Długa bądź wieczna noc w G1 6852 13

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 28.01.2018 roku

Wyświetleń 6852

Odpowiedzi 13

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty362
Propsy304
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Witam. Potrzebuję pomocy w przedłużeniu czasu trwania nocy, lub żeby była ona cały czas. Pamiętam, że w jakimś modzie, chyba nazywał się Nightfall, autorstwa Adanosa i Fenixa, czas leciał jak w realu czyli 1 minuta w gothicu trwa tyle co realna minuta. bardzo jest mi to potrzebne i z góry dziękuję za pomoc.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Skorzystaj  z Monologu snu .
ustawiasz ten sam czas np po upływie godziny w gothicu i ciągle masz noc. To nie jest trudne.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Skorzystaj  z Monologu snu .
ustawiasz ten sam czas np po upływie godziny w gothicu i ciągle masz noc. To nie jest trudne.

Wtedy rutyny NPC będą się resetowały.

Polecam Ikarusa i klasę czasu, jeśli chcesz to zrobić na zasadzie zmieniania czasu na północ. Npc nie będą resetowały rutyn i, nie wiem dlaczego, zachowują się jakby czas normalnie leciał. Jeśli to nie będzie działało (nie pamiętam, czy oddziaływuje to na niebo), możesz zmienić kolory nieba z pomocą funkcji Splasha, która jest w temacie "Ikarus".
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator

Splash
Moderator

Długa bądź wieczna noc w G1
#3 2018-01-28, 20:14(Ostatnia zmiana: 2018-01-29, 14:01)
Nie sprawdzałem, ale powinno działać. Wystarczy raz wywołać tę funkcję:
func void EndlessNight ()
{
var int ptr; ptr = MEM_InstToPtr (MEM_SkyController);
var int skystateslist; skystateslist = MEM_ReadInt (ptr+316);
ptr = MEM_ReadIntArray (skystateslist, 4);

var int R_poly; R_poly = MEM_ReadInt (ptr+4);
var int G_poly; G_poly = MEM_ReadInt (ptr+8);
var int B_poly; B_poly = MEM_ReadInt (ptr+12);

var int R_fog; R_fog = MEM_ReadInt (ptr+16);
var int G_fog; G_fog = MEM_ReadInt (ptr+20);
var int B_fog; B_fog = MEM_ReadInt (ptr+24);

var int i; i = 0;

repeat (i, 7);
ptr = MEM_ReadIntArray (skystateslist, i);
MEM_WriteInt (ptr+4, R_poly);
MEM_WriteInt (ptr+8, G_poly);
MEM_WriteInt (ptr+12, B_poly);
MEM_WriteInt (ptr+16, R_fog);
MEM_WriteInt (ptr+20, G_fog);
MEM_WriteInt (ptr+24, B_fog);
end;
};
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty362
Propsy304
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

Długa bądź wieczna noc w G1
#4 2018-01-28, 21:11(Ostatnia zmiana: 2018-01-28, 21:39)
A jest gdzieś to zapisane w jakimś pliku skryptowym ile trwa sekunda, minuta itd w gothicu? Zeby mozna bylo to latwo edytowac?

EDIT
Otworzyłem tego moda i potestowałem sobie pare reczy. W modzie istnieje tylko przedział czasowy od 22 do 4, po przekroczeniu godziny 4 na nowo pojawia się godzina 22 i tak w kółko

func void oldcamp_trigger()
{
   if(hero.aivar[AIV_INVINCIBLE] == FALSE)
   {
      if(Wld_IsTime(4,0,20,0))
      {
         Wld_SetTime(22,0);
      };
         };
            };
takie coś znalazłem

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ale co ty jeszcze chcesz xd Splash dał Ci gotową funkcję, skopiuj to, zapisz, wywołaj w init_global, zreparsuj skrypty. Period.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Leiwark

Leiwark

Użytkownicy
Kapitan Itharu Team
posty228
Propsy38
ProfesjaAktor głosowy
  • Zbanowany
  • Kapitan Itharu Team
Myślę że kolega nie chce implementować Ikarusa ;)
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
No tak, bo przecież nigdzie nie ma poradnika na forum jak to zrobić XD
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
W sumie to tamten sposób jest lepszy, bo sposób z Ikarusem zmienia wyłącznie kolor dynamicznego oświetlenia oraz mgły. Słońce jak było tak będzie xD
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak czysto z ciekawości. Skąd tam wziął się ten warunek? Albo raczej po co?

   if(hero.aivar[AIV_INVINCIBLE] == FALSE)
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Aby dialogi działały poprawnie dla tego skryptu. Użycie SetTime podczas dialogu spowoduje zmianę rutyn i zablokowanie hero.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Tak czysto z ciekawości. Skąd tam wziął się ten warunek? Albo raczej po co?

   if(hero.aivar[AIV_INVINCIBLE] == FALSE)


Jeśli ten aivar jest true, nic nie będzie atakowało npc, który ma ten aivar. Zostało to użyte, żeby podczas dialogu żaden losowy przeciwnik nie zaatakował hero lub osoby, z którą rozmawia, bo wtedy bylibyś my zablokowani w oknie dialogowym.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

carelion

carelion

RaveN Studio
Moete Kita Zo!
posty153
Propsy73
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Moete Kita Zo!
Ewentualnie (znów korzystając z Ikarusa :P) można użyć funkcji z WOGa autorstwa Milky-Way'a do "sztucznej" zmiany pory dnia nie wpływając na aktualną godzinę w grze.
https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/969446-Skriptpaket-Ikarus-3/page3?p=16336461#post16336461
 

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty49
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
func void EndlessNight ()
{
var int ptr; ptr = MEM_InstToPtr (MEM_SkyController);
var int skystateslist; skystateslist = MEM_ReadInt (ptr+316);
ptr = MEM_ReadIntArray (skystateslist, 4);

var int R_poly; R_poly = MEM_ReadInt (ptr+4);
var int G_poly; G_poly = MEM_ReadInt (ptr+8);
var int B_poly; B_poly = MEM_ReadInt (ptr+12);

var int R_fog; R_fog = MEM_ReadInt (ptr+16);
var int G_fog; G_fog = MEM_ReadInt (ptr+20);
var int B_fog; B_fog = MEM_ReadInt (ptr+24);

var int i; i = 0;

repeat (i, 7);
ptr = MEM_ReadIntArray (skystateslist, i);
MEM_WriteInt (ptr+4, R_poly);
MEM_WriteInt (ptr+8, G_poly);
MEM_WriteInt (ptr+12, B_poly);
MEM_WriteInt (ptr+16, R_fog);
MEM_WriteInt (ptr+20, G_fog);
MEM_WriteInt (ptr+24, B_fog);
end;
};

Przetestowałem w Gothic 1. Funkcja działa bardzo fajnie. Jest tylko problem z godzinami od szóstej (rano) do dziesiątej (rano). O szóstej (rano) jest bardzo widno, podobnie o siódmej (rano). Dopiero o dziewiątej (rano) zaczyna się robić trochę bardziej wieczorowo ale o nocy też trudno tu mówić. Szczególnie ta ósma (rano) i dziewiąta (rano) odstają. Oprócz tego wszystko ładnie śmiga :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry