[PROBLEM] z dodaniem modelu do świata gry (Blender .3ds) 3206 5

O temacie

Autor PyrokaraStara

Zaczęty 8.10.2014 roku

Wyświetleń 3206

Odpowiedzi 5

PyrokaraStara

PyrokaraStara

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam! (jestem noobem) za cholerę (choć próbowałem już chyba wszedzie  szukać nie bez powodu robie posta :P ) nie mogę dodać swojego modelu miecza (zrobiłęm w blenderze daikatanę) link do pliku .blend (http://www5.zippyshare.com/v/97541127/file.html
)
Kod instancji (w pliku IT_Addons_Weapons.d)
INSTANCE ItMw_Addon_daikatana (C_Item)
{
name = "Jeb z dzidy!"; 

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_AXE;
material = MAT_METAL;

value = 1600;

damageTotal  = Damage_Betty;
damagetype = DAM_EDGE;
range    Range_ElBastardo;

cond_atr[2]    = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]  = 23;
visual = "katana.3DS";

description = name;
    TEXT[1]             = "Prędzej Jajko zniosę niż zadziała :(";
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_TwoHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};
Lece na wersji G2 z NK 2.60  zrobiłem  moda z (
https://www.youtube.com/watch?v=9FdM9MHCneQ
wg tego tutoriala ) którego na końcu będę chciał zrobić instalkę i chciałbym też dodać go do moda ale nie do końca jestem pewien jak)

 ... i choć w grze można mieć ten przedmiot ale nie wyświetla modelu.
texturowałem tez w blenderze i exportowałem gomanem do Textures\_compiled pliki .tex a do folderu Texture\Items wżuciłem .tga o tej samej nazwie co w skrypcie. acha i moj spacer chodzi tylko na komendzie -zmaxframerate:5 zauważyłem również że gdy importuje (w blenderze) niektóre pliki różnią się znacząco rozmiarami (np. nóż na wilki jest prawie tak dóży jak El. Bastardo) :huh:

chętnie zaprzyjaźnie się z kimś kto ogarnia ten niezwykły niemiecki twór  ^^ bardzo chcę tworzyć mody do Gothic2 wiele tutków jest nieaktualnych :(
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Blenderem musisz exportować jako 3DS za pomocą pluginu Kerraxa.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Rejmen

Rejmen

Użytkownicy
(Gordon)
posty66
Propsy16
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • (Gordon)
W skryptach widać, że podał plik .3ds
Blender tak robi, że zamiast nazwy tekstury, podaje jakiś material. Tez miałem taki problem. Otwórz .3ds notatnikiem i zobacz, czy masz podany jakikolwiek plik .tga
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
To wtedy model nie miałby tekstury, a byłby widoczny. Blender to nie Wings 3D. Blender potrzebuje pluginu Kerraxa, który został stworzony na potrzeby moddingu Gothica.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

PyrokaraStara

PyrokaraStara

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
więc tak Kerraxa trza było i teraz już spacer widzi nawet z texturą i nie musze w nim texturować ALE
mój miecz w blenderze wyglada tak:
a w spacerze jak wkleje to wygląda tak : 
czyli jakby zupełnie różne wartosci rozciągniecia na każdej osi np za dóżo na Z oraz Y a na Z za mało
czy to ma coś wspólnego z tym? :
btw. w gothicu dalej się nie wyświetla. :ayfkm:
przy eksportowaniu dałem Scale:1 czyli że jeden unit w blenderze to 1m ? bo jak dałem domyślne 100 to był tak samo brzydki ale wielki jak wierza Xardasa


2. jak jeszcze dodać taką broń do paczki
3.nigdziue nie znalazlem tuta jak dodać SWOJE .vaw z dialogami do swoich postaci w modzie
4 a tutorial jak zrobic instalke z moda jest nieaktywny :(

Post połączony: 2014-10-10, 19:31
chciałbym jeszcze wiedizieć czy istnieje możliwość zainstalowania tego Kerraxa plugina do najnowszej wersji blendera  bo tu używam 2.66

Post połączony: 2014-10-10, 20:17
OK już wiem. miecz się zdeformował ponieważ trzeba było dać  "Apply/Transformation and scale" (domyślnie Ctrl + A)  w blenderze. teraz już ładnie wygląda w Spacerze ładuje się już z texturą (czy teraz tez muszę zaznaczać w spacerze i texturowac?) (czy istnieje jakiś inny sposób na zaznaczenie wszystkich poly zamiast F3 i LPM?) tak czy siak texturowany w spacerze czy nie DALEJ SIĘ NIE WYŚWIETLA W GRZE ;/ może to ma coś wspulnego z gomanem? (bo w gomanie tylko chodzi o to by exportowac do 2 folderów .tga i .tex? czy jeszcze jakiś wpis do paczki tekstur czy cos takiego bo widzialem tam niektórzy dawali coś na vdf (u mnie są.disabled) tego nieogarnełem ale textury wyexportowane) choć i tak myślę że wtedy byłby ale bez textur a tu niema nic prócz napisu nazwy broni

Post połączony: 2014-10-11, 15:58
POMOCY! chyba nie zbyt wielu ludzi tu zagląda :(

Post połączony: 2014-10-11, 18:31
tak sobie myślę że może trzeba dodać MODEL 3ds mojego miecza do paczki z modem bo gre odpalam zaznaczajac moda w gothicstarter a w tutku pokazane było jak dodac tylko skrypty i dialogi do pacczki
 

PyrokaraStara

PyrokaraStara

Użytkownicy
posty9
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
OK PROBLEM ROZWIĄZANY !!!

ok już wiem o co chodziło. Poprawnie otexturowany mesh z blendera(max2.66) po eksporcie pluginem Kerrax, oraz zaimportowaniu w Spacerze nie trzeba texturować ponieważ (od razu jest otexturowany)  od razu można zapisać Mesh (gdy texturuję to tak jakby usuwało texturę ) zapisywanie nie wiadomo czemu nie nadpisywało pliku .3ds z blendera :huh: 

      Jedyne co pozostaje do naprawienia to to że textura miecza jest jakby trochę wyblakła oraz jej ostrość/szczegółowość się pogorszyła wie ktoś ocb ?
oto screen z moda:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry