To co robisz proponuję całkowicie wywalić, bo jest do dupy. Na to co napisał Eto także radziłbym nie zwracać uwagi, bo tylko wyprowadza Cię w pole - lepiej od razu zapomnij o jakimś Insert Vertex, tego się używa tylko w szczególnych przypadkach.
Najlepiej modelować "z boxa" używając na starcie tych oto opcji w Editable Poly/Edit Poly (Editable Mesh/Edit Mesh odradzam):
Edge>Connect
Edge>Ring
Edge>Loop
Vertex>Weld
Vertex>Target Weld
Poly>Extrude
Poza tym:
Edge> wyciąganie krawędzi z [Shiftem]
Edge>Bridge
Poly>Bridge
Vertex>Collapse
Poly>Collapse
Poly>Create
Vertex>Connect
Vertex>Chamfer
Edge>Create
Edge>Chamfer
Poly>Flip Normals
Poly>Edit Triangulation
Poly>Bevel
Poly>Inset
Poly>Outline
Attach
Detach
Make Planar (X, Y, Z)
Autosmooth
Używając tego zrobisz z łatwością wszystkie możliwe proste modele.
A odnośnie samego problemu - dzieje się tak zazwyczaj, gdy masz na modelu wielokąt wklęsły. Co prawda Ty tu masz niejeden... Oto prawda życiowa numer jeden dla Ciebie: na modelu nie powinno być wielokątów o liczbie wierzchołków większej niż cztery, jeśli są - należy je pociąć.
LOL, włączyłem Maxa pierwszy raz od czterech miesięcy