Edycja tekstów w grze 10704 0

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 23.03.2008 roku

Wyświetleń 10704

Odpowiedzi 0

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Edycja tekstów w grze
2008-03-23, 12:22(Ostatnia zmiana: 2009-07-01, 18:15)
Na wstępnie dodam, że opierałem się na tutorialu ze strony:  http://www.g3-modding.tk/
W tym tutorialu nauczymy się, jak zmienić każdy rodzaj tekstu w grze. Dialogi, nazwy atrybutów, umiejętności, nazwy przedmiotów etc. Podziękowania dla HUMANFORCE z Gothic JoWood Forum. Tutorial jest napisany przez niego, z moimi małymi modyfikacjami (z moimi też :P ).    
Krok 1  :Ściągamy G3_PAK, G3PakDir i inne pliki, które będą potrzebne ze strony: http://www.bendlins.de/nico/gothic3/ , a także g3_dialog_editor.zip ze strony:
http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=238769
Do poprawnego uruchomienia wymagany jest:  .NET_Framework 2.0

Krok 2  : Zaczniemy od utworzenia kopii zapasowej twojego pliku Strings.pak. Myślę, że łatwiej będzie pracować w pojedynczym folderze poza głównym katalogiem twojego Gothica.

Krok 3  : Otwieramy narzędzie: G3PAK. Wybierz swoją kopię zapasową pliku i otwórz Strings.pak. Wewnątrz są  4 pliki: Stringtable.ini, SVAdmin.dat, TeacherSVMs.dat, SVMTable.ini. Tylko Stringtable.ini jest potrzebny. Zaznacz ten plik.

Teraz kliknij na przycisk 'extract selected'.W twoim G3pack folderze powinien być utworzony nowy folder o nazwie 'Strings', zawierający tylko Stringtalbe.ini. Teraz możesz edytować i tworzyć swój własny plik Stringtable.ini-Fix! W podobny sposób wypakowujemy: Infos.pak.

Krok 4  : Modyfikuj ten plik *.ini jak chcesz! Zapisz swoje zmiany i zamknij plik.

Podpowiedź: Jeśli nie możesz zapisać pliku i będziesz proszony o zapisanie go gdzie indziej, zrób to. Wtedy skopiujesz i wkleisz zmodyfikowany plik do folderu Strings. Teraz będzie możliwe nadpisanie starego.

Krok 5  : Otwieramy Gothic 3 - Dialog Editor. Klikamy na 'Configuration', a potem 'Options'. W tym oknie podajemy lokalizację Stringtalbe.ini.

Krok 6: Następnie klikamy 'File' i 'Open'. Wybieramy dialog, np. : SKALVERAM31085_info_G3_World_01.info. Powinno się ukazać tak jak na rysunku:

Następnie zaznaczamy opcję 'Parent', która wczyta nam jeszcze jeden dialog. Bez tego niemożliwe by było dodanie zdania. Teraz na samym dole wpisujemy np.:   npc: Dobrze. A masz złoto? Naciśnij Add. Po tym powinno się ukazać:

Krok 7 : Teraz spakujemy folder Strings. Możesz przeczytać tutek o pakowaniu. Powinieneś spakować folder Stringsi  plik Stringable.ini, który jest tam. Powinien zostać utworzony nowy plik Strings. Zmieniamy nazwę pliku na String.p0x. (x= oznacza numer po Strings p00, który właśnie jest w twoim folderze G3\Data. Na przykład jeśli masz Stings.p00 wtedy  x będzie się równać 1 ->Strings.p01. Liczenie zaczyna się od p00). W podobny sposób robimy z plikami Infos.

Krok 8 : A teraz włącz Gothica i przekonaj się, czy działa. Jeśli nie działa upewnij się, że masz Projects_Compiled.p01, który należy wkleić do G3 \Data. Wielkie podziękowania dla Humanforce, NAPRAWDĘ pomógł mi.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry