A więc zaczniemy od konfiguracji Module Systemu oraz napisania pierwszego skryptu. Module System wypakuj do dowolnego folderu, najlepiej w jakimś wygodnym miejscu. Jak wspomniałem we wstępie do kursu, bez Pythona wiele nie zdziałasz, więc zainstaluj Pythona, i otwórz okno
Właściwości Systemu. W oknie tym przejdź do zakładki
Zaawansowane i wybierz opcję
Zmienne Środowiskowe.
Następnie wybierz zmienną
Path i dopisz na jej końcu ścieżkę do swojego folderu z Python'em, poprzedzając ją średnikiem.
Teraz możesz zająć się konfiguracją Module Systemu. Otwórz plik
module_info.py i podaj w nim ścieżkę do folderu ze swoim modułem. Aby utworzyć nowy moduł, wejdź w folder
Modules w katalogu z grą, skopiuj folder
Native i zmień nazwę - nazwa folderu będzie odpowiadała nazwie modułu. Ma to wyglądać następująco:
export_dir = "D:/Gry/Mount&Blade PL/Modules/Test/"
Teraz otwórz plik
module_game_menus.py i wyszukaj linijki
("start_female",[],"Female",
[
(troop_set_type,"trp_player",1),
(assign,"$character_gender",tf_female),
(jump_to_menu,"mnu_start_character_1")
]
),
Teraz tuż pod znalezionym tekstem wklej to
("start_random",[],"Random",
[
(store_random_in_range, ":random", 0, 1),
(try_begin),
(eq, ":random", 0),
(troop_set_type,"trp_player",1),
(assign,"$character_gender",tf_female),
(else_try),
(troop_set_type,"trp_player",0),
(assign,"$character_gender",tf_male),
(try_end),
(jump_to_menu,"mnu_start_character_1")
]
),
Uruchom
build_module.bat i sprawdź, czy zmiany są widoczne w grze, przy tworzeniu nowej postaci powinieneś mieć możliwość wyboru losowej płci.