Mam świat i co dalej? 4336 9

O temacie

Autor Chips

Zaczęty 16.06.2010 roku

Wyświetleń 4336

Odpowiedzi 9

Chips

Chips

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Witam wszystkich,
Po przejściu każdego z Gothiców naszła mnie myśl że warto by stworzyć własnego moda.
Stworzyłem więc zupełnie nowy świat w 3DsMaxie, otexturowałem go w  Sapacerze, dodałem wszystkie interesujące mnie itemy, stworzyłem NPCów i dialogi do nich. Stworzyłem waypoint i resztę dupereli. Na końcu zapisałem świat w formacie zen.  
I teraz nasuwa mi się pytanie co dalej aby zagrać sobie w tego moda po włączeniu gothica II NK.
Przewaliłem forum, przejrzałem filmiki na youtube i wszystko wskazuje na to że powinienem użyć programu GothicVDFS i dodać plik NazwaModa.ini w folderze /system.

1)Jak powinienem skompilować skrypty skoro tworzę zupełnie nowy świat? (itemy są z gothica2)
2)Jakie pliki mam wstawić do paczki z modem (dokładnie)?
3)Czy powinienem zrobić coś jeszcze aby po włączeniu gothica II NK włączył mi się od razu mój świat?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
1)Jak powinienem skompilować skrypty skoro tworzę zupełnie nowy świat? (itemy są z gothica2)
Aby skompilować skrypty należy użyć programu Spacer. Jeśli nie wiesz, jak się kompiluje, to poszukaj odpowiedniego tematu w dziale tutoriale.
Cytuj
2)Jakie pliki mam wstawić do paczki z modem (dokładnie)?
Wszystkie które utworzyłeś lub zmodyfikowałeś.
Cytuj
3)Czy powinienem zrobić coś jeszcze aby po włączeniu gothica II NK włączył mi się od razu mój świat?
Normalnie mody uruchamia się przez Gothic Startera. Jeśli chcesz włączasz normalnie, to będziesz musiał nadpisać kilka plików, ale wadą tego jest to, że nie powrócisz już do oryginału (będziesz musiał reinstalować lub przywrócić pliki, które podmieniłeś).

Chips

Chips

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
OK. Już wszystko mi działa tylko jeszcze jedno małe pytanko.
Co i gdzie powinienem napisać aby mój NPC pojawił się od razu w moim świecie a nie za pomocą kodu insert?
 

PrzemoRi

PrzemoRi

Użytkownicy
posty64
Propsy2
  • Użytkownicy
No nie jestem w 100% pewien ale chyba w:
Gothic2/_Work/Data/Scripts/Content/Story/Startup.d

Wejdź w to skopiuj jakąś linijkę z NPC wklej, zmień kod NPC np. z
   Wld_InsertNpc (None_Addon_115_Eremit,"ADW_VALLEY_PATH_031_HUT");
Na:
   Wld_InsertNpc (None_666_Taki_sobie_Npc,"Takie_sobie_miejsce");

None_666_Taki_sobie_Npc - Twój NPC (Kod na niego)
Takie_sobie_miejsce - Miejsce gdzie ma być (Miejsce z rutyny)

Zresztą sam zobacz ale to pewnie jakoś tak.
 

Chips

Chips

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
No tak ale jak przeglądałem startup.d to naptkałem na takie ramiki jak:
//------------------------------------------------------------
// swiat
//------------------------------------------------------------
func void STARTUP_swiat ()
{

Wld_InsertNpc (XXX_001_NPC, "Waypoint");

};

ale czy powinienem dodatkowo po wpisaniu skompilować skrypty, i czy to wszysko co powinienem napisać w startup'ie?
 

PrzemoRi

PrzemoRi

Użytkownicy
posty64
Propsy2
  • Użytkownicy

PrzemoRi

Mam świat i co dalej?
#5 2010-06-18, 19:09(Ostatnia zmiana: 2010-06-18, 19:14)
Skomplikuj skrypty bo to chyba w modzie będzie zapisane w Gothic.src

W ten sposób dodasz NPC a stwory to chyba musisz w Gothic2/_Work/Data/Scripts/Content/Story/B_Story/ skopiować np. B_Enter_DragonIsland.d i nazwać to np. B_Enter_SWIAT.d
tam masz np:    Wld_InsertNpc    (Firewaran,    "FP_ROAM_DI_WARAN_01");   
to:    Wld_InsertNpc    (Kod_na_stwora,    "Waypoint_gdzie_ma_byc");
 

Chips

Chips

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
OKi. Działa mi już wszystko.
Teraz czas przyszedł na dialogi. Zupełnie nie wiem jak się do niektórych zabrać.

1)Jak zrobić by dialog był dostępny dopiero po wygranej/przegranej walce z danym NPC?
2)Dialog dostępny dopiero po rozmowie z innym NPC?
3)Jak zrobić by to NPC automatycznie zaczął dialog ( np. gdy się do niego zbliżymy)?
 

WrzodX

WrzodX

Użytkownicy
posty28
  • Użytkownicy

WrzodX

Mam świat i co dalej?
#7 2010-06-19, 09:03(Ostatnia zmiana: 2010-06-19, 09:04)
1) To zależy :/

2)Do swojego dialogu dodaj takie coś:

Cytuj
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   Info Hallo
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
INSTANCE DIA_NPC_coś   (C_INFO)
{
   npc         = NPC_ID_NAZWA;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_NPC_coś_Condition;
   information = DIA_NPC_coś_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "BlaBlaBla!";
};
FUNC INT DIA_NPC_coś_Condition()
{   
   (If_NpcKnowsInfo (other, DIA_NPC_coś))
   {
      return TRUE;
   };
};
FUNC VOID DIA_Zygmunt_Cojest_Info()
{
        AI_Output(other, self,"DIA_NPC_coś_15_00"); //Bla, Bla, Bla.
   AI_Output(self, other,"DIA_NPC_coś_07_01"); //Bla, Bla, Bla.
   AI_Output(other, self,"DIA_NPC_coś_15_02"); //Bla, Bla, Bla.
   AI_Output(self, other,"DIA_NPC_coś_07_03"); //Bla, Bla, Bla.
};

3) Zamiast "description = "BlaBlaBla";" wpisz "important = TRUE;":
   
Cytuj
INSTANCE DIA_NPC_coś   (C_INFO)
{
   npc         = NPC_ID_NAZWA;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_NPC_coś_Condition;
   information = DIA_NPC_coś_Info;
   permanent   = FALSE;
   important = TRUE;
};
 

PrzemoRi

PrzemoRi

Użytkownicy
posty64
Propsy2
  • Użytkownicy
1)Skopiuj i przerób skrypty Alrika (Tego co w porcie walki organizuje) jak wygrasz z nim walkę to ma dialog o wygranej a jak przegrasz o przegranej. W razie czego znajdź DIA_VLK_438_Alrik.d
 

Mafcio

Mafcio

Użytkownicy
posty68
Propsy1
  • Użytkownicy
Użyj najlepiej programu Easy dialog maker gdzieś w dziale donload
 
BrokenStar Team

Zapraszam na stronę!


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry