Edytowanie świata 2886 7

O temacie

Autor Klinik

Zaczęty 19.01.2010 roku

Wyświetleń 2886

Odpowiedzi 7

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy
Chciałbym sobie edytować świat Gothica 2 NK, włączam 3ds max 8 daje import, lecz świat jest mały, nie mogę przybliżyć do takiej wielkości jakbym chciał. Mógłbym prosić o jakieś wskazówki co do modelowania świata?
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Jeśli używasz Kerraxa powinieneś sklalować świat 100x
I potem exportować 100x mniejsze ;)
 

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Edytowanie świata
#2 2010-01-20, 10:04(Ostatnia zmiana: 2010-01-20, 13:52)
I ty po zwiększeniu 100 razy możesz już normalnie modelować? U mnie wszystko jest wielkie, lecz gdy chcę przybliżyć to w pewnym momencie przestaje sie przybliżać, jakby za dużo elementów było. A i dopóki z listy nie wybiorę zengin to nie widzę świata.
#EDIT
W czym będzie się lepiej edytowało(ustawienia programu) Software, OpenGL, czy Direct?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Klinik link=topic=8599.msg79350#msg79350 date=Jan 20 2010, 10:04 AM\'
gdy chcę przybliżyć o wt pwneym momencie przestaje sie przybliżać
Zakładam że pracujesz w widoku Perspective, a w nim właśnie tak się dzieje. Przerzuć się na widok User (rzut ortograficzny/izometryczny), w nim problemów z przybliżaniem nie ma. Jeśli nauczysz się korzystać z Alt, Ctrl i wciśniętego kółka to zapewne stanie się on Twoim "dominującym" widokiem.
Cytat: Klinik link=topic=8599.msg79350#msg79350 date=Jan 20 2010, 10:04 AM\'
W czym będzie się lepiej edytowało(ustawienia programu) Software, OpenGL, czy Direct?
Zdaje się, że jeśli masz kartę nVidii, to Direct3D, a jeśli ATI, to OpenGL. Nie wiem jak jest z kartami Intela.
Pogrzeb także w ustawieniach sterowników (Customize -> Preferences -> Viewport -> Configure Driver) żeby uzyskać jak najlepszą jakość tekstur wyświetlanych w viewporcie (w przypadku Direct3D zaznacz "Match bitmap size as closely as possible).
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Edytowanie świata
#4 2010-01-21, 10:34(Ostatnia zmiana: 2010-01-21, 10:53)
Jak mogę podzielić sobie zen'a na kilka części? Oraz mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wymodelować schody w górze?(takie np, jak sie wchodzi na farme akila)
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
[quote author=Klinik link=topic=8599.msg79488#msg79488 date=1264079262> Hide Selected lub Hide Unselected).
Możesz także zrobić to inaczej - zamiast detachować, zaznacz odpowiednie polygony i w menu po prawej (zjedź na dół) wybierz Hide Selection. Ten sposób jest o tyle lepszy, że potem nie będziesz musiał niczego łączyć.
Cytat: Klinik link=topic=8599.msg79488#msg79488 date=Jan 21 2010, 10:34 AM\'
Oraz mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wymodelować schody w górze?(takie np, jak sie wchodzi na farme akila)
Jaki konkretnie efekt chcesz uzyskać? Zakładam, że skoro pytasz, to brak Ci podstawowych umiejętności, a więc nie da się tego wytłumaczyć ot tak.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Klinik

Klinik

Użytkownicy
posty19
  • Użytkownicy

Klinik

Edytowanie świata
#6 2010-01-21, 18:31(Ostatnia zmiana: 2010-01-21, 19:52)
Hmmm... Wiesz chodzi o taką ścieżkę w górze, nie wiem tylko jak się zabrać tylko za to, powiesz jak to już sobie poradzę.
#Dzięki, jutro wszystko popróbuję.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Jest parę opcji:

A. Zaznaczasz dwie naprzeciwległe ramki (Border, pusta dziura) albo dwa polygony, klikasz Bridge. Powstaje między nimi dosłownie most (jeśli jest zły, to cofasz akcję i klikasz na kwadraciku obok Bridge, a tam kombinujesz z Twist i przy okazji także możesz z innymi opcjami. Uwaga: ramki/polygony, które zaznaczasz, muszą mieć po tyle samo krawędzi/wierzchołków.
Następnie zaznaczasz powstałe krawędzie (możesz posiłkować się opcją Ring), dodajesz pierścienie Connectem i odpowiednio wszystko ustawiasz. Masz to szerzej opisane tutaj: http://themodders.org/index.php?s=&sho...ost&p=22432 - ostatni podpunkt, oznaczony jako 2., mimo że powinien być 3.
Końce i ostre krawędzie możesz zchamferować dla lepszego efektu, ale w przypadku Gothica należy z tym uważać ze względu na ograniczenia silnika.

B. Zaznaczasz krawędzie/ramki i "wyciągasz" je, przytrzymując klawisz Shift. Jest to bardzo przydatne przy modelowaniu terenu. Nie będę opisywał jak to działa, popróbuj sam, a przekonasz się, że mam rację :lol2:
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry