Problem z kobietą 8806 22

O temacie

Autor ArcymagCienia

Zaczęty 26.07.2010 roku

Wyświetleń 8806

Odpowiedzi 22

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Hello!
Mam problem ze swoją kobietą(którą stworzyłem testowo). Otóż pragnę aby istotka ta umiała podnosić przedmioty, walczyć, czarować, strzelać, umieć się przebierać i takie podobne rzeczy. Lecz, jak to kobieta, nie słucha się mnie i zawiesza się przy każdej czynności(podnoszenie przedmiotów, wchodzenia do ekwipunku, próba włączenia trybu walki wręcz). Moje pytanie do Was brzmi: co ja jako jej Stwórca mogę zrobić aby ją naprawić?
Dlatego zwracam się do Was o pomoc.
Kod podam potem bo w tym momencie nie mam do niego dostępu. Platforma Gothic 1.

Jakieś sugestie :P ?
 

ThePrzemo7

ThePrzemo7

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
podaj kod
 
Nargern G2NK -

[Ramka]2%[/ramka]

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Będe mógł to zrobić dopiero wieczorem, ponieważ, przez moja karte graficzna(popsutą) robie moda u taty
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Cytuj
Hello!
Mam problem ze swoją kobietą
:lol2:
 

Koziek

Koziek

Użytkownicy
posty313
Propsy359
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Otóż pragnę aby istotka ta umiała podnosić przedmioty, walczyć, czarować, strzelać, umieć się przebierać i takie podobne rzeczy. Lecz, jak to kobieta, nie słucha się mnie i zawiesza się przy każdej czynności
Cytuj
Was brzmi: co ja jako jej Stwórca mogę zrobić aby ją naprawić?

Córkę wychowujesz?
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Oto kod na kobietę
Cytuj
INSTANCE TEST_kobieta(NPC_DEFAULT)
{
   //-------- primary data --------
   name          = "Testowa Kobieta";
   Npctype         = NPCTYPE_FRIEND;
   guild         = GIL_NONE;
   level         = 0;
   voice         = 16;
   id            = 9999991;

   //--------- abilities --------
   attribute[ATR_STRENGTH]    =      1;
   attribute[ATR_DEXTERITY]    =      1;
   attribute[ATR_MANA_MAX]       =      10;
   attribute[ATR_MANA]       =      10;
   attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]=      10;
   attribute[ATR_HITPOINTS]    =      10;
   
   protection[PROT_FIRE]      =   0;

   //-------- visuals --------
   //                   animations
   Mdl_SetVisual      (self,"BABE.MDS");
   //                     Body-Mesh         Body-Tex   Skin-Color   Head-MMS         Head-Tex   Teeth-Tex   ARMOR   
   Mdl_SetVisualBody   (self,   "  BAB_ARMOR",    0,          1,         "Bab_Head_Hair1",    0,        DEFAULT,    -1);

   //-------- talents --------
   Npc_SetTalentSkill   (self,   NPC_TALENT_MAGE,      6);

   //-------- inventory --------

   //-------- ai --------
   self.aivar[AIV_IMPORTANT]   =   TRUE;
   fight_tactic            =   FAI_HUMAN_MAGE;
   senses                  =   SENSE_SEE|SENSE_HEAR|SENSE_SMELL;

   //---------Rtn-----------
};
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy

StarFighter

Problem z kobietą
#6 2010-07-26, 21:27(Ostatnia zmiana: 2010-07-26, 21:38)
Z tego co wiem kobiety w Gothicu I nie umieją i nigdy nie będą umiały robić wymienionych przez ciebie czynności. Wiem, bo sam próbowałem kiedyś (nawet ustawiałem im na setvisual zamias babe.mds humans.mds i wychodził mi syf). Co więcej, ich się nawet dobić nie da (jak życie zejdzie do zera stają jak zamurowane, dlatego są nieśmiertelne)
Tu by musiał Ci pomóc jakiś ekspert.
Ja Ci mogę co najwyżej doradzić, żebyś zobaczył jak mają kobiety w GothicII iewentualnie wypakował vdfsem potrzebne pliki i wrzucił do odpowiednich katalogów. Kobiety w GII robią wszystko zwyczajnie więc postaraj się zrobić analogicznie w GI
Zobacz sobie na kod kobiety GI ona nie ma nawet mdsa odpowiadającego za styl chodzenia

Mdl_SetVisual (self,"BABE.MDS");
// Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR
Mdl_SetVisualBody (self, " BAB_ARMOR", 0, 1, "Bab_Head_Hair1", 0, DEFAULT, -1);

a oto skrypt "normalnej" postaci.

// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Tired.mds");
// body mesh     ,bdytex,skin,head mesh     ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0",2,1,"Hum_Head_Pony", 3,  2,-1);

PS. Gość ma poważny problem (sam się kiedyś nadenerwowałem z tego samego powodu) a ci sobie jaja robią  :[  Gratulacje panowie

PS2.
A oto kawałek skryptu z G2 z postaci BAU_910_MARIA

B_SetNpcVisual       (self, FEMALE, "Hum_Head_Babe8", FaceBabe_N_MidBauBlonde, BodyTexBabe_N, ITAR_BauBabe_M);      
   Mdl_SetModelFatness   (self, 0);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Babe.mds");

tu jak widzisz mają już applyoverlaymds'y
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
A da się jakoś, zachowując ciało kobiety z G1(bardziej rozbudowane piersi :lol:  ) podpiąć pod Humans.MDS?
Na przykład zapisać ciało kobiety w 3ds, wczytać ciało z humans.mds, usunąć ciało zachowując jednak kości i jakoś je podłączyć z ciałem kobiety? Możliwe jest takie coś?
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy

StarFighter

Problem z kobietą
#8 2010-07-26, 21:55(Ostatnia zmiana: 2010-07-26, 21:59)
Cytuj
A da się jakoś, zachowując ciało kobiety z G1(bardziej rozbudowane piersi :lol:  ) podpiąć pod Humans.MDS?
Na przykład zapisać ciało kobiety w 3ds, wczytać ciało z humans.mds, usunąć ciało zachowując jednak kości i jakoś je podłączyć z ciałem kobiety? Możliwe jest takie coś?
Wszystko jest możliwe.
To już pytanie do ekspertów, ja się do nich nie zaliczam. Jestem bardziej niż początkujący.
Pewnie (tak jak często jest w moim przypadku) będziesz musiał sam wszystko rozgryźć, albo dać sobie spokój. Na forum z problemami eksperci odpowiadają od przypadku.
Jak znam życie odeślą Cię do tutoriali, z których nic nie będziesz rozumiał, albo będą wyskakiwać Ci same błędy.
Ech, ja mam ten sam problem z orkami: co prawda można im dać gil none ale wtedy nie da się ich dobić bo w głupim mdsie orka tego nie ma. (chciałem zrobić orków najemników z którymi da się gadać i takich, którzy nie atakują gracza)

Właśnie podmieniłem mdsa velayi na humans i dalem jej applyoverlaya z kopacza, żeby sprawdzić czy Ci kitu nie załadowałem (dawno się bawiłem kobietami) - wychodzi coś, co po podrasowaniu mogłoby być jakimś latającym potworem  :lol:

Aha, jak Ci się postać zawiesza przy podnoszeniu itemu na przykład (to tak na marginesie) to daj F8 i po krzyku (zakładam, że używasz marvina do sprawdzania moda).
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
w g1 babki nie mają chyba animek wymienionych czynności, ale w g2 powinny być - skopiuj.
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy

ArcymagCienia

Problem z kobietą
#10 2010-07-26, 22:28(Ostatnia zmiana: 2010-07-26, 22:29)
Cytat: StarFighter link=topic=10916.msg104756#msg104756#msg104756#msg104756 date=1280174136
Ech, ja mam ten sam problem z orkami: co prawda można im dać gil none ale wtedy nie da się ich dobić bo w głupim mdsie orka tego nie ma. (chciałem zrobić orków najemników z którymi da się gadać i takich, którzy nie atakują gracza)
Ja właśnie robie zbroje dla Orka w Blenderze i chce zobaczyć cy będzie działała. :D  Orkowie nie moga używać broni jednoręcznej oraz łuków, jak i nie potrafiłem użyć czaru oraz nie potrafią dobijać  i nie mają animacji nieprzyomności(tak nawiasem mówiąc wejdź orkiem do wody i płyń z shiftem xD, albo użyj na nim strachu). Jednak bardzo fajnie strzelają z kuszy i w przyszłośći mam zamiar wykorzystać tą animacje do pistoletu :D  oraz potradfią używać broni dwóręcznej(też mi odkrycie) oraz walczą wręcz.

A co do tego zawieszenia to o tym wiedziałem już dawno(gdy Bezi mi się tak zawieszałzanim jeszcze myślałem o modingu xD)

Cytuj
w g1 babki nie mają chyba animek wymienionych czynności, ale w g2 powinny być - skopiuj.
spróbuje
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Jak umiesz w blenderze robić, to naprawdę niezły jesteś. Ja sobie dałem spokój z tym programem po kilku godzinach przekleństw i tłuczenia pięścią w klawiaturę. Nic mi nie wychodziło (albo inaczej: wychodziło mi gówno)

Kiedyś założyłem orkowi pancerz, wyglądał koszmarnie (coś jak velaya przebrana w humans.mds) niezłe straszydło.
Ale może zrobisz zbroję, która będzie działać,  kto wie? To by było coś, choć chyba prościej jest zmienić teksturę orka?

Jeśli chodzi o strzelanie to naprawdę nieźle to wygląda. Fajne by były dualne kusze dla takiego orka, hehe. Może za 20 lat doczekamy się tutoriala :lol:

Cytuj
w g1 babki nie mają chyba animek wymienionych czynności, ale w g2 powinny być - skopiuj.
skopiowanie to dopiero połowa drogi, trzeba jeszcze wkleić!  :lol:
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy

ArcymagCienia

Problem z kobietą
#12 2010-07-26, 22:45(Ostatnia zmiana: 2010-07-27, 11:41)
Tyle ze moje zbroje dla orka beda sie opierać na orc.mds

podpiąłem kobietę pod humans.mds i wszystko działa... oprócz animacji
 

ThePrzemo7

ThePrzemo7

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
Cytat: ArcymagCienia link=topic=10916.msg104751#msg104751#msg104751#msg104751 date=1280171493
Oto kod na kobietę
Ona jest zrobiona na podstawie jakiejś z G1? Czy jakiejś z G2nk?
 
Nargern G2NK -

[Ramka]2%[/ramka]

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
z G1... dałem eksport animacji i wyświetla mi się coś takiego illegal frame-range in MDS
 

DuoGum

DuoGum

Użytkownicy
posty224
Propsy8
  • Użytkownicy

DuoGum

Problem z kobietą
#15 2010-07-27, 18:59(Ostatnia zmiana: 2010-07-27, 19:00)
Cytuj
   
Hello!
Mam problem ze swoją kobietą
Najlepszy na dzieci jest alkohol.  :lol:
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Cytat: ArcymagCienia link=topic=10916.msg104765#msg104765#msg104765#msg104765 date=1280177126

podpiąłem kobietę pod humans.mds i wszystko działa... oprócz animacji
jak to zrobiłeś??
normalnie podmieniłeś skryptami? I nie jest powykręcana, nie unosi się w powietrzu itp?
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Cytat: StarFighter link=topic=10916.msg104830#msg104830#msg104830#msg104830 date=1280252853
jak to zrobiłeś??
normalnie podmieniłeś skryptami? I nie jest powykręcana, nie unosi się w powietrzu itp?


powierzyłem cycki i takie tam
a tak na serio to usunąłem jej kości, zapisałem jako 3ds, wczytałem jakąś zbroję z humans.mds usunąłem zbroję, zostawiając kości, wczytałem model 3ds kobiety zaznaczyłem zarówno kości, jak i model i scaliłem ( CTRL+J w blenderze) później zapisałem jako ASC i nie było animacji(i nie, nie była powyginana :D ), ale wykonywała czynności te co mężczyzna. Potem się zorientowałem że przecież eksportując ASC da się wyeksportować animacje, ale gdy to zrobiłem, wyskakiwał mi błąd "illegal frame-range in MDS".

P.S. Tak samo miałem z Orkiem... gdybyś na coś wpadł to powiedz :D
 

sunfenix

sunfenix

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
@ArcymagCienia
Nie do końca rozumiem twój problem, ale to może być to:
Jak połączyłeś model z kośćmi? Blendera nie znam, ale w "maksach" używa się do tego skin albo physique. To więcej niż zwykłe scalenie, właściwie to nie ma prawie nic wspólnego ze scaleniem. Jeżeli po prostu połączyłeś meshe to model nie będzie się ruszał. Po drugie nowy model eksportujesz jako model, nie animację.
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Cytat: sunfenix link=topic=10916.msg104866#msg104866#msg104866#msg104866 date=1280273340
@ArcymagCienia
Jak połączyłeś model z kośćmi? Blendera nie znam, ale w "maksach" używa się do tego skin albo physique. To więcej niż zwykłe scalenie, właściwie to nie ma prawie nic wspólnego ze scaleniem. Jeżeli po prostu połączyłeś meshe to model nie będzie się ruszał. Po drugie nowy model eksportujesz jako model, nie animację.
OK... o coś takiego mi mniej więcej chodziło xD poszuaklm jak zrobić takie cudo w blenderze, jeśli mi się nie uda.. poinformuje o tym :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry