Tekstury pancerzy - problem 2665 3

O temacie

Autor StarFighter

Zaczęty 20.07.2010 roku

Wyświetleń 2665

Odpowiedzi 3

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Mam pewien problem - a raczej kilka pytań.
1. Gdy ściągnąłem GMDK nie było tam folderu textures. Wrzuciłem tam folder textures z G2MDK (na wszelki wypadek, bo używam tekstur pancerzy ale o tym za chwilę). Z tego  co wiem tekstury z gothic I powinny być w pliku textures.vdf czyli powinienem je rozpakować gothic vdfs, tak? A później jak chcę coś zmienić powinienem zmienić nazwę pliku na textures.vdf.disabled? (przy worlds.vdf musiałem tak zrobić, nie wiem do końca czemu)
2. Jakiś czas temu przerzucałem zbroje z G2NK do G1. Musiałem przekopiować pliki asc oraz 3ds (skopiowałem wtedy też tekstury, chociaż nie wiedziałem czy trzeba)
a oto skrypt byle jakiej zbroi i moje pytanie
INSTANCE VLK_ARMOR_M(C_Item)
{
name = "Spodnie Kopacza";

mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;

protection [PROT_EDGE] = 15;
protection [PROT_BLUNT] = 15;
protection [PROT_POINT] =   0;
protection [PROT_FIRE] = 5;
protection [PROT_MAGIC] = 0;

value = VALUE_VLK_ARMOR_M;

wear = WEAR_TORSO;

visual = "vlkm.3ds";
visual_change = "Hum_VLKM_ARMOR.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_LEATHER;

3DS to jest wygląd zbroi w ekwipunku i na ziemi, a asc na postaci, dobrze rozumiem?
3. Jak np wchodzę na WoG tam jest dużo tekstur do ściągnięcia, ale w formacie .tga Do czego to jest przydatne? Przecież mi są potrzebne teksury .asc dobrze rozumiem? Bo nie wiem, jak patrzę na skrypt jakiejkolwiek zbroi, widać tam .3ds, .asc, ale nigdzie nie ma .tga  :blink:  
Czym się rózni .tga od .asc oraz .tex i dlaczego te pliki tam są, czy są konieczne?
Mając taką teksturę .tga co zrobić, żeby ją zobaczyć w grze na jakiejś zbroi?
4. W skryptach postaci
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Arrogance.mds");
// body mesh     ,bdytex,skin,head mesh     ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"Hum_Body_CookSmith",1,1,"Hum_Head_FatBald",91 ,  0,-1);
   
SetVisual czyli .mds (cokolwiek to oznacza) z wyglądem postaci, applyoverlaymds to następny mds, definiujący styl chodzenia.
A setvisualbody? Czemu tam nie ma żadnego pliku, żadnego rozszerzenia itp.?? Tylko jakieś nazwy i cyfry? Jak się w tym połapać?
Jeśli chcę zobaczyć w G1 twarz z G2 to wystarczy, że skopiowałem folder textures z g2mdk oraz skrypt postaci odpowiadający za wygląd?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
1. Gdy ściągnąłem GMDK nie było tam folderu textures. Wrzuciłem tam  folder textures z G2MDK (na wszelki wypadek, bo używam tekstur pancerzy  ale o tym za chwilę). Z tego  co wiem tekstury z gothic I powinny być w  pliku textures.vdf czyli powinienem je rozpakować gothic vdfs, tak?)

Tak, GothicVDFS.
Cytuj
A  później jak chcę coś zmienić powinienem zmienić nazwę pliku na  textures.vdf.disabled? (przy worlds.vdf musiałem tak zrobić, nie wiem do  końca czemu
Chyba nie...
Cytuj
3DS to jest wygląd zbroi w ekwipunku i na ziemi, a asc na postaci,  dobrze rozumiem?
3DS to model zbroi trójwymiarowy, a ASC to animacja do tego modelu...
Cytuj
3. Jak np wchodzę na WoG tam jest dużo tekstur do ściągnięcia, ale w  formacie .tga Do czego to jest przydatne? Przecież mi są potrzebne  teksury .asc dobrze rozumiem? Bo nie wiem, jak patrzę na skrypt  jakiejkolwiek zbroi, widać tam .3ds, .asc, ale nigdzie nie ma .tga
Pliki *.asc to nie tekstury. Tekstury są w formacie *.tga, należy je przekonwertować za pomocą gomana do -C.TEX.

Cytuj
A setvisualbody? Czemu tam nie ma żadnego pliku, żadnego rozszerzenia  itp.?? Tylko jakieś nazwy i cyfry? Jak się w tym połapać?
Bo nie trzeba. Jak się połapać? http://themodders.org/index.php?/topic/1116-rozwizane-problemy/page__p__8812__hl__mdl_setvisualbody__fromsearch__1#entry8812

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Dzięki za odzew.
Dałem radę, musiałem tylko otworzyć te pliki .asc notatnikiem i tam pozmieniać nazwy tekstur .tga
A jeśli chodzi o -c.tex to gra mi to sama konwertuje, wystarczy że mam tga wrzucone do asc i spróbuję po raz pierwszy założyć nową zbroję - i już w compiled pojawia się plik c.tex o takiej nazwie jak jego .tga.
To ja mam jeszcze dwa pytania:
-skąd poza WoGiem mogę brać jakieś fajne tekstury pancerzy (i nie tylko) do Gothica.
-Te tekstury z WoG mogę dowolnie wykorzystywać w modzie, jeśli w creditsach dam adres ich stronki?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
-Te tekstury z WoG mogę dowolnie wykorzystywać w modzie, jeśli w creditsach dam adres ich stronki?                                      
No raczej po to są...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry