Importowanie modeli i tekstur do UDK 10826 7

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 21.08.2011 roku

Wyświetleń 10826

Odpowiedzi 7

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5220
Propsy3865
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Importowanie modeli i tekstur do UDK
2011-08-21, 16:40(Ostatnia zmiana: 2011-08-21, 16:57)
W tym tutorialu przedstawię, jak zaimportować modele i tekstury do UDK, jak szybko utworzyć materiały i jak je należy nałożyć. W tym tutorialu użyłem modelu statku z Gothica i jakieś dwie tekstury (chyba też z Gothica). Tekstury nie są odpowiednie dla statku, ale nie miałem żadnych innych pod ręką :D

1. Wyeksportuj swój model do formatu *.dae w programie graficznym.
2. W UDK wybierz File, a następnie New... i wybierz np. Midday Lighting.
3. Przejdź do Content Browser (pol. Przeglądarka zawartości).

4. W Przeglądarce zawartości, kliknij PPM i wybierz Import....

5. Wybierz odpowiedni plik *.dae, pojawi się okno importu. Możesz uzupełnić tak, jak na obrazku po lewej:

Zatwierdzamy, klikając Ok. Powinno nam wyskoczyć okno Collada Resources i zaznaczamy wszystko (tak jak na rysunku z prawej) na koniec wciskając OK. Naszym oczom, w Przeglądarce zawartości, powinien się ukazać nasz model:

6. Następnie zaimportuj odpowiednie tekstury (np. *.tga, *.bmp, *.png). Robimy to w podobny sposób, jak model, ale UWAGA! Przy imporcie musimy zaznaczyć jeszcze jedną opcję Create Material. Resztę możemy zostawić bez zmian. Naciskamy OK to all.

Naszym oczom ukażą się nasz model, tekstury i ich materiały.

7. Mamy już zaimportowane tekstury i model. Teraz czas, aby je połączyć. Przeciągasz swój nowo dodany model na scenę z Content Browser, prawdopodobnie będzie mały, więc wciskasz dwa razy spację, a następnie powiększasz, chwytając za sześcianiki.

8. Kliknij PPM na swoim modelu i z pojawiającego się okna kontekstowego wybierz Materials, None i Assign from Content Browser (musisz jeszcze mieć zaznaczony materiał w Content Browser - żółta obwódka), pozycja tekstury ma znaczenie, niestety nie wiem jak jest kolejkowana.

9. Zobaczmy, jak wygląda w grze nasz model. W tym celu klikamy w górnym pasku narzędziowym Play, In Editor.

Jak widzimy ma pewne wady: nie wszystkie elementy zostały oteksturowane i dobór tekstur pozostawia wiele do życzenia.
10. Wracamy do edytora, naciskając Esc. Wciskamy klawisz F4. Wyświetla się nam okno StaticMeshActor. Wciskamy Rendering, następnie Materials i dodajemy tyle materiałów, ile jest nam potrzebnych zielonym plusikiem, a przy każdym dodanym elemencie wybieramy materiał klikając zieloną strzałeczkę (zaznaczony materiał w Content Browser) lub lupę, aby wyszukać materiał w Content Browser.

Po oteksturowaniu powinniśmy otrzymać porządny model :D

Na końcu zapisujemy naszą paczkę dodanych przedmiotów, wciskając Ctrl + S w Content Browser.

Narzędzie tworzenia i edytowania materiałów jest dość podobne do tego z Blendera.
Wersja UDK: 8623 (czerwiec 2011)

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Taka mała uwaga: lepiej importować w *.fbx lub *.ase ,bo np. z Blendera *.dae nie zawsze działa poprawnie.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1486
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
ja dodam, że UDK również łapie pliki .PSD

ponadto przy importowaniu tekstur warto ustawić odpowiednio "Compression settings" (tuż nad "Create material") w większości przypadków używam "TC_Default" dla tekstur kolorowych, "TC_Normalmap" dla normal map i "TC_Greyscale" dla grafik jednokanałowych. Ponadto są jeszcze wersje z alpha chanellami.

Btw. Sam będę musiał stworzyć konkretniejszy tutorial bo ten to mnie po prostu zdenerwował nieprecyzyjnością i tworzeniem nieprawidłowych nawyków :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
Przepraszam z góry za może głupie pytanie, ale czy nie można nałożyć materiału i tekstury na model,a potem dopiero eksportować do UDK?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5220
Propsy3865
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jak dobrze pamiętam: jeśli mamy model z nałożoną teksturą, materiałem, to i tak musimy eksportować osobno model i tekstury. Jeślibyśmy zaimportowali tylko model z nałożoną teksturą, to model miał tylko "zapisane w sobie" jakie tekstury powinien mieć.

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
A kwestia mapowania? Czy jeśli będe mapował w blenderze i potem wyeksportuje osobno model i osobno teksture to model "zapamięta" jak ją powinien mieć nałożoną?
 


LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
EDIT: Wielkie dzieki :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry