Modele 3D - moje wykonanie 21107 27

O temacie

Autor MaxZajka

Zaczęty 26.08.2011 roku

Wyświetleń 21107

Odpowiedzi 27

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Witam wszystkich

Założyłem temat po to by krytycy grafiki trójwymiarowej oraz graficy oceniali moje starania i pracę. W tym pod forum znajduje się takowy temat lecz zrzuca się na nim tyle praca, że mogło by się jakąś przeoczyć lub ominąć. Ogólnie to zaczynam tworzyć nową modyfikację. Chodzi o nowe mapy oraz obiekty świata. Plan i fabułę już mam. Zacznę od tworzenia zamku, 1 co wykonałem to stragan z targowiska. Oceniajcie ze swojej perspektywy czy jest dobry czy też ma jakieś niedokończenia.

Stragan z bocznej perspektywy:



Stragan z drugiej strony



Stragan z przodu

 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
kocham cie <3
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie jest tragicznie ale mogło być lepiej ogólnie model jest trochę za prosty (nawet jak na Gothic).
Widzę że stragan jest dość uniwersalny jeżeli poukładasz tam broń nie będzie to źle wyglądać tak samo jak ułożysz tam żywność w skrzynkach będzie :ok: .
Ogólnie to polecam dodać kilka drobiazgów do modelu (na przykład żeby ten materiał na górze nie był taki równy)
Co do proporcji to wydają mi się w porządku no ale moja opinia nie jest jakąś tam ważną gdyż nie jestem grafikiem 3d raczej zajmuję się tym gdy się nudzę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Poprawię nieco plandekę  :ok:  
W tej wystawce umieszczę broń.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
końcówka lat 90 :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Niedługo dam wersję 2.0 Straganu
 

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Revolution

Modele 3D - moje wykonanie
#6 2011-08-26, 17:00(Ostatnia zmiana: 2011-08-26, 17:03)
Dziwnie to wygląda, gdzie ma stać postać? \No w każdym razie wygląda pozytywne. mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie chcesz "położyć" na ten stragan przedmioty (np broń) w programie 3D czy raczej w spacerze?
A co do wyglądu to : jak na mój gust te belki na których to "stoi" powinny być nieco cieńsze i mnie "prostopadłościowe" xD
a ten poligon na górze (o ile to jest jakaś chusta/zasłona) powinna nieco opadać(tak jak powiedział Sawik)
ode mnie to tyle, dziękuję dobranoc.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ja zapomniałem dodać że jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to górne face plandeki skopiuj i obróć ponieważ w przeciwnym razie tekstura będzie widoczna tylko po jednej stronie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy

MaxZajka

Modele 3D - moje wykonanie
#8 2011-08-26, 17:05(Ostatnia zmiana: 2011-08-26, 19:18)
W tej chwili poprawiam usterki, zniekształcę nieco stragan :wink:  

Postać będzie stać za stragnem. Przedmioty poustawiam w spacerze, zwykłe itemy (w postaci voba) czyli, że nie da się wziąć.

Niestety ale nie wykonam tego pofalowania tej plandeki :( Dlaczego?
Ponieważ Wings 3D nie ma chyba takowej opcji ; /
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
nie musi. podziel to na segmenty i przesuwaj edge/verty.
 

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Możesz jaśniej? Jak i co podzielić, po polsku proszę, bo mam polskiego wingsa
 

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
1. dlaczego masz nad GG "grafik 3D" jeśli nie znasz nawet podstawowych opcji? (nie żebym się wkurzał czy cuś ale to trochę głupie)
2.przechodzisz do krawędzi (edge) i zaznaczasz 2 z nich, klikasz "C" i ci łączy jedną krawędzią. zrób tak kilka razy aż wyjdzie ci wyjdzie taka szachownica i poprzesuwa vertexy lub poligony
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
1. dlaczego masz nad GG "grafik 3D" jeśli nie znasz nawet podstawowych opcji? (nie żebym się wkurzał czy cuś ale to trochę głupie)
Czekamy aż pokażesz swoje prace, grafiku 3d.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Wy macie Wingsy w eng wersji ? U mnie w opcjach obiktu nie ma takich rzeczy co wy piszecie
 

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czekamy aż pokażesz swoje prace, grafiku 3d.

zrobię coś specjalnie dla ciebie ;]
przy okazji sory za off top
 

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy
Oto poprawiony nieco

 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Ten stragan ma na moje zdecydowanie za grube kołki utrzymujące "daszek". Za grube, za ładnie w górę, wychyl je trochę i zmniejsz. Mogłyby wyglądać w sumie jak co po cieńsze drzewa, młode brzózki obdarte z patyków - mogłoby być ciekawie. O ile sprzedawca ma stać obok straganu, a nie za nim, to jest fajnie, ale jeśli stałby za nim to by wyglądało dziwnie - stragan i tylko głowa wystaje :D


a angielski to jedyny słuszny język.
 

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Cedric

Modele 3D - moje wykonanie
#17 2011-08-26, 18:53(Ostatnia zmiana: 2011-08-26, 19:00)
Maxzajka, wiem że jesteś początkującym, ale dam Ci przykład jak to powinno mniej więcej wyglądać ( zdjęcie z Turbosqid)
Spoiler
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Modele 3D - moje wykonanie
#18 2011-08-26, 19:04(Ostatnia zmiana: 2011-08-26, 20:42)
Cedric ile to ma tri? chodzi mi o sam stragan bez bajerów i pytanie sam robiłeś przed chwilą/miałeś gotowe czy z neta wyszperałeś?
Down: Fakt moje niedopatrzenie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta

WoYo
DreamVader

Modele 3D - moje wykonanie
#19 2011-08-26, 20:40(Ostatnia zmiana: 2011-08-26, 20:41)
szczerze to do dupy. ile już siedzisz w grafice 3d ?
@up: napisał skąd ma zdjęcie...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry