Modding Mount and Blade krok po kroku - cz. 2 "OpenBRF" 14480 10

O temacie

Autor Sulejman

Zaczęty 21.12.2010 roku

Wyświetleń 14480

Odpowiedzi 10

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Jeśli czytałeś wcześniejsze części kursu i wykonywałeś wszystkie polecenia, to masz już własny moduł oraz skonfigurowany Module System, jednak wiedz, że nie samymi skryptami modder żyje i dla osób, które nie trawią programowania w żadnej formie istnieje wiele innych zajęć z dziedziny moddingu Mount & Blade ;)

OpenBRF to program, który pozwala na zarządzanie zasobami gry, możesz więc dzięki niemu dodawać nowe tekstury, modele, materiały itp. Po instalacji polecam wczytanie plików z gry z rozszerzeniem .brf i pooglądanie ich zawartości, co pomoże ci się oswoić z programem.

No dobra, a teraz do roboty  :wink:

Wpierw przygotuj model i teksturę pancerza, który dodasz do gry. Teraz otwórz w OpenBRF plik z modelami przedmiotów, po czym kliknij w liście zasobów, czyli tam, gdzie wyświetla się spis modeli na nazwę jakiegoś pancerza i wybierz Export->Static Mesh. Możesz teraz wczytać wyeksportowany pancerz do edytora grafiki trójwymiarowej, po czym zeskaluj swój model do odpowiednich rozmiarów i wypozuj go tak, aby możliwie w jak największym stopniu pokrywał się z tym z gry, najważniejsze są miejsca takie jak szyja, gdzie model po prostu się kończy. Gdy uznasz, że modele pokrywają się na tyle, na ile to możliwe, wyeksportuj swój pancerz do formatu .obj i zapisz pod dowolną nazwą nie zawierającą polskich znaków, ani spacji.
 
Teraz uruchom OpenBRF i utwórz nowy plik .brf w folderze Resuorces w katalogu twojego modułu. Żeby gra czytała zasoby w nim umieszczone musisz dodać w pliku module.ini w katalogu twojego modułu następujący kod:
load_module_resource = nazwa_brfa
Na przykład:
load_module_resource = armors

Wybierz opcję Import->Static Mesh i wczytaj plik .obj ze swoim modelem. Voilà! Jednak co z riggingiem? Rigging to odpowiednie podpięcie modelu do szkieletu, dzięki któremu ruch nogi w animacji faktycznie rusza nogą. Tutaj sprawa jest dosyć prosta, bowiem aby zriggować model w OpenBRF wystarczy wczytać plik z zasobami gry, zaznaczyć pancerz najbardziej podobny do naszego (np. nie ma sensu zaznaczać szaty, jeśli tworzymy zbroję płytową), kliknąć kombinację klawiszy Ctrl+C, następnie z powrotem zaznaczamy nasz pancerz i z menu na górnym pasku wybieramy Edit->Paste Rigging. Prawda, że proste?


Teraz wyeksportuj teksturę do formatu .dds przy pomocy programu DXTBmp, po czym wrzuć ją do folderu Textures (również w katalogu swojego modułu). Możesz ją także umieścić w folderze Textures w katalogu z grą, dzięki czemu będziesz miał podgląd tekstury w OpenBRF. W tym właśnie programie wybierz opcję Import->New Material, w oknie, które się pokaże wpisujemy nazwę naszej tekstury bez rozszerzenia i zaznaczamy opcję 'also add a new Texture'. Możemy zająć się teraz ustawianiem właściwości materiału, ale tutaj radzę po prostu wzorować się na plikach z gry. Ostatnią czynnością, jaką wykonamy będzie wklejenie nazwy materiału w polu Material po zaznaczeniu naszego modelu.

Możemy teraz obejrzeń, jak będzie wyglądać nasz model podczas jakiejś animacji, w tym celu z listy Animation wybieramy dowolną animację.

 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
A umiesz robić auto-rigging w OpenBRF ?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Owszem, jutro dokończę tutek i o tym też wspomnę ;)
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Ten program jest tylko do wersji podstawowej czy na Warband'ie też będzie działać?
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
W Warbandzie też powinien o ile mi wiadomo.
 

Halniak

Halniak

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Mam problem z załączeniem mojego modelu jednorożca (zwykły model konia, bez siodła i z dorobionym rogiem)do szkieletu horse_skeleton.
Zaimportowałem model coursera (w formacie .smd) i mój model w formacje obj do pliku BRF pod nazwą horse_skeleton. Skopiowałem model coursera i wkleiłem go na jednorożca używając opcji Paste Rigging. Potem wyeksportowałem mój model w formacie .smd do BRFedita, tam załączyłem materiał i wprowadziłem to do gry.
Oto co zobaczyłem:


Kiedy mój jednorożec chodzi model paskudnie się deformuje... Da się jakoś tego uniknąć? Jak? Co zrobiłem źle?

Proszę o jak najszybszą odpowiedź!
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Zjebany rigging, spróbuj brać od innych modeli niż courser
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Halniak

Halniak

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Spróbowałem z Hunterem i Sumpter Horse'em, efekt był taki sam. Może coś popsułem edytując model? Na przykład chowając siodło wgłąb ciała modelu żeby nie było go widać, albo dorabiając ten róg?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
O kurwa, jak go chowałeś? Pokaż siatkę
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Halniak

Halniak

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Miałem na myśli to że tak jakby pomniejszyłem siodło i przesunąłem jego krawiędzie na wysokość krawędzi grzbietu konia, tak żeby nie wystawało z żadnej strony.

Próbowałem z modelem któremu nieusuwałem siodła tylko dodałem róg i było to samo.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Posrana siatka na tylnich nogach, nawet nie wiem co z nią dokładnie nie tak, spróbuj zmienić ją na trójkąty.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry