Kilka walut w handlu zamiast jednej 4958 15

O temacie

Autor Arkadiusz1998

Zaczęty 24.03.2015 roku

Wyświetleń 4958

Odpowiedzi 15

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt

Arkadiusz1998
Labirynt

Kilka walut w handlu zamiast jednej
2015-03-24, 18:17(Ostatnia zmiana: 2015-03-29, 13:03)
Witajcie

Czy jest możliwość wprowadzenia więcej niż 1 waluty w Gothic 2 np. bryłka rudy, denary ?
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Jest. Ale nie można obu używać jako walutę w oknie kupowania/sprzedawanie.
 

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Jest. Ale nie można obu używać jako walutę w oknie kupowania/sprzedawanie.
Oki. Zależy mi na tym żeby mi wyświetlało że np.
mam tyle Złota
mam tyle Denarów
a co do wydawania to np. główną walutą jest Złoto, a Denar jest większy i będzie tu kosztować np. 3 złota
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
To raczej będzie trudniejsze. W "Podróźniku - Za liniami wroga" jest tak że można wymieniać dolary na jakieś inne pięniądze. Coś takiego chyba łatwiej będzie zrobić.
 

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
To raczej będzie trudniejsze. W "Podróźniku - Za liniami wroga" jest tak że można wymieniać dolary na jakieś inne pięniądze. Coś takiego chyba łatwiej będzie zrobić.

O tak ! to też dobry pomysł !
 

batu222

batu222

Użytkownicy
"I'm Trask Ulgo, ensign with the Republic Fleet."
posty135
Propsy32
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • "I'm Trask Ulgo, ensign with the Republic Fleet."
To raczej będzie trudniejsze. W "Podróźniku - Za liniami wroga" jest tak że można wymieniać dolary na jakieś inne pięniądze. Coś takiego chyba łatwiej będzie zrobić.

Na ruble pewno  :F .
Ale wracając do tematu. W takim razie wyjdzie to jako zwykły item, za którego wymienienie dostajesz złoto. W "Podróżniku" przecież te dolary są bezwartościowe tzn. nie działają jako waluta typu złoto w G2. 
W sumie, jeśli chodzi o konkretne, pojedyncze itemy, to przecież też przez skrypty można zrobić, że posiadając ileś sztuk np. denarów możemy kupić to i to  (jak jest ich tylko kilka i oczywiście ten denar działa, jako zwykły item). Chociaż i tak najlepszy był system handlu w G1 i G3, gdzie nie tylko za konkretną walutę można było kupować sprzedawać, ale po prostu się wymieniać.
 

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
To raczej będzie trudniejsze. W "Podróźniku - Za liniami wroga" jest tak że można wymieniać dolary na jakieś inne pięniądze. Coś takiego chyba łatwiej będzie zrobić.

Na ruble pewno  :F .
Ale wracając do tematu. W takim razie wyjdzie to jako zwykły item, za którego wymienienie dostajesz złoto. W "Podróżniku" przecież te dolary są bezwartościowe tzn. nie działają jako waluta typu złoto w G2. 
W sumie, jeśli chodzi o konkretne, pojedyncze itemy, to przecież też przez skrypty można zrobić, że posiadając ileś sztuk np. denarów możemy kupić to i to  (jak jest ich tylko kilka i oczywiście ten denar działa, jako zwykły item). Chociaż i tak najlepszy był system handlu w G1 i G3, gdzie nie tylko za konkretną walutę można było kupować sprzedawać, ale po prostu się wymieniać.
To dość trudna decyzja lecz uważam że jak na razie sama waluta jest najlepszą opcją.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
to przecież też przez skrypty można zrobić, że posiadając ileś sztuk np. denarów możemy kupić to i to
Jak to sobie wyobrażasz?
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

batu222

batu222

Użytkownicy
"I'm Trask Ulgo, ensign with the Republic Fleet."
posty135
Propsy32
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • "I'm Trask Ulgo, ensign with the Republic Fleet."
to przecież też przez skrypty można zrobić, że posiadając ileś sztuk np. denarów możemy kupić to i to
Jak to sobie wyobrażasz?

Na takiej samej zasadzie, jak robimy questy. Wiadomo, mamy na myśli "walutę", ale ta dodatkowa waluta działa jako zwykły item przecież, więc w czym problem?
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Na takiej samej zasadzie, jak robimy questy.
Problem w tym, że edycja działania handlu nie jest osiągalna z poziomu zwykłych skryptów. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to funkcja sprawdzająca na początku dialogu z nawiązaniem handlu ilość posiadanych przez nas przedmiotów i dodawanie innych odpowiednich do ekwipunku handlarza.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Na takiej samej zasadzie, jak robimy questy.
Problem w tym, że edycja działania handlu nie jest osiągalna z poziomu zwykłych skryptów. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to funkcja sprawdzająca na początku dialogu z nawiązaniem handlu ilość posiadanych przez nas przedmiotów i dodawanie innych odpowiednich do ekwipunku handlarza.

Zawsze masz te niezwykłe skrypty  :ok:

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
Propsy92
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Może by się udało zrobić jak w g1, gdzie się dodawało. I np. 1 denar=ileś tam sztuk złota.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Może by się udało zrobić jak w g1, gdzie się dodawało. I np. 1 denar=ileś tam sztuk złota.
Przecież napisałem, że nie dasz rady edytować systemu handlu.
Fabiosek, myślę, że zrobienie tego handlu z prawdziwą zamianą walut jest poza możliwościami wszystkich osób, które wypowiedziały się w tym temacie. Z Ikarusa umiem tylko sam odtwarzać gotowce, z LeGo więcej, ponieważ jest to znacznie przystępniej przedstawione :D
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Stary system handlu dalej jest w silniku.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Z użyciem Ikarusa można pewnie zmienić, że zamiast instancji itmi_gold, silnik będzie sprawdzał zmienną.
var int hajs;
<coś tam z użyciem Ikarusa>
hajs = Npc_HasItems (hero, itmi_gold) + (Npc_HasItems (hero, denar) * 3) + (Npc_HasItems (hero, itmi_nugget) * 5);
Gorzej jednak by było z płatnością. Mamy na przykład z każdej waluty po kilkaset sztuk i musimy zadecydować czym chcemy zapłacić, a to będzie wyższa szkoła jazdy
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Z użyciem Ikarusa można pewnie zmienić, że zamiast instancji itmi_gold, silnik będzie sprawdzał zmienną.
var int hajs;
<coś tam z użyciem Ikarusa>
hajs = Npc_HasItems (hero, itmi_gold) + (Npc_HasItems (hero, denar) * 3) + (Npc_HasItems (hero, itmi_nugget) * 5);
Gorzej jednak by było z płatnością. Mamy na przykład z każdej waluty po kilkaset sztuk i musimy zadecydować czym chcemy zapłacić, a to będzie wyższa szkoła jazdy
Nie dla takich profesjonalistów jak wy :) 
Przepraszam jestem początkowym modderem i mam bujną wyobraźnię
Ale myślę że użycie kilku walut w modzie jest fajnym pomysłem ;)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry