StartScreen - nie widać zmian 2421 6

O temacie

Autor karus

Zaczęty 3.10.2011 roku

Wyświetleń 2421

Odpowiedzi 6

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy
Robię wszystko według tego tutka, tyle że do G1

http://themodders.org/index.php?/topic/8248-jak-i-gdzie-wrzucic-startscreen/

I nie widać zmian. Zrobiłem dokładnie wszystkie kroki.
Proszę o pomoc i pozdrawiam
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Usuń wersje skompilowana. Reszta zrobi się sama :D  a i musi być ta sama nazwa co wcześniej (skryptami można to zmienić)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy
Usuń wersję skompilowaną? Możesz dojaśnic ?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Usuń wersje w folderze compiled (chyba C- będzie miała przed normalna nazwa format txt).
Przy następnym uruchomieniu gry tekstura sam się skompiluje, może to chwile zająć (skompiluje się tylko jak będzie potrzebna) potem powinieneś zobaczyć zmiany :D .
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy

karus

StartScreen - nie widać zmian
#4 2011-10-03, 21:33(Ostatnia zmiana: 2011-10-03, 21:33)
Więc tak: otwierając paczkę z teksturami z folderu data, podmieniłem tam teksture. Pisalo na necie zeby to zrobic. Potem usunalem skomplowany .tex, wrzucilem jeszcze raz zgodnie z tutorialem i nadal to samo. Poza tym to pewne ze w G1 startscreen powinien nazywac się LOADING_WORD (w moim przypadku tak nazywa sie swiat) ? Dla mnie ta zabawa z teksturami jest gorsza od skryptów :P
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Gothic wczytuje wszystko w swojej kolejności.
najważniejsze są dla niego pliki .vdf
a w drugiej kolejności dopiero foldery

Musisz usunąć/zmienić rozszerzenie paczki z teksturami żeby nie była widoczna dla gry i wtedy pobierze tekstury z folderów (w folderze muszą być wszystkie tekstury)

Aa i czy na pewno łapiesz o co chodzi ? bo
StartScreen (napisany w temacie jest) - to screen wczytywany pod menu gry a
LoadScreen (wspomniany w poście) - podczas wczytywania

LOADING.TGA - wczytywanie gry
LOADING_nazwaŚwiata.TGA - wczytywanie nowej planszy np. kopalnie orkowy cmentarz ...

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy

karus

StartScreen - nie widać zmian
#6 2011-10-03, 22:43(Ostatnia zmiana: 2011-10-03, 22:58)
Różnicę między STARTSCREENEM A LOAD_WORLD rozumiem. Spróbuję zmienić rozszerzenie.

Udalo sie ;) Dzieki. Pozdrawiam
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry