Nowa umiejętność (wydobycie rudy) 3677 5

O temacie

Autor WateR

Zaczęty 21.02.2015 roku

Wyświetleń 3677

Odpowiedzi 5

WateR

WateR

Użytkownicy
Pułkownik IV Rzeszy
posty28
Propsy3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Pułkownik IV Rzeszy
Witam. Ostatnio wpadłem sobie na pomysł, aby pobawić się w moddera w Gothic 1. Dodałem kilka NPC'tów, dialogi (w nich też warunki z NpcHasItem itp.) i kilka nowych przedmiotów. Jeden NPC - kopacz ze Starej Kopalni - którego stworzyłem, chcę by nauczył mnie nowej umiejętności. Ta umiejętność to "Wydobywanie rudy", a monolog stworzę później. Problem w tym, że nie wiem jak dodać taką umiejętność. Postępowałem zgodnie z tutkiem: http://themodders.org/index.php?topic=9016 jednak jeśli dobrze zrozumiałem treść, polega on tylko na dodaniu nowego pola w statystykach pod klawiszem "b". Owszem, dodałem już "nową umiejętność". Mógłby mi ktoś w tym pomóc ? Chodzi mi tutaj o coś takiego jak np. gotowanie w Mrocznych Tajemnicach, lecz ja chcę zrobić wydobycie rudy. W MT o gotowaniu się uczymy i u mnie ma być tak samo, tylko z rudą.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Deklarujesz zmienną, po czym sprawdzasz czy jest ona równa odpowiedniej wartości. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
Możesz też wykorzystać 2 wolne sloty z podstawki. 
Kiedyś był taki przydatny spis. 
 

WateR

WateR

Użytkownicy
Pułkownik IV Rzeszy
posty28
Propsy3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Pułkownik IV Rzeszy
Już chyba wiem w czym tkwi problem. Gdy będę tworzył monolog muszę dać if (Npc_GetTalentSkill(hero, NPC_TALENT_FIREMASTER) == 1), czyli muszę mieć tą umiejętność żeby wydobyć rudę. Potem "else" i napisać, co się stanie gdy nie potrafię wydobywać rudy. Mam rację?
 

gothic1210
  • Gość
Jeśli zrobiłeś to, co napisałem w tamtym poście to tak. 
 

WateR

WateR

Użytkownicy
Pułkownik IV Rzeszy
posty28
Propsy3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Pułkownik IV Rzeszy
Tak, zmieniłem po prostu nazwę z Mistrza Ognia na wydobycie rudy.
Myślałem, że to będzie coś więcej :P Z monologiem sobie poradzę, temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry