Blender importowanie 2590 4

O temacie

Autor ModerWarrior

Zaczęty 4.07.2011 roku

Wyświetleń 2590

Odpowiedzi 4

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy
Otóż chodzi oto że gdy importuje coś do blendera to jest bardzo małe i za każdym razem musze to powiększać.Pytanie brzmi jak zrobić aby importować z oryginalnym rozmiarem modelu.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jeżeli używasz kerraxa to masz tam scale i wpisz odpowiedni numerek :D  poeksperymentuj z tym chwilę aż któryś rozmiar ci podpasuje.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
o, ja mam podobne pytanie dot. blendera. Mianowicie otwieram Kerraxem ZENA żeby wywalić te ograniczniki lasów. No i go nie widać. chodzi o to że jest źle umiejscowiony. Jak cofnę kamerkę na maksa to widać tylko kawałek do tego nie wiem jaki. Jak to przesunąć?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Chyba za bardzo dałeś scale spróbuj z mniejszą powinieneś widzieć wszystko.
Przesuwać możesz ciągnąc za te kolorowe strzałki wskazujące kierunki w które strony możesz (możesz je łączyć)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

ModerWarrior

ModerWarrior

Użytkownicy
posty38
  • Użytkownicy

ModerWarrior

Blender importowanie
#4 2011-07-05, 10:29(Ostatnia zmiana: 2011-07-06, 10:23)
To nie da się pominąć tego że model zmienia rozmiar?

Rozwiązałem problem podczas importowania zmieniam liczbę 10 na maxymalną to jakieś 100000 i model pojawia się taki jaki jest w oryginale
Temat do zamknięcia
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry