03.fxa

G3_Human_Body_01.fxa
G3_Human_Body_02.fxa
G3_Human_Body_03.fxa

masz przecież wszystkie pliki szukaj podobnych rozmiarem ...

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Tych plików z ,,head'' w nazwie jest w kij :lol:  Musi być jakiś sposób znalezienia tego z głową paladyna Konrada. Da się jakoś sprawdzić te pliki?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Że tak się spytam (nie mam zielonego pojęcia) ale nie ma może od tego jakiś skryptów czy coś w tym stylu?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Modele postaci w G3
#15 2011-11-18, 21:59(Ostatnia zmiana: 2011-11-18, 22:00)
Gdybyście przeczytali temat o którym wcześniej pisałem (nawet link ktoś podał) wiedzielibyście gdzie te pliki się znajduja oraz jak je edytować.

Proszę bardzo o to chodziło:
UWAGA SPOSÓB TU OPISYWANY NIE JEST SPRAWDZONY!

W plikach Templates.p00 znalazłem templates/NPC/ są tam skrypty NPC lub coś co się pod nie podszywa, w każdym razie po wypakowaniu ich g3pakiem i uruchomieniu ich za pomocą Notepad++ dostałem nie tylko pełno krzaczków ale też kawałki takie jak G3_Head_Hero_Myrtana_07.fxa czy G3_Hero_Body_Mercenary.fxa; może warto spróbować się nimi pobawić? Sam bym to najchętniej sprawdził ale padła mi karta graficzna i większość gier mi nie działa.
Podpowiem że ten pierwszy to najprawdopodobniej model głowy a ten drugi to model ciała.

Jeszcze dodam że znalazłem je w ostatniej linijce.


Napisz czy coś to pomogło. :)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Modele postaci w G3
#16 2011-11-18, 22:21(Ostatnia zmiana: 2011-11-18, 22:23)
Że tak się spytam (nie mam zielonego pojęcia) ale nie ma może od tego jakiś skryptów czy coś w tym stylu?
Zdaje mi się ze są tylko w wersji spakowanej więc to tak jak byś chciał odczytać Gothic.dat bez gothic Soucera ;)

Cytuj
Gdybyście przeczytali temat o którym wcześniej pisałem (nawet link ktoś podał) wiedzielibyście gdzie te pliki się znajduja oraz jak je edytować.

gdybyś przeczytał temat to teraz szukamy tych 2 plików od wyglądu paladyna z Trelis o imieniu Konrad.
Twój sposób nie działa .. wystarczyło przeczytać ostatni post w tym twoim temacie :P

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Potwierdzam. Twój sposób nie działa, próbowałem :lol:
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
gdybyś przeczytał temat to teraz szukamy tych 2 plików od wyglądu paladyna z Trelis o imieniu Konrad.
Twój sposób nie działa .. wystarczyło przeczytać ostatni post w tym twoim temacie :P
Przeczytałem oba tematy i nie widzę ani stwierdzenia że "moja metoda" jest zła (Duri nie sprawdził bo on otwierał inne pliki niż ja) a co do paladyna imieniem Konrad wskazałbym właściwy skrypt(o ile tak to coś to są skrypty postaci [template znaczy szablon]) ale nie mam już nawet G3. Pliki które ja otwierałem były opatrzone czymś co przypominało instance (gildia i imię na pewno nie jestem pewien czy były tam numery tak jak w gothic1/2 numery id) więc nie powinno być tak trudno go odnaleźć (paladin Conrad lub coś w tym stylu). Jak ktoś sprawdzi tą metodę to powiedzcie czy to w ogóle działa bo sam jestem ciekaw.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Raileb

Raileb

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy

Raileb

Modele postaci w G3
#19 2011-11-19, 00:59(Ostatnia zmiana: 2011-11-19, 01:18)
W paczce Templates jest 10 folderów:
__Master_Humans -  Są w nim pliki z nazwami takimi jak HumanBodyParts_Heros_Head_Angar i HumanBodyParts_Body_Body_NrdWarrior,
__Master_Monster - Tu są z nazwami typu Monster_Master_Bison,
__Master_Orcs - A tu np. OrcBodyParts_Orc_Body_Boss i OrcBodyParts_Orc_Head_S13,
_Monster - Tutaj Alligator_Alligator i Wolf_Montera_Wolf_01,
_NPCs - To już jest ciekawe. Są tu takie pliki jak Assassins_AssNovice_06 lub Slaves_Slave_02,
Myrtana - Tu są pliki z imionami NPC np. Trelis_City_Konrad <-- Taak! Konrad! ;p  Ale są tu też Silden_Outdoor_AnogsRebell_01 i Vangard_City.lrtpl,
Nordmar - Właściwie to samo co w Myrtana, tylko imiona NPC z Nordmaru,
Varant - Też to samo,
Welt_Charaktere - To jest dość dziwne. Folder zawiera pliki z nazwami Vier_Freunde_(Diego, Gorn, Lester lub Milten),
ZTest_NPC - Tu też jakieś niemieckie nazwy np. Testzeug_Hoshi_Armortest_Fat_Cook.

Może jak wymienię to tu, to ( :lol:  )  łatwiej będzie dojść do odpowiedniego skryptu.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry