Dodawanie umiejętności 2929 0

O temacie

Autor Mr Prezesinho

Zaczęty 21.02.2010 roku

Wyświetleń 2929

Odpowiedzi 0

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy

Mr Prezesinho

Dodawanie umiejętności
2010-02-21, 12:38(Ostatnia zmiana: 2010-06-08, 15:37)
To mój pierwszy tutek więc nie zdziwię się, jeśli będą jakieś błędy.

Widzę, że kilka osób ma problem z dodaniem umiejętności. Otóż przybliżę pokrótce co zrobić, aby takową umiejętność ujrzeć w grze. Do dodania talentu potrzebne będą jedynie pliki Text.d, który znajduje się w folderze _work/data/scripts/coontent/story (jakby ktoś nie wiedział ^_^  ) oraz plik Menu_Status.d, który znajdziemy w folderze _work/data/scripts/system/menu. Do dzieła!

Na początek omówię to i owo w pliku Menu_Status.d. Za przykład posłużę się umiejętnością Akrobatyki.
W zasadzie jest ona już przygotowana, więc to żadna nowość, wystarczy ją "odblokować". Jedziemy w dół pliku i szukamy:

INSTANCE MENU_ITEM_TALENT_11_TITLE(C_MENU_ITEM_DEF)
  {
posx = STAT_B_X1;
posy = STAT_TAL_Y + 8*STAT_DY;   
fontName = STAT_FONT_DEFAULT;
flags=flags & ~IT_SELECTABLE;
 };

instance MENU_ITEM_TALENT_11_SKILL(C_MENU_ITEM_DEF)
  { posx = STAT_B_X2;
posy = STAT_TAL_Y + 8*STAT_DY;   
fontName = STAT_FONT_DEFAULT;
flags=flags & ~IT_SELECTABLE;
};

Po kolei:
Instancja umiejętności (talent 11 to akrobatyka, jest zapisana w pliku text.d
A więc otwieramy plik text.d i szukamy:
   "Akrobatyka",         //NPC_TALENT_ACROBAT      = 11;  //nie ma co tłumaczyć, 11 odpowiada za akrobatykę
Pozycja tekstu w kolumnie b (czyli tej od talentów) na osi x (w tym wypadku odległości od punktu zerowego na osi x wynosi  500. Stałą znajdziemy wyżej za pomocą ctrl+f)
Teraz odległość tekstu na osi y (w tym wypadku stat_DY wynosi 300, czyli 8*STAT_DY = 2400 od punktu zerowego na osi y)
Czcionka (tutaj nic nie musimy zmieniać)

Dalej mamy pozycję tekstu, typu "-", gdy nie znamy umiejętności lub "Uczony", gdzy takową umiejętność znamy
Po kolei:
Instancja poziomu "wyuczenia"
I znowu kolumna B, lecz tym razem nasz STAT wynosi x2, czyli według stałej ma wartość 2300 (można to zmienić, wystarczy znaleźć za pomocą ctrl+f)
Oś y (musi wynosić tyle samo, co nasz talent, inaczej będzie na innej wysokości)

Aby skill działał należy zdefiniować jego instance (jest gdzieś na początku):

   // --- TakeAnimalTrophy ------------------------------------------
   items[56]   = "MENU_ITEM_TALENT_16_TITLE";
   items[57]   = "MENU_ITEM_TALENT_16_SKILL";
   items[58]   = "MENU_ITEM_TALENT_11_TITLE";
   items[59]   = "MENU_ITEM_TALENT_11_SKILL";


Dalej nic nie musimy zmieniać.

Aha, bym zapomniał. Oryginalnie umiejętności typu "Regeneracja", "Mistrz Ognia, "Akrobatyka", i chyba nawet kradzież kieszonkowa z Gothica I jest zablokowana. Aby je odblokować wystarczy wejść do pliku Menu_status.d i na końcu usunąć niepotrzebne znaki:
/*
i
*/

Oczywiści po usunięciu tych znaków mogą wyniknąć błędy typu nakładanie się na siebie tekstów w oknie umiejętności, ale wystarczy zmienić pozycję na osi y.

Mam nadzieję, że komuś to pomoże. W razie pytań lub moich błędów proszę pisać w tym temacie.

Tutka kopiujcie ile wlezie na potrzeby polskiego moddingu, ale proszę umieścić mnie jako autora.
Do widzenia :]

//edit by Avallach:
Na prośbę jona uzupełniam:
"trza usunąć MENU.DAT z Gothic\_Work\data\Scripts\_compiled
a następnie w spacerze sparsować plik Menu.src
Gothic\_Work\data\Scripts\System
"
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry