Modding Mount and Blade krok po kroku - cz. 1 "Hello World!" 8496 2

O temacie

Autor Sulejman

Zaczęty 21.12.2010 roku

Wyświetleń 8496

Odpowiedzi 2

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
A więc zaczniemy od konfiguracji Module Systemu oraz napisania pierwszego skryptu. Module System wypakuj do dowolnego folderu, najlepiej w jakimś wygodnym miejscu. Jak wspomniałem we wstępie do kursu, bez Pythona wiele nie zdziałasz, więc zainstaluj Pythona, i otwórz okno Właściwości Systemu. W oknie tym przejdź do zakładki Zaawansowane i wybierz opcję Zmienne Środowiskowe.

Następnie wybierz zmienną Path i dopisz na jej końcu ścieżkę do swojego folderu z Python'em, poprzedzając ją średnikiem.


Teraz możesz zająć się konfiguracją Module Systemu. Otwórz plik module_info.py i podaj w nim ścieżkę do folderu ze swoim modułem. Aby utworzyć nowy moduł, wejdź w folder Modules w katalogu z grą, skopiuj folder Native i zmień nazwę - nazwa folderu będzie odpowiadała nazwie modułu. Ma to wyglądać następująco:

export_dir = "D:/Gry/Mount&Blade PL/Modules/Test/"
Teraz otwórz plik module_game_menus.py i wyszukaj linijki
     ("start_female",[],"Female",
       [
           (troop_set_type,"trp_player",1),
           (assign,"$character_gender",tf_female),
           (jump_to_menu,"mnu_start_character_1")
        ]
       ),
Teraz tuż pod znalezionym tekstem wklej to
     ("start_random",[],"Random",
       [
           (store_random_in_range, ":random", 0, 1),
            (try_begin),
             (eq, ":random", 0),
             (troop_set_type,"trp_player",1),
             (assign,"$character_gender",tf_female),
            (else_try),
             (troop_set_type,"trp_player",0),
             (assign,"$character_gender",tf_male),
            (try_end),
           (jump_to_menu,"mnu_start_character_1")
        ]
       ),
Uruchom build_module.bat i sprawdź, czy zmiany są widoczne w grze, przy tworzeniu nowej postaci powinieneś mieć możliwość wyboru losowej płci.
 

plugawy

plugawy

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Wywala mi błędy w cmd po kliknięciu build_module: "Nazwa pyhton nie jest rozpoznawana jako polecenie wew. zew. plik wsadowy lub wykonywalny" kilkanaście/kilkadziesiąt razy a niżej  " nie mozna odnaleźć E:/...../module system/*.pyc" gdzie jest błąd?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Wygląda to na to że nie ściągnąłeś odpowiedniej wersji wxpythona.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry