Tworzenie Asteroid 28994 0

O temacie

Autor Zdunek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 28994

Odpowiedzi 0

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
Cytat: Tom link=topic=125.msg62251#msg62251 date=Jul 29 2007, 11:04\'
W tym tutotrialu opisze pokolei jak jak stworzyć taki efekt:

                    Chce poinformować, że tutorial jest przeznaczony raczej dla bardzo początkujacych i w niektórych kwestiach podąrzałem na skróty.
                           Uzyskać taki efekt jest bardzo prosto, więc każdy poczatkujący powinien temu podołać. Pokaże najłatwiejszy sposób bez wydziwiania jak uzyskać taki efekt.
             Najpierw musisz stworzyć Geosphere Create--> Standart Primitives i najlepiej przy uzyciu skalowania* uzyskaj coś takiego
             Potem nałóż na tą GeoSphere Turbo Smootha i ustaw iterations na 3. Jezeli masz słabszego blaszaka zamiast w Iterations ustaw 3 w Render Iters ale zawsze jest lepiej ustawić tą samą liczbe w dwóch slotach , w Iterations i w Render Iters.

             Teraz musisz nałożyć modyfikator Noise* Modifires--> Parametric Deformers. Nałóż tego Noise#msgote author=Tom link=topic=125.msg62251#msg62251 date=Jul 29 2007, 11:04\']W tym tutotrialu opisze pokolei jak jak stworzyć taki efekt:

                    Chce poinformować, że tutorial jest przeznaczony raczej dla bardzo początkujacych i w niektórych kwestiach podąrzałem na skróty.
                           Uzyskać taki efekt jest bardzo prosto, więc każdy poczatkujący powinien temu podołać. Pokaże najłatwiejszy sposób bez wydziwiania jak uzyskać taki efekt.
             Najpierw musisz stworzyć Geosphere Create--> Standart Primitives i najlepiej przy uzyciu skalowania* uzyskaj coś takiego
             Potem nałóż na tą GeoSphere Turbo Smootha i ustaw iterations na 3. Jezeli masz słabszego blaszaka zamiast w Iterations ustaw 3 w Render Iters ale zawsze jest lepiej ustawić tą samą liczbe w dwóch slotach , w Iterations i w Render Iters.

             Teraz musisz nałożyć modyfikator Noise* Modifires--> Parametric Deformers. Nałóż tego Noisea na Geosphere z parametrami, które są na screenie.

             Teraz musisz wejść w edytor materiałów naciskając "M" ale tylko wtedy gdy nie masz podswietlonych żądnych obiektów! lub poprostu Rendering--> Material Editor.
Naciśnij na Wolny Slot, pojedź w dół i nacisnij na zakłądke maps. W Diffuse Color ustaw koniecznie na 100 i wsadź jakąs texturke, która twoim zdaniem pasuje do        Asteroidy.
             Potem wejdź w Bump Map ustaw go na 306 i w taki sam sposób jak z Diffise Color wsadz tam jakąś texturke ( najlepiej Czarno-Białą) Bump Map powoduje złudzeniowe nierówności na powieszchni na, którą go nałożysz. Będzie zawsze bardziej wyraźny jak przy zakładce Bump Map dasz większą liczbe. ( W tym wypadku dałem 306. Oczywiście nic sie nie stanie jezeli w Bump  dasz kolorową texturkę tak jak ja to zrobiłem. Na razie nie będe się rozpisywał o Bumpie i tym podobnych bo poczatkujący mogli by nie załapać.

            Teraz czas na UVW Mapping ( Jak bede miał odrobine wiecej czasu to zrobie tuta jak uzywać wrapping UVW) lecz tym razem pójdziemy na skróty :D
A więc nałóż modyfikator UVW mapping UV Coordinates--> UVW map na obiekt, i zrób tak jak na tym screenie:

          Koniecznie zaznacz Spherical lub Box. Możesz pokabinować z ustawieniami jak chcesz.
          Po tym jak to zrobisz nałóż gotowa texturke na obiekt przeciągajać zajęty slot z okienka na obiekt. Musisz pamietać, że przy nakladaniu texturki na obiekt, przed tym musisz nałozyć UVW map jeśli chcesz w miare stosownie ja nałozyć. Tylko pamietajcie by tutaj nie uzywać wrapp UVW, bardziej zaawansowani wiedza dlaczego.

          Zrób teraz prosty renderek naciskając F9. Powinieneś uzyskać efekt podobny do tego.

         
                                   ( Od teraz będe dawał screeny w lepszej jakości bo powoli zbliżamy się do renderowania)
          Czas na tło. Możecie uzyć tej texturki chociaż i tak łatwo ją znaleźć na necie :D http://img337.imageshack.us/img337/9545/kosmospj5.png
Teraz wejdź w zakładke Views na górze--> Viewport Background albo poprostu Alt+B i pokaże ci sie takie okienko i zrób tak jak jest na tym screenie.

            Najlepiej ustawić Mach Rendering Output ale jak zaznaczysz match Bitmap czy match Viewport to niewiele sie zmieni ale jak komuś sie chce to niech pokabinuje.Naciśnij tam Files... i poszukaj texturki kosmosu, która przed chwila dałem. Powinniście uzyskać cos takiego.

            Lecz texturka kosmosu pojawiła sie tylko w okienkach wie teraz pokaże jak zrobić by była na renderze.Otóż to bardzo proste :P . Wystarczy wejść w Rendering--> Enviroment... lub poprostu wciśnij 8.
 
 I znowu załaduj texturke kosmosu.
            Zrób teraz prosty renderek i powinieneś uzyskać coś takiego.

            Teraz czas na kolejne asteroidy. jak chcesz to mozesz zrobić kolejna od podstaw ale równie dobrze możesz skopiować tą co przed chwila zrobiłes i tylko pozmieniać kształty np pozmieniajać ustawienia w parametrach Noise#msgote author=Tom link=topic=125.msg62251#msg62251 date=Jul 29 2007, 11:04\']W tym tutotrialu opisze pokolei jak jak stworzyć taki efekt:

                    Chce poinformować, że tutorial jest przeznaczony raczej dla bardzo początkujacych i w niektórych kwestiach podąrzałem na skróty.
                           Uzyskać taki efekt jest bardzo prosto, więc każdy poczatkujący powinien temu podołać. Pokaże najłatwiejszy sposób bez wydziwiania jak uzyskać taki efekt.
             Najpierw musisz stworzyć Geosphere Create--> Standart Primitives i najlepiej przy uzyciu skalowania* uzyskaj coś takiego
             Potem nałóż na tą GeoSphere Turbo Smootha i ustaw iterations na 3. Jezeli masz słabszego blaszaka zamiast w Iterations ustaw 3 w Render Iters ale zawsze jest lepiej ustawić tą samą liczbe w dwóch slotach , w Iterations i w Render Iters.

             Teraz musisz nałożyć modyfikator Noise* Modifires--> Parametric Deformers. Nałóż tego Noisea lub pozmieniać odrobine parametry w UVW Map by się troche różniły.

           Poustawiaj Asteroidy w jaki sposób ci sie podoba, możesz dorobić ich wiecej, czy mozesz pozmieniać im texturki.
 
            Nadszedł czas na oświetlenie i Rendering. Niebęde tu kąbinował z rednerami Mental Rayami i innymi tylko taki efekt uzyskamy dzieki Light Tracerowi by każdy początkujący uzyskał całkiem niezły efekt.
           Czas na światło. Przy light Tracerze najlepiej jak wstawimy Skylight, Create-->Light---> Skylight i nie trzeba nic tam ustawiać.
Na screenie Kosmosu jest dużo poświat itp więc by urealistycznić scene trzeba ustawić światła tak by padały na asteroidy dosyć wiarygodnie więc ustaw światła następująco.


            Teraz trzeba ustawić kamere. Ustaw Widok z jakiej strony ci pasuje i wejdz w Create--> Cameras-->Create Camera From View* . Zrobiłeś w ten sposób Kamere i jak pewnie zauważyłęś nie mozesz sie swobodnie poruszać. Jeżeli chcesz ustawić lepiej kamere to w lewym dolnym rogu są przyciski, które ci w tym pomogą http://img337.imageshack.us/img337/7149/geosphere14og8.jpg a jeżeli chcesz wyjśc z obiektywu to w okienku perspective w górnym prawym rogu jest napisik Perspective* nacisnij na niego prawym przyciskiem myszy i rozwinie sie zakładka, nacisnij tam na Views--. Perspective i wyjdziesz z obiektywu kamery.
           
            Czas na prosty chodź fajny render z  Light Tracerem. Wchodzisz w Rendering--> Render. W zakładce Advanced Lighting wybierz Light Tracer i w zasadzie render juz jest gotowy :D . Mozesz pokabinować z Biasami i Adaptive Undersamplingami by troche zmienic ustawienia rendera na siłe oświetlenia itp.

           
             Mam nadzieje ze wszystko opisałem i zrozumiale. W razie z problemami piszcie na gg: 6542934
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry