Dwa problemy 2278 10

O temacie

Autor

Zaczęty 1.08.2011 roku

Wyświetleń 2278

Odpowiedzi 10

FraseR
  • Gość

FraseR
Gość

Dwa problemy
2011-08-01, 19:02(Ostatnia zmiana: 2011-08-01, 19:02)
Wie ktoś jak zrobić, aby w nowym zenie świeciły się latarnie tak samo jak w Khorinis? Te latarnie mają visual tak jak te w GI oraz mają ustawione potrzebne funkcje, a w startup.d wpisałem co trzeba, mimo to latarnie nie zapalaj się o ustalonej godzinie:

// *********
// WORLD4
// *********
func void STARTUP_WORLD4 ()
{              
               
                //---NPC---
                Wld_InsertNpc            (PIR_5300_Ortega,"ORTEGA_STAND_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5301_Henry,"HENRY_SIT_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5302_Pirat,"PIRAT_01_SIT_WP");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5303_Jack,"JACK_EATING_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5304_Pirat,"PIRAT_02_SLEEP_10");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5305_Samuel,"SAMUEL_GUARD_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5306_Pirat,"PIRAT_03_SITCHAIR_WP_03");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5307_Nicolas,"LAVIUS_SITCHAIR_WP_05");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5308_Olav,"OLAV_SLEEP_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5309_Orlando,"ORLANDO_SITBENCH_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5310_Pirat,"PIRAT_04_SITCAMPFIRE_02");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5311_Pirat,"PIRAT_05_SMALLTALK");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5312_Skip,"SKIP_SMALLTALK_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5313_Bill,"BILL_SMITH_WP_02");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5314_Martin,"MARTIN_STAND_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5315_Bones,"BONES_PRACTICE_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5316_Pirat,"PIRAT_06_GUARD_WP_05");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5317_Pirat,"PIRAT_07_GUARD_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5318_Rico,"RICO_SAW_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5319_Owen,"OWEN_STAND_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5320_Geed,"GEED_SITCHAIR_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (PIR_5321_Hank,"HANK_DRINKING_WP_01");
                Wld_InsertNpc            (BAU_5800_Rupert,"RUPERT_PICK_FP_01");
                Wld_InsertNpc            (BAU_5801_Farmer,"FARMER_01_RAKE_FP");
                Wld_InsertNpc            (BAU_5802_Farmer,"FARMER_02_RAKE_FP");
                Wld_InsertNpc            (BAU_5803_Randall,"RANDALL_SIT_01");
                Wld_InsertNpc            (BAU_5804_Farmer,"FARMER_03_PICK_FP");

                //---Potwory---
                Wld_InsertNpc            (Gobbo_Green,"SPAWN_ROAM_GOBBO_01");
                Wld_InsertNpc            (Gobbo_Green,"SPAWN_ROAM_GOBBO_02");
                Wld_InsertNpc            (Gobbo_Green,"SPAWN_ROAM_GOBBO_03");
                Wld_InsertNpc            (Gobbo_Green,"SPAWN_ROAM_GOBBO_04");

                Wld_InsertNpc            (Giant_Bug,"SPAWN_ROAM_POLNABESTIA1_01");
                Wld_InsertNpc            (Giant_Bug,"SPAWN_ROAM_POLNABESTIA2_01");
                Wld_InsertNpc            (Giant_Bug,"SPAWN_ROAM_POLNABESTIA3_01");

                Wld_InsertNpc            (Wolf,"SPAWN_ROAM_WOLF1_01");
       
                //---Fireplacen---
                Wld_SetMobRoutine (00,00, "FIREPLACE", 1);
                Wld_SetMobRoutine (20,00, "FIREPLACE", 1);
                Wld_SetMobRoutine (05,00, "FIREPLACE", 0);
};

func void INIT_WORLD4 ()
{
        B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
B_InitNpcGlobals ();
};

Oraz wie ktoś jak zrobić, aby npc po odciągnięciu go kilka metrów od waypointa wracał na swoje miejsce?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Dwa problemy
#1 2011-08-01, 19:07(Ostatnia zmiana: 2011-08-01, 19:08)
Do pierwszego Był już taki temat


Drugie to chyba if get_distant_WP i skrypt na powrót do WP. To nie jest poprawny skrypt oczywiście trzeba go doszlifować a i tak nie wiem czy tak zadziała.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

FraseR
  • Gość
Cytat: sawik
Do pierwszego Był już taki temat

Zrobiłem tak jak mówił Rafał, ale nie działa chyba, że coś skopałem.

Cytat: sawik
Drugie to chyba if get_distant_WP i skrypt na powrót do WP. To nie jest poprawny skrypt oczywiście trzeba go doszlifować a i tak nie wiem czy tak zadziała.

Nie rozumiem. Mógłbyś jaśniej?
 

FraseR
  • Gość
Odpowie ktoś? To dla mnie ważne.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Oraz wie ktoś jak zrobić, aby npc po odciągnięciu go kilka metrów od waypointa wracał na swoje miejsce?
Nie pamiętam dokładnie funkcji, ale było coś ai_continueroutine albo b_startotherroutine, po prostu zmień rutynę. Albo użyj ai_gotowp.

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
W miejscu zrób zwykły teleport w spacerze do miejsca w którym chcesz aby go wracało. Jak ktoś będzie szedł to wejdzie na teleport i go wróci
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
@UP o czym ty bredzisz?
Fraser co do latarni może skopiuj latarnie z khorinis i sprawdź czy działa (ppm vob=>save vobtree, zapisujesz potem w swoim świecie ppm=> load vobtree i masz latarnie z khorinis jak będzie działać znaczy że coś z twoimi latarniami)
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Jak ja tak zrobiłem tak jak Edekpisał, to niestety się nie zapalały(ale spróbuj, może faktyznie się uda). Ale sprawdź jaki rodzaj mają latarnie. Muszą mieć rodzaj OcMobFire (czy bardzo podobnie), oraz SceneName Fireplace( jak klikniesz tą karteczkę to w tabelce Objectspages jest SceneName. Jeśeli ci zacznie tylko kilka świecić, a reszta nie (tak jak u mnie było gdy Rafał pomógł mi ze skryptem). To pokopiuj te, które się włączają i zastąp te, które są zgaszone.
A latarnie się nie świecą w spacerze tylko w grze.
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

FraseR
  • Gość
Jak ja tak zrobiłem tak jak Edekpisał, to niestety się nie zapalały(ale spróbuj, może faktyznie się uda). Ale sprawdź jaki rodzaj mają latarnie. Muszą mieć rodzaj OcMobFire (czy bardzo podobnie), oraz SceneName Fireplace( jak klikniesz tą karteczkę to w tabelce Objectspages jest SceneName. Jeśeli ci zacznie tylko kilka świecić, a reszta nie (tak jak u mnie było gdy Rafał pomógł mi ze skryptem). To pokopiuj te, które się włączają i zastąp te, które są zgaszone.
A latarnie się nie świecą w spacerze tylko w grze.

Nadal nie działa.
Moje latarnie mają takie same funkcje jak te w Khorinis, a ich rodzaj to OcMobFire.
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Spróbuj na podstawie tego

// ------ WORLD4 -------
func void STARTUP_WORLD4()
{
//---Laternen---
Wld_SetMobRoutine (00,00, "FIREPLACE", 1);
Wld_SetMobRoutine (20,00, "FIREPLACE", 1);
Wld_SetMobRoutine (05,00, "FIREPLACE", 0);
};






func void INIT_WORLD4()
{
B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
B_InitNpcGlobals ();


};
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

FraseR
  • Gość
Problem z latarniami rozwiązany. Okazało się, że edek ma rację. Teraz pozostały tylko ci nieszczęśni npc. Jeżeli wie ktoś jak zrobić, aby wracani na swoje miejsce po np. zabiciu potwora, niech pisze tutaj.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry