Witam po chyba 3 albo 4 letniej nieobecności.
Z góry przepraszam jeśli temat został założony w nieodpowiednim miejscu ale lepszego mi się nie udało znaleźć.
Od 6 miesięcy ja wraz z zaprzyjaźnionym szwedem tworzymy grę. A że ani on ani ja talentów informatycznych nie posiadamy (on jest muzykiem i odpowiada za oprawę muzyczną, ja natomiast jestem typowym omnibusem - tzn umiem wszystkiego po trochu ale nic nie jest moją specjalnością. No może poza pisarstwem) tak więc postęp gry był i jest po prostu tragiczny. Niestety żaden z nas nie posiada warunków by móc teraz uczyć się programowania z bardzo wielu względów ale głównie z braku czasu.
Co do samej gry to może po prostu żeby się nie powtarzać wrzucę linki gdzie ewentualnie zainteresowana osoba może nadrobić braki informacyjne.
(lojalnie ostrzegam, nic z tego nie ma znaczka PL. Z drugiej strony jeśli jesteś programistą - to nie uwierzę że nie masz języka angielskiego w jednym palcu)
Subforum poświęcone HiddenSpace na portalu spacesimcentral.com
http://www.spacesimc...dden-space-f63/Wątek na GameDevie
http://www.gamedev.n...topic_id=590403Stara wersja intro z gry
http://www.viddler.c...irbis/videos/1/Stara wersja animowanego kokpitu
http://vimeo.com/15624486Troche tego co wszyscy lubią, czyli fotoski
no i trochę muzyki (mamy już ponad 40 wątków muzycznych gotowych od użycia)
Chasing ThemeDancing with Void WhalesLiving Breathing DerelictCo do samej gry:
Nazywa się to to HiddenSpace.
Pomysł gry wyszedł tak jakby mimochodem po bardzo długiej i pełnej narzekania rozmowie z Ozzim (to ten mój kumpel Szwed) na temat "jak to kiedyś świetne gry robili a teraz gówno". Obaj jako gracze z wieloletnim stażem mamy już swoje smaki i wymagania i z każdą nową grą rosła w nas frustracja spowodowana narastającą w grach liniowością, znikomą interakcją, małymi światami pełnymi "niewidzialnych ścian". I niestety - w chwili gdy pisze te słowa nadal nie znana nam jest gra która odpowiadała by poziomem tym sprzed 15 lat gdy to nasze giercowanie miało swoje apogeum.
Tak więc doszliśmy do tego dość radykalnego wniosku że jeśli chcemy zagrać w grę naszych marzeń - musimy zrobić ją sobie sami. No i tak się zaczęło
Fabuła:
nie mam zamiaru silić się na streszczenie bo te zabijają nawet doskonałe historie.
Kosmos, dużo latania, bohater którego się szczerze nienawidzi, wredna cyniczna laska która od paruset lat tkwi w metalowej puszce jako główne zasilanie silnika tunelowego itd itd czyli płytko i wtórnie ;)
Rozgrywka:
-w pyte latania (aż prosi się by taką nalepkę walnąć na pudełku z grą!)
-lądowanie na planetach
-wyrabianie sprzętu
-pozyskiwanie i wydobywanie surowców na planetach, asteroidach, kometach, gazowych gigantach, gwiazdach(!!!) czy z wraków
-innowacyjny system walki
-wielowątkowa długa fabuła z mnogością alternatywnych zakończeń
-możliwość(a nawet konieczność!) odejścia od sterów i poruszania się po statku
-możliwości zakładania baz: powierzchniowych(planety i księżyce), orbitalnych, mobilnych
-Top-down view przy poruszaniu się w statku, sidescrolling a'la stare przygodówki LukasArts'a przy poruszaniu się w obrębie statku, rzut izometryczny przy poruszaniu się po powierzchni planet/księżyców/innych ciał niebieskich
-wiele losowych, unikatowych zdarzeń (Fallout2 anybody...?)
-ogromne możliwości modyfikacji zarówno wyposażenia statku jak i jego pokładu
-cycki (hah! wreszcie zdobyłem waszą uwagę
)
-możliwość rozpoczęcia nowej rozgrywki ze starym statkiem
-wiele frakcji o unikatowych technologiach i zadaniach(Gothic-stajla)
-Losowość planet "niefabularnych"
Weźcie wszystko to co dobre z takich gier jak Star Control, Starflight, Starscape, Elite, Freelancer i wrzućcie do jednego kotła.
Technikalia oraz formalności:
Gra była jest i będzie - freeware + możliwość darowizny(rozkoszny sposób obejścia co poniektórych copywritów heh)
Tak więc że postawić sprawę jasno - my robimy za darmo i programista też będzie. Oczywiście jakimikolwiek przychodami z paypala dzielimy się po równo ale nie oczekiwałbym sum większych niż na pokrycie wypijanego miesięcznie piwa.
Preferowane środowisko jest PC/Windows niemniej to już bardziej zależy od silnika gry. No a skoru już jesteśmy przy silnikach...
Mamy tutaj parę "ulubieńców":
Unity
Construct
Game Develop
Irricht
Blitz
pragnę również nadmienić że wybór silnika należy raczej do programisty gdyż to on nomen omen będzie miał z nim największą styczność.
gierka jest 2.5D tzn 99% 2D + pare 3D modeli tu i tam (planety, jakieś statki, stacje kosmiczne)
za modele oraz całą oprawę graficzną z braku laku odpowiadam ja, za oprawę dźwiękową - Ozi.
Mamy większą część materiałów już gotową. Teraz tylko potrzeba nam kogoś kto to pozbiera do kupy w grywalną grę.
Ku mojemu zaskoczeniu HiddenSpace doczekało się już pewnego grona fanów więc jest i support
zainteresowanych prosze na
maila
dziękuje serdecznie i zapraszam do współpracy.
Na wszystkie ewentualne pytania będę odpowiadał tutaj lub na mailu