Łuk Angielski 25136 0

O temacie

Autor Zdunek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 25136

Odpowiedzi 0

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
Cytat: Kyroman link=topic=124.msg84677#msg84677 date=Jan 12 2008, 01:24\'
Witam. W Maxie chyba najbardziej lubię modelować łuki i jest to jednocześnie bardzo proste. Poniżej przedstawię w kilku krokach, jak wymodelować łuk angielski nadający się do Gothica, będzie low poly. Tutorial przeznaczony jest dla wszystkich modderów, także tych, którzy nie mieli zbytniego styku z programem 3ds Max. Tworzyłem w 3ds Max 8 dokładnie ;P Zaczynajmy!

KROK 1
Na początku musimy stworzyć boxa. Będzie to połowa majdanu. Najlepiej zrobić to przez "keyboard entry" Wpisując parametry takie jak na screenie. W "Parametres" ustawiamy wszystkie wartości segmentów na 1.

KROK 2
Konwertujemy naszego boxa do Editable Poly. Zaznaczony polygon extrudujemy jak na screenie.

KROK 3
Zaznaczoną krawędź przesuwamy względem osi Y tak, by extrudowany przedtem polygon miał kształt mniej więcej kwadratu. Następnie zaznaczamy cztery krawędzie ("wychodzące" z polygonu, można wspomóc się tutaj funkcją Ring) i używamy opcji Connect. Jedną z powstałych krawędzi (nietrudno się domyślić, którą) przesuwamy odpowiednio. Czynność powtarzamy aż do uzyskania efektu podobnego jak na screenie.

KROK 4
Teraz tworzymy spline na kształt połowy łuku. Na początku ma być ona "równoległa" do naszego boxa, później ma nieco zakręcać.

KROK 5
Zaznaczamy nasz kwadratowy polygon i klikamy na "okienko" obok napisu Extrude along spline. Pojawia nam się okienko. Klikamy Pick Spline, a następnie wybieramy naszą linię. Wartość Segments można ustawić na około 4-10, zależnie, jak dokładny ma być model. Ja ustawiłem tradycyjnie 6. Taper amount zmniejszamy, by końcówka łuku się zwęziła.

KROK 6
Zaznaczamy cały element, w opcjach zjeżdżamy na dół i klikamy "Clear All". Przekrój łuku powinien być kwadratowy/prostokątny, więc wygładzanie nie jest potrzebne.

KROK 7
Tworzymy cylinder w tym miejscu, gdzie kończy się majdan, następnie obracamy go o dokładnie 90 stopni względem osi Y, przesuwamy i skalujemy tak, żeby końcówka "wchodziła" w koniec łuku, ale jednocześnie drugi koniec cięciwy pozostał w tej samej osi co pierwszy oraz w tej samej osi co koniec majdanu. Zagmatwane, ale zrozumieć się da :D
Cylinder przesuwamy na wysokość naszego łuku, w tym wypadku będzie to 2,5 w osi Z.

[http://img229.imageshack.us/img229/3448/luk8vc7.png]KROK 8[/url]
Teraz nakładamy modyfikator Symmetry, wybieramy Mirror i przesuwamy względem osi X w odpowiednie miejsce. W Mirror axis powinno być zaznaczone X. Jeśli coś będzie źle, trzeba kliknąć Flip, które jakoby odwróci nasze odbicie.

Łuk jest gotowy! Mam nadzieję, że tutorial był w miarę przejrzysty. Jeśli ktoś z niego skorzysta, proszę wysłać mi na PW wyniki swojej pracy. Przed użyciem w Gothicu należy oczywiście poteksturować model i zeskalować. Powinien on mieć długość około 1,8m - 2m. Łuki angielskie jak widać były dość długie.


By Kyroman

Vuala!
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry