O temacie
Autor
Zaczęty 20.01.2008 roku
Wyświetleń 31124
Odpowiedzi 0
Kazzmir Gość
W tym tutorialu zebrałem wszystkie tutki, które SOM3 zamieścił na poprzednim forum. Korzystajcie...Myślę, że SOM nie miałby nic przeciw temu a początkującym grafikom na pewno się przyda.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************PodstawyOk w tym całym zawirowaniu postanowiłem dać użytkownikom psp#msgote author=shergar link=topic=121.msg2152#msg2152 date=Aug 10 2006, 17:47\']W tym tutorialu zebrałem wszystkie tutki, które SOM3 zamieścił na poprzednim forum. Korzystajcie...Myślę, że SOM nie miałby nic przeciw temu a początkującym grafikom na pewno się przyda.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************PodstawyOk w tym całym zawirowaniu postanowiłem dać użytkownikom pspa podstawowe funkcje programu w pasku narzędzi. Opisywałem to naprawdę długo i mam nadzieje że mój wysiłek się opłaci. Jak cośbyście nie rozumieli to piszcie.Oto podstawy:Pozdrawiam*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************Rozdział 4 :BrudW tym tutku przedstawie wam jak szybko wykonać całkiem niezły ,,brud,,.Najpierw otwieramy teksturke którą chemy ubrudzić na mój przykład będzie ta:Tworzymy nowy layer klikając w miejsce zaznaczone na obrazku:Z narzędzi wybieramy Flood Fill a w styles Stroke Pattern. Ustawiamy tak jak na rysunku (oczywiście wielkość [scale]) możemy zmienić jak chemy, ja dałem 400 ponieważ jest wtedy brzydko rozciągnięta a o to chodzi :D).Wyełniamy nowy later. Teraz z Layer Blend Mode (po prawej w Layer Palette) wybieramy burn (bardzo mocny) lub soft light (lekki). Polecam także zabawe z różnymi opcjami. Oto jak wyglądała moja teksturka:Czy to koniec? O nie! Nie widzicie że teksturka brzydko wygląda? To przez mój scale 400...a jak to poprawić? Bardzo łatwo... Wchodzimy w Layer Palette klikamy na obojętnie jaki Layer prawym przyciskiem myszy i wybieramy Merge/Merge All. Layer i Background połączą sie. Teraz kopiujesz uzyskany obrazek i wklejasz na podstawową wersje teksturky. Gumką (Eraser) z ustawionym jak najwyższy ,,Step,, Klikasz w niektóre części teksturki... O to co mi wyszło :D(Pamiętajcie że ,,Burn,, znaczy Spalić więc teksturka wygląda bardziej na spalony hełm! Mnie to bardziej obecnie pasowało dlatego tak zrobiłem...eksperymentujcie z różnymi opcjami!)Prawda że nie zła? No, to już umiemy robić niezłe efekty brudu i spalenia Aha i dam wam jescze jak teksturka wygląda na modelu :D Przed:Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail Pozdrawiam*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************Rozdział 3 :KratkiW tym tutku przedstawie wam jak szybko w dobrych Psp#msgote author=shergar link=topic=121.msg2152#msg2152 date=Aug 10 2006, 17:47\']W tym tutorialu zebrałem wszystkie tutki, które SOM3 zamieścił na poprzednim forum. Korzystajcie...Myślę, że SOM nie miałby nic przeciw temu a początkującym grafikom na pewno się przyda.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************PodstawyOk w tym całym zawirowaniu postanowiłem dać użytkownikom pspsach zrobić popularny efekt ,,kratek,,Najpierw klikamy FILE/NEW i ustawiamy obrazek na 10 x 10. Ustawiamy Paint Brush (ikonka pędzela ) na następujące dane :Po odpowiednim ustawieniu klikając raz myszką robimy prostą kreske w prawo. Robimy ją tak jak na obrazku :Zapisujemy nasze ,,dzieło,, na .psp (format dla Pain Shop Pro) i (jest też drugi sposób ale w paru przypadkach nie działa więc dam zwykły) w miejscu gdzie będziemy mogli go szybko otworzyc. Otwieramy jakis obrazek na którym chemy dać efekt kratek. Np :Na Layer Palette i klikamy New Layer, nie zmieniamy żadnych ustawień. Z zaznaczonym naszym nowym Layerem klikamy Flood Fil (wypełnienie) i w styles na strzałke (tą pierwszą) i wybieramy pattern. Teraz klikamy w kwadracik na ktorym byla strzaleczka. Z wyboru tekstur wybieramy naszą kreskę (musimy mieć ją zawsze otwartą żeby ją widzieć!) i wypełniamy nią (na nowym layerze!) teksturke. Teraz w Apperance klikamy (na naszym Layerze!) Multiple. I tak z oto wcześniejszego obrazku zrodziło się nam to ,,cudo,,Możemy tak robić z jakąkolwiek grafiką. Np:Przed:Po:No i które ładniejscze :D ?Mam nadzieje że ten tutek zachęcił was do tworzenia grafiki do Gothica jak i innych gier. Tą wiedzie można naprwadę dobrze wykorzystać na np. projektowaniu szablonów do stron internetowych za kasiorkę ;).Aha : i jescze jedno : warto zmieniać wielkość patternów bo często są albo za duże albo za małe :DWiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail :twisted: Pozdrawiam*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************Rozdział 2 :MateriałW tym tutku przedstawimy wam jak stworzyć dobry materiał np dla Tekstury lub Szaty. Zaczynamy od białej kartki (512 x 512).Najpierw kolorujemy całą kartke na wybrany kolor (najlepiej nie cała żeby troche białego pozostało dla lepszego efektu )Potem cienujemy ją (najlepiej użyć koloru cieniejszego od tego którego użyliśmy. Dla ułatwienia dla programów graficznych powinny być stworzone specjalne palety albo także jak w PSP 7 powinny być ustawione w domyślnej)Po dobraniu odpowiednich kolorów zabieramy sie za cieniowanie. Wspomne tylko że lepiej użyć ciemniejszego koloru. Zciemnianie RBG może spowodować znaczne zmiany w kolorach. Tak wyglądała moja praca po zastosowaniu zciemniania.(Najlepiej ściemniać tylko lekko po rogach ;) )Narazie wygląda to jak niebo lub avatar lub button. Ale to się zmieni .Do tego posłuży nam opcja ,,Texture,,. W tym momencie zmnijeszyłem obrazek do 256 x 256 żeby ułatwić sobie oteksturowanie.Po dobrym ustawieniu opcji ,,Texture,, (patrz wyżej) ustawiamy ją na Teksturze klikająć OK]Wygląda całkiem nieżle. Następnym krokiem jest urealistycznienie obrazka, do którego posłuży nam ponownie opcja ,,Texture,,. Ustawiamy teksturke jak na obrazku poniżej.Klikamy OK i oglądamy naszą teksturke Teraz teksturkę znów powiększamy do 512 x 512 a następnie wybieramy opcje którą wcześniej krytykowałem a posłuży nam do tego idealnie : Darken RGB.Klikamy opcje Retouch i ustawiamy tak jak widzimy poniżej:Pod koniec używamy jej do stworzenia realistycznych zmarszczeń na rogach naszej teksturki, tak jak na obrazku poniżej:Możemy również zjaśnić naszą teksturkę np o 25% żeby lepiej wyglądała.Jesteśmy już pod koniec tworzenia naszego materiału. Teraz od nas zalezy jak go wykorzystamy . Na przykład jako ozdobę:Lub np na szatę ( jak już wspominałem Teraz możemy nasze dzieło przetestować na mapce/zbroji Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail Pozdrawiam*********************Grafika : Paint Shop Pro 7*********************Rozdział 1 :Pozłacanie zbrojiOtóż są dwie sposoby pozłacania róznych przedmiotów. Są szybkie i długie sposoby.Tutaj przedstawimy tylko szybki sposób:Tutaj daje teksturkę mojej zbroji którą chiałbym (lekko!) pozłocić:Najpierw szukamy dobrej teksturki złota (otym mówiłem : sposób szybki. Ja polecam samodzielne tworzenie odpowiedniej tekstury ale w sumie to nie potrzebne bo lepsza już są)Oki bierzemy to ,,gówienko,,Odpowiednio wycinamy potrzebny kawal i ustawiamy go jako nowy layer na zbrojiKlikamy Layer Palette i w Layer Blend Mode ustawiamy soft light.Powinno wyglondać tak:Pięknie nie Możemy dalej ,,złocić naszą zbroje,, (np tym samym kawałkiem). Polecam używanie Erasera (czyt. Gumki ) żeby urealistnić efekt. Pod koniec powinno to wyglondać tak :Teraz możemy tylko przetestować nasze ,,dzieło,, w grze.Wiem że bez trudu sami sobie poradzicie i to bardzo szybko Jakieś pytania prosze kierować na PW, GG, Mail Pozdrawiam--------------------------------------------------------------------------------The End