Vertexy jeden problem +/- dwa pytania 3706 2

O temacie

Autor Azgaroth

Zaczęty 18.05.2011 roku

Wyświetleń 3706

Odpowiedzi 2

Azgaroth

Azgaroth

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Witam jestem nowy więc proszę o trochę wyrozumiałości a więc po pierwsze mam taki problem:
niby wszystko jest ok ale...

po przełączeniu widoku pojawia się coś takiego


o co chodzi  :|  ?

Czy jest jakiś szybszy sposób na dodawanie i łączenie vertexów niż:
Edge > Insert Vertex > Split > Vertex > Target Weld >Click i od nowa...

Czemu robiąc tak ^ nie mogę najpierw dodać paru vertexów a potem je łączyć?

hmm jak by ktoś się pytał jak popełniłem ten model to najpierw wyciąłem dolną część ostrza z linii potem górną część dałem Extrude na górnej połączyłem górę z dołem i zacząłem przeciągać i łączyć vertexy no i tak właśnie to popełniłem... pewnie jest jakiś lepszy szybszy sposób ale dziś dopiero zacząłem się bawić 3d markiem 2009 (nie licząc pare lat temu popełnionego młotka w gmaxie do TES:Morrowind

jak coś nie tak to nie bijcie zaczekajcie aż zacznę uciekać  :D
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
o co chodzi   ?
o poligon, który akurat tak przebiega. wywal go, stwórz nowy tak jak sobie chcesz, a będzie ok.

Cytuj
Czy jest jakiś szybszy sposób na dodawanie i łączenie vertexów niż:
Edge > Insert Vertex > Split > Vertex > Target Weld >Click i od nowa...
convert to editable mesh/poly, panel modify, vertex selection, w edit vertices target weld. Wstawiasz je create'm.

Cytuj
Czemu robiąc tak ^ nie mogę najpierw dodać paru vertexów a potem je łączyć?
wstawiasz vertexy createm po wybraniu vertex, potem target weldem łączysz. Jak nie wychodzi to coś skopałeś.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
To co robisz proponuję całkowicie wywalić, bo jest do dupy. Na to co napisał Eto także radziłbym nie zwracać uwagi, bo tylko wyprowadza Cię w pole - lepiej od razu zapomnij o jakimś Insert Vertex, tego się używa tylko w szczególnych przypadkach.

Najlepiej modelować "z boxa" używając na starcie tych oto opcji w Editable Poly/Edit Poly (Editable Mesh/Edit Mesh odradzam):
Edge>Connect
Edge>Ring
Edge>Loop
Vertex>Weld
Vertex>Target Weld
Poly>Extrude

Poza tym:
Edge> wyciąganie krawędzi z [Shiftem]
Edge>Bridge
Poly>Bridge
Vertex>Collapse
Poly>Collapse
Poly>Create
Vertex>Connect
Vertex>Chamfer
Edge>Create
Edge>Chamfer
Poly>Flip Normals
Poly>Edit Triangulation
Poly>Bevel
Poly>Inset
Poly>Outline

Attach
Detach
Make Planar (X, Y, Z)
Autosmooth

Używając tego zrobisz z łatwością wszystkie możliwe proste modele.

A odnośnie samego problemu - dzieje się tak zazwyczaj, gdy masz na modelu wielokąt wklęsły. Co prawda Ty tu masz niejeden... Oto prawda życiowa numer jeden dla Ciebie: na modelu nie powinno być wielokątów o liczbie wierzchołków większej niż cztery, jeśli są - należy je pociąć.






LOL, włączyłem Maxa pierwszy raz od czterech miesięcy :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry