Witam. Tym razem chciałbym spytać, czy można do tego samego potwora przypisać dwie różne tekstury. Konkretnie chcę dodać do Gothic'a 1 "Czarnego Trolla". Dodanie nowego potwora tego samego typu do gry to nie jest żaden problem. Kłopot w tym, że chcę dodać dla niego nową teksturę (bo przecież czarny troll nie może być brązowy jak zwykły troll). Próbowałem wielu sposobów i każdy zawiódł. Wie ktoś jak zrobić, żeby nowy potwór miał nową teksturę, przy jednoczesnym zachowaniu zwykłej tekstury trolla? Proszę o pomoc.
A tak wygląda skrypt, który napisałem:
Spoiler
//*************************************************************************
** Black Troll **
*************************************************************************/
INSTANCE BlackTroll (Mst_Default_Troll)
{
//-------- general data --------
name = "Czarny Troll";
guild = GIL_TROLL;
aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_TROLL;
level = 300;
//-------- visuals --------
Set_Troll_Visuals();
Mdl_SetModelScale(self, 1.2, 1.2, 1.2);
Mdl_SetVisual (self, "Troll.mds");
// Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR
Mdl_SetVisualBody (self, "Tro_Body", 1, 1, "", 1, 1, -1);
//-------- attributes --------
attribute [ATR_STRENGTH] = 300;
attribute [ATR_DEXTERITY] = 15;
attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 2500;
attribute [ATR_HITPOINTS] = 2500;
attribute [ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute [ATR_MANA] = 0;
protection [PROT_BLUNT] = 150;
protection [PROT_EDGE] = 150;
protection [PROT_POINT] = 9999; // immun
protection [PROT_FIRE] = 9999; // immun
protection [PROT_FLY] = 9999; // immun
protection [PROT_MAGIC] = 9999; // immun
//-------- combat --------
Npc_SetToFistMode(self);
fight_tactic = FAI_TROLL;
damagetype = DAM_FLY;
//-------- ai --------
senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
senses_range = 4000;
aivar[AIV_MM_Behaviour] = PASSIVE;
aivar[AIV_MM_PercRange] = 1500;
aivar[AIV_MM_DrohRange] = 1300;
aivar[AIV_MM_AttackRange] = 700;
aivar[AIV_MM_DrohTime] = 5;
aivar[AIV_MM_FollowTime] = 10;
aivar[AIV_MM_FollowInWater] = FALSE;
start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;
aivar[AIV_MM_RestStart] = OnlyRoutine;
};
Edit: Dobra, po wielu godzinach grzebania w skryptach, w końcu udało mi się - dodałem do gry Czarnego Trolla z dodatkową teksturą. Ale mam jeszcze jeden spory kłopot - Troll cały jest czarny, tak jak chciałem, ale jego łapy (dłonie) zostały brązowe, mimo że dodałem do folderów: do TEXTURES plik TRO_ARMS_V1-C.tga, a do _COMPILED plik TRO_ARMS_V1-C.tex (oczywiście TRO_BODY_V1-C.tex i tga też są). U góry w spoilerze dałem mój odświeżony skrypt. Kto wie, co zrobić, żeby Czarny Troll miał czarne łapy?
Screen