Probem z modowaniem 3888 14

O temacie

Autor StarFighter

Zaczęty 3.06.2010 roku

Wyświetleń 3888

Odpowiedzi 14

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Witam. nie znam się na modowaniu nigdy tego nie próbowałem i kompletnie nic nie umiem. chciałem się pobawić w modowanie wcześniej popatrzyłem trochę na jakiś poradnik ale tam było o programie do tworzenia dialogów, a ja chciałem zrobić to ręcznie... oto mój problem.
Ściągnąłem sobie niedawno GothicIModTools czy jakoś tak.
Postanowiłem trochę pomodować.
Najpierw chciałem wyedytować jakieś dialogi z Diego bo jest on na początku gry i nie będę musiał biegać po całym świecie by sprawdzić, czy wszystko działa.
Po długim szukaniu znalazłem folder z dialogami (chyba missions).
Niestety, brakuje pliku z dialogami diego i innych postaci takich jak gorn. Próbowałem używać opcji wyszukaj - nie działało.
Niezrażony tym postanowiłem poedytować trochę dialogi Snafa. Najpierw zmieniłem ilość itemów jakie nam daje z 1 na 100 - to akurat zadziałało, później zmieniłem description z jak leci na jak leci hehe? oraz sam tekst dialogu.
Wchodzę w gothicmodstarter zaznaczam repase scripts odpalam: description zadziałało (na szarym polu widziałem jak leci hehe) ale już tekst się nie zmienił i żółtą czcionką było samo jak leci.
Ponieważ mi nie wyszło spróbowałem zrobić coś odwrotnego - pousuwać niektóre wyrazy i sprawdzić, co się stanie. No i nic, to samo: dialogi są jakby ich nikt nigdy nie zmieniał.
Spróbowałem jeszcze włączać gothicmodstarter z różnymi opcjami (conver  data, all i takie tam): wtedy zawsze wyskakiwały mi te kretyńskie acces violation (i jakieś bezsensowne znaki + ścieżka dostępu D:\jakieśfoldery mimo że gothica mam na C:\)
Bardzo proszę o pomoc.
PS. Znalazłem jeszcze folder z itemami broni udało mi się pozmieniać niektóre rzeczy (nazwę miecza thorusa i parametry oraz inne takie) z tym akurat nie było problemu więc komputer pewnie jest w porządku.
 

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy

ArcymagCienia

Probem z modowaniem
#1 2010-06-03, 15:48(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 15:49)
Niestety, brakuje pliku z dialogami diego i innych postaci takich jak gorn. Próbowałem używać opcji wyszukaj - nie działało.
W folderze mission są pliki zaczynające się od DIA_PC, tam ukryci są przyjaciele Bezka
DIA_PC_Fighter.d - Gorn
DIA_PC_FighterFM.d - Gorn w Wolnej Kopalni
DIA_Pc_Mage.d - Milten
DIA_Pc_Psionic.d - Lester
DIA_Pc_Thief.d - Diego
Też miałem z tym problem na początku. W folderze NPC postacie te nazywają się tak samo tylko bez "DIA_" (np.Pc_Thief)

Spróbowałem jeszcze włączać gothicmodstarter z różnymi opcjami (conver data, all i takie tam): wtedy zawsze wyskakiwały mi te kretyńskie acces violation (i jakieś bezsensowne znaki + ścieżka dostępu D:\jakieśfoldery mimo że gothica mam na C:\)

Spróbuj zrestartować komputer mi pomogło.


Co do reszty, puki co w dialogi się nie zagłębiałem, więc raczej Ci na razie nie pomogę
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy

StarFighter

Probem z modowaniem
#2 2010-06-03, 16:06(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 16:11)
Wielkie dzięki. ;]  
Już zaczynałem się bać, że mam złe (niekompletne) skrypty.
A co do mojego poprzedniego postu napisałem trochę chaotycznie, więc tylko przypomnę

zmieniłem description - zadziałało
zmieniłem tekst dialogu - nie zadziałało,
pousuwałem wyrazy z dialogu - nie zadziałało,
bawiłem się itemami - wszystko działa (atrybuty, nazwa, obrażenia itp nie wiem tylko co to jest DAM_EDGE bo te opisy to już prawie rozszyfrowałem)

Zawsze włączam gothicstartermod z pierwszą opcją włączoną.

EDIT: No tak, przecież jak się wejdzie w weapons.d i znajdzie broń np "Zemsta Gorna" to w owner jest
PC_fighter....
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Probem z modowaniem
#3 2010-06-03, 16:16(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 16:20)
Cytuj
Spróbuj zrestartować komputer mi pomogło.
lol ale głupoty gadasz ;]

mowa sie nie zmienia bo sa nagrane do każdego zdania inne mp3 :/  a raczej dźwięki w formacie wav :P  wiec zeby zmienić musiał byś samemu nagrać dubbing

ale większość modów jest bez dubbingu i tez jest dobrze :P

ArcymagCienia

ArcymagCienia

Użytkownicy
posty37
  • Użytkownicy
Zresparuj skrypty w Spacerze. Albo zrób coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=J-_J1of92pI nie gwarantuje, że zadziała(mi działa ;] ) ale nic nie zepsuje
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Probem z modowaniem
#5 2010-06-03, 16:25(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 16:26)
mu chodzi ze dźwięk w dubbingu dialogi ze się nie zmienia czytajcie uważnie ;]

i się ich nie słuchaj bo nie wiem po co spamują :/

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
lol ale głupoty gadasz ;]

mowa sie nie zmienia bo sa nagrane do każdego zdania inne mp3 :/  a raczej dźwięki w formacie wav :P  wiec zeby zmienić musiał byś samemu nagrać dubbing

ale większość modów jest bez dubbingu i tez jest dobrze :P

Nie no wiem. Przecież głosy są nagrane przez aktorów a nie żaden syntezator. Nie chodzi mi o głosy tylko o brak napisów.

OTO NORMALNY SKRYPT dla Snafa.

INSTANCE DIA_Snaf_Hello (C_INFO)
{
   npc            = Vlk_581_Snaf;
   nr            = 2;
   condition      = DIA_Snaf_Hello_Condition;
   information      = DIA_Snaf_Hello_Info;
   permanent      = 0;
   description      = "Jak leci?";
};

FUNC INT DIA_Snaf_Hello_Condition()
{   
   return 1;
};

FUNC VOID DIA_Snaf_Hello_Info()
{
   AI_Output (other, self,"DIA_Snaf_Hello_15_00"); //Jak leci?
   AI_Output (self, other,"DIA_Snaf_Hello_01_01"); //Nienajgorzej! Człowiek, który umie dobrze gotować, ma tutaj wielu przyjaciół!
   AI_Output (self, other,"DIA_Snaf_Hello_01_02");   //Chcesz może trochę mojej ryżowej zupy?
   AI_Output (other, self,"DIA_Snaf_Hello_15_03"); //Dzięki.
   AI_Output (self, other,"DIA_Snaf_Hello_01_04");   //Mógłbyś coś dla mnie zrobić...


A teraz zmieniamy
AI_Output (other, self,"DIA_Snaf_Hello_15_00"); //Jak leci?

na

AI_Output (other, self,"DIA_Snaf_Hello_15_00"); //Jak leci, koleś?

I niestety już tego kolesia gra nie wyświetli i tu mam problem.

Cytuj
Zresparuj skrypty w Spacerze.
Jeszcze się spacerem nie bawiłem, na razie próbowałem gothicmodstarterem ale ok spróbuję.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
aa to sorry jednak ja zle zrozumiałem XD
http://www.youtube.com/watch?v=FNvE0JFQGvw

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Dzięki za film, chociaż na GII to niewielka różnica.
Zrepasowałem skrypty w tym pliku gothic.src a zmian w dialogach nadal nie widać chociaż w itemach są widoczne i bez repasowania w spacerze.
Przeinstaluję grę jeszcze raz oraz GMDK i te inne programy a jak znowu się nie uda to chyba odpuszczę sobie to modowanie..
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Probem z modowaniem
#9 2010-06-03, 19:18(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 19:19)
nie ma żadnej różnicy i oprócz reparsowania musisz tez załadować dialogi obejrzyj film do konca ;]

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
DZIAŁA ;]  :/  :P    
Wyedytowałem dialogi Diego i wszystko jest jak należy.
Dzięki wam dwóm za pomoc.
No, to teraz czas się wziąć za ostre modowanie...
Aha, jeszcze jedna sprawa: zawsze gdy wyłączam np spacera wyskakuje mi takie coś
Error-Message
D:OBJ: Memory leaks found!
Wie ktoś o co chodzi?
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nic takiego.Nie musisz się tym przejmować.
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Sorry, że tak ciągle zasypuję pytaniami, ale skoro już założyłem własny temat..
Zrobiłem sobie nowego NPC dałem mu rytynę zrepasowałem spacerem. Nie ma go w grze. Jak dam insert wtedy się pojawia i robi wszystko zgodnie ze swoją rutyną.
Jak zrobić, żeby NPC był w grze?
Mam użyć spacera?
Jest gdzieś jakiś poradnik który to opisuje? Szukałem na forum tutoriale ale nic nie znalazłem poza tym jak się tworzy npc oraz rutynę (to akurat sobie podpatrzyłem ze skryptów).
 

jono

jono

Użytkownicy
posty525
Propsy155
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

jono

Probem z modowaniem
#13 2010-06-03, 20:48(Ostatnia zmiana: 2010-06-03, 20:49)
startup.d dodałeś go tam? ;p  zgaduję, że nie

edit:
o ile dobrze pamiętam to powinno to wyglądac tak:
Wld_InsertNpc    (instancetwojegonpc,    "waypoint");

co do tego czy tam gdzie wpisałem słowo waypoint masz wpisac waya to nei jestem pewny, dawno nie moddowałem.
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Tak coś czułem, że trzeba będzie coś jeszcze zrobić by zobaczyć swojego NPCa w grze.
Zrobiłem jak kazałeś i... DZIAŁA  ;p  
Naprawdę wielkie dzięki.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry