Witam! Dzisiaj wam zaprezentuje jak dobrze wypalić normal mapę w Majce
Składniki:
- 1 lub więcej obiektów hi poly
- 1 lub więcej obiektów low poly
- Maya
Uwaga:krawędzie low poly trzeba wygładzić przed wypalaniem (F3-Normals-Soften Edge)
1.Importujemy oba te obiekty na jedną scenkę
2.Wsadzamy je w siebie
3.Klikamy F6 lub przełączamy ten przycisk na Rendering
4.Klikamy Lighting/Shading i wybieramy Transfer Maps...
5.Jako Target Mesh wybieramy nasze low poly
6.Jako Source Mesh wybieramy hi poly
7.W Output Maps wybieramy Normal
8.W target mesh wybieramy display Both i Search envelope wybieramy jak najmniej lecz żeby było naokoło lub najbliżej w moim przypadku

9.
1.Folder docelowy wypalonej normalki
2.Format normal mapy (polecam Targa)
3.Rozmiary
4.Jakość (więcej=lepiej=dłużej)
5.To wybieramy jeżeli Both (czyli to coś co ma być naokoło) ma szukać w środku i na zewnątrz powłoki a jeżeli tylko w środku to inside a jak najbliżej to closest to envelope
6. Jak głęboko ma szukać
7.To nie wiem ale trzeba wybrać Surface Normals, wtedy jest ładniejsze
10.Bake i powinna nam powstać ładniuchna normalka
