Podstawy 31124 0

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 31124

Odpowiedzi 0

Kazzmir
  • Gość
Cytat: shergar link=topic=121.msg2152#msg2152 date=Aug 10 2006, 17:47\'
W tym tutorialu zebrałem wszystkie tutki, które SOM3 zamieścił na poprzednim forum. Korzystajcie...
Myślę, że SOM nie miałby nic przeciw temu a początkującym grafikom na pewno się przyda.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Podstawy

Ok w tym całym zawirowaniu postanowiłem dać użytkownikom psp#msgote author=shergar link=topic=121.msg2152#msg2152 date=Aug 10 2006, 17:47\']W tym tutorialu zebrałem wszystkie tutki, które SOM3 zamieścił na poprzednim forum. Korzystajcie...
Myślę, że SOM nie miałby nic przeciw temu a początkującym grafikom na pewno się przyda.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Podstawy

Ok w tym całym zawirowaniu postanowiłem dać użytkownikom pspa podstawowe funkcje programu w pasku narzędzi. Opisywałem to naprawdę długo i mam nadzieje że mój wysiłek się opłaci. Jak cośbyście nie rozumieli to piszcie.
Oto podstawy:

Pozdrawiam


*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Rozdział 4 :
Brud

W tym tutku przedstawie wam jak szybko wykonać całkiem niezły ,,brud,,.
Najpierw otwieramy teksturke którą chemy ubrudzić na mój przykład będzie ta:

Tworzymy nowy layer klikając w miejsce zaznaczone na obrazku:

Z narzędzi wybieramy Flood Fill a w styles Stroke Pattern. Ustawiamy tak jak na rysunku (oczywiście wielkość [scale]) możemy zmienić jak chemy, ja dałem 400 ponieważ jest wtedy brzydko rozciągnięta a o to chodzi :D).

Wyełniamy nowy later. Teraz z Layer Blend Mode (po prawej w Layer Palette) wybieramy burn (bardzo mocny) lub soft light (lekki). Polecam także zabawe z różnymi opcjami. Oto jak wyglądała moja teksturka:

Czy to koniec? O nie! Nie widzicie że teksturka brzydko wygląda? To przez mój scale 400...a jak to poprawić? Bardzo łatwo... Wchodzimy w Layer Palette klikamy na obojętnie jaki Layer prawym przyciskiem myszy i wybieramy Merge/Merge All. Layer i Background połączą sie. Teraz kopiujesz uzyskany obrazek i wklejasz na podstawową wersje teksturky. Gumką (Eraser) z ustawionym jak najwyższy ,,Step,, Klikasz w niektóre części teksturki... O to co mi wyszło :D
(Pamiętajcie że ,,Burn,, znaczy Spalić więc teksturka wygląda bardziej na spalony hełm! Mnie to bardziej obecnie pasowało dlatego tak zrobiłem...eksperymentujcie z różnymi opcjami!)

Prawda że nie zła? No, to już umiemy robić niezłe efekty brudu i spalenia  
Aha i dam wam jescze jak teksturka wygląda na modelu :D

Przed:
Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko
Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail  
Pozdrawiam


*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Rozdział 3 :
Kratki

W tym tutku przedstawie wam jak szybko w dobrych Psp#msgote author=shergar link=topic=121.msg2152#msg2152 date=Aug 10 2006, 17:47\']W tym tutorialu zebrałem wszystkie tutki, które SOM3 zamieścił na poprzednim forum. Korzystajcie...
Myślę, że SOM nie miałby nic przeciw temu a początkującym grafikom na pewno się przyda.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Podstawy

Ok w tym całym zawirowaniu postanowiłem dać użytkownikom pspsach zrobić popularny efekt ,,kratek,,
Najpierw klikamy FILE/NEW i ustawiamy obrazek na 10 x 10. Ustawiamy Paint Brush (ikonka pędzela ) na następujące dane :

Po odpowiednim ustawieniu klikając raz myszką robimy prostą kreske w prawo. Robimy ją tak jak na obrazku :

Zapisujemy nasze ,,dzieło,, na .psp (format dla Pain Shop Pro) i (jest też drugi sposób ale w paru przypadkach nie działa więc dam zwykły) w miejscu gdzie będziemy mogli go szybko otworzyc. Otwieramy jakis obrazek na którym chemy dać efekt kratek. Np :

Na Layer Palette i klikamy New Layer, nie zmieniamy żadnych ustawień. Z zaznaczonym naszym nowym Layerem klikamy Flood Fil (wypełnienie) i w styles na strzałke (tą pierwszą) i wybieramy pattern. Teraz klikamy w kwadracik na ktorym byla strzaleczka. Z wyboru tekstur wybieramy naszą kreskę (musimy mieć ją zawsze otwartą żeby ją widzieć!) i wypełniamy nią (na nowym layerze!) teksturke. Teraz w Apperance klikamy (na naszym Layerze!) Multiple. I tak z oto wcześniejszego obrazku zrodziło się nam to ,,cudo,,

Możemy tak robić z jakąkolwiek grafiką. Np:
Przed:

Po:

No i które ładniejscze  :D ?
Mam nadzieje że ten tutek zachęcił was do tworzenia grafiki do Gothica jak i innych gier. Tą wiedzie można naprwadę dobrze wykorzystać na np. projektowaniu szablonów do stron internetowych za kasiorkę ;).
Aha : i jescze jedno : warto zmieniać wielkość patternów bo często są albo za duże albo za małe :D
Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko  
Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail  :twisted:
Pozdrawiam

*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Rozdział 2 :
Materiał

W tym tutku przedstawimy wam jak stworzyć dobry materiał np dla Tekstury lub Szaty. Zaczynamy od białej kartki (512  x 512).
Najpierw kolorujemy całą kartke na wybrany kolor (najlepiej nie cała żeby troche białego pozostało dla lepszego efektu )

Potem cienujemy ją (najlepiej użyć koloru cieniejszego od tego którego użyliśmy. Dla ułatwienia dla programów graficznych powinny być stworzone specjalne palety albo także jak w PSP 7 powinny być ustawione w domyślnej)

Po dobraniu odpowiednich kolorów zabieramy sie za cieniowanie. Wspomne tylko że lepiej użyć ciemniejszego koloru. Zciemnianie RBG może spowodować znaczne zmiany w kolorach. Tak wyglądała moja praca po zastosowaniu zciemniania.
(Najlepiej ściemniać tylko lekko po rogach ;) )

Narazie wygląda to jak niebo lub avatar lub button. Ale to się zmieni .
Do tego posłuży nam opcja ,,Texture,,.

W tym momencie zmnijeszyłem obrazek do 256 x 256 żeby ułatwić sobie oteksturowanie.

Po dobrym ustawieniu opcji ,,Texture,, (patrz wyżej) ustawiamy ją na Teksturze klikająć OK
]
Wygląda całkiem nieżle. Następnym krokiem jest urealistycznienie obrazka, do którego posłuży nam ponownie opcja ,,Texture,,. Ustawiamy teksturke jak na obrazku poniżej.

Klikamy OK i oglądamy naszą teksturke  

Teraz teksturkę znów powiększamy do 512 x 512 a następnie wybieramy opcje którą wcześniej krytykowałem a posłuży nam do tego idealnie : Darken RGB.
Klikamy opcje Retouch i ustawiamy tak jak widzimy poniżej:

Pod koniec używamy jej do stworzenia realistycznych zmarszczeń na rogach naszej teksturki, tak jak na obrazku poniżej:

Możemy również zjaśnić naszą teksturkę np o 25% żeby lepiej wyglądała.
Jesteśmy już pod koniec tworzenia naszego materiału. Teraz od nas zalezy jak go wykorzystamy .
Na przykład jako ozdobę:

Lub np na szatę ( jak już wspominałem

Teraz możemy nasze dzieło przetestować na mapce/zbroji
Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko
Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail
Pozdrawiam

*********************
Grafika : Paint Shop Pro 7
*********************
Rozdział 1 :
Pozłacanie zbroji

Otóż są dwie sposoby pozłacania róznych przedmiotów. Są szybkie i długie sposoby.
Tutaj przedstawimy tylko szybki sposób:
Tutaj daje teksturkę mojej zbroji którą chiałbym (lekko!) pozłocić:

Najpierw szukamy dobrej teksturki złota (otym mówiłem : sposób szybki. Ja polecam samodzielne tworzenie odpowiedniej tekstury ale w sumie to nie potrzebne bo lepsza już są)
Oki bierzemy to ,,gówienko,,

Odpowiednio wycinamy potrzebny kawal i ustawiamy go jako nowy layer na zbroji

Klikamy Layer Palette i w Layer Blend Mode ustawiamy soft light.
Powinno wyglondać tak:

Pięknie nie  
Możemy dalej ,,złocić naszą zbroje,, (np tym samym kawałkiem). Polecam używanie Erasera (czyt. Gumki  ) żeby urealistnić efekt. Pod koniec powinno to wyglondać tak :

Teraz możemy tylko przetestować nasze ,,dzieło,, w grze.
Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko
Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail  
Pozdrawiam


--------------------------------------------------------------------------------

The End
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry