Która częśc Gothica jest najlepsza? 16261 16

O temacie

Autor Hastin

Zaczęty 5.04.2012 roku

Wyświetleń 16261

Odpowiedzi 16

Hastin

Hastin

Użytkownicy
posty42
  • Użytkownicy
Którą cześć gry byś cie polecili?
 

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Przejdz każdą po kolei zaczynając od jedynki i koniecznie MT do jedynki, dalej dwójka wraz z NK itp :)
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Ankieta
Gdzie?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Cytuj
Ankieta
Gdzie?
Ślepy jesteś? To taka wyimaginowana.


Jak dla mnie Gothic I i II to jedna gra, jeżeli przejdziesz jedynkę, i po outrze odrazu odpalisz II to nie zobaczysz wielkiej różnicy, szczególnie jeżeli użyjesz sterowania z G1.

Jeżeli zaś chodzi o III i IV to już całkiem inne gry, o ile podstawka III jeszcze trzyma poziom, to im dalej tym gorzej. W trójce jak dla mnie przesadzili z nieliniowością, już na samym począku możemy iść i zabić Rhobra, Zubena czy też Xardasa. Głównymi zadaniami fabularnymi są zadania podpadające pod 3P więc to chyba dobrze obrazuje grę. Tak naprawdę żadna z decyzji w GIII nie ma wielkiego wpływu na fabułę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
Nie grałeś jeszcze w goticzka? Podzielam zdanie sawika, ale napiszę też coś od siebie.
Zagraj w Gothic(pierwszy raz bez Mrocznych Tajemnic) potem doinstaluj MT. Jak przejdziesz to zagraj sobie w Gothica II NK(jeśli jeszcze słabo sobie radzisz to na początku nie instaluj dodatku) Potem polecam Gothica 3 - nie miałem okazji ukończyć tej gierki, ale może kiedyś. W ZB nie grałem, ale też w sumie możesz sobie zagrać po przejściu trójeczki. O Gothic IV nie mam zdania, no może to, że jest to już prawie inna gierka.
 

Vierzba

Vierzba

Użytkownicy
Seba
posty590
Propsy1408
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Seba
Żadnej bym ci nie polecił. Cała seria jest chujowa
 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Wiedziałem że ktoś to w końcu powie  :lol:
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
o ile podstawka III jeszcze trzyma poziom
Nie trzyma. W I i II była fabuła, a III to by bardziej pasowała pod multiplayer: kto zabije więcej orków :lol2:

Vierzbuś nie zgodzę się. GI i GII były spoko. Były, w roku w którym wyszły oczywiście.
 

Vierzba

Vierzba

Użytkownicy
Seba
posty590
Propsy1408
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Seba
Oceniłem serię jako całokształt.

Owszem, 1 i 2 można się jeszcze niby jarać. Potem włączysz 3 i będziesz czerpał przyjemność przez pierwszych parę godzin, na dłuższą metę cholernie się wynudzisz. Nie chcesz przekreślać serii po jednej części, więc odpalasz Zmierzch Bogów. Usuwasz go szybciej niż zdążysz powiedzieć "GÓWNO". Uważasz że 4 będzie lepsza, odpalasz i widzisz coś, co z RPG stało się liniowym slasherem. Zażenowany dasz serii ostatnią szansę i odpalisz dodatek do Arcanii. Po jego skończeniu będziesz pluł sobie w brodę że kiedykolwiek włączyłeś jakiegokolwiek Gothica, ale mimo wszystko przez 1 i 2 nie będziesz mógł go usunąć ze swego marnego życia, więc będziesz grał jak ostatni idiota w mody dodające nowe sklejone tekstury.

Tak więc, według mnie cała seria jest chujowa, niewarta transferu na torrentach.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Pragnę przypomnieć że tylko G1 i G2 były robione przez piranie tak jak oni chcieli, G3 był nacisk na czas (nie pamiętam czy oficjalne info czy plotki), a ZB to już inne studio. Arcania to nie Gothic, spójrz np. na "nową" wersję gothica która wyszła drugiego, dołączyli wszystkie części z wyjątkiem Arcanii.


I Gothic III ma znośną fabułę, ale świat jest zbyt duży, rozciągnęli wszystko poprzez zrobienie gigantycznego świata.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Cytuj
Pragnę przypomnieć że tylko G1 i G2 były robione przez piranie tak jak oni chcieli, G3 był nacisk na czas
Oczywiście, że był nacisk na czas - z tym, że imo to wina PB, które jako niedoświadczony zespół nie potrafiło dobrać sobie racjonalnych założeń i przegięli z ambicjami. Stworzyli zbyt duży, szczegółowy świat i ewidetnie dopiero po dłuższym czasie się skapnęli, że jak tak dalej pójdzie to nie skończą tej gry przez kolejne kilka lat, więc fabuła została maksymalnie uproszczona(długo przed premierą PB ujawniały informacje z których wynikało, że będziemy mieli dużo więcej contentu) i najzwyczajniej w świecie skończono tą grę na odpierdal, byle tylko nie przekraczać kolejnych deadline'ów. Gdyby wcześniej pomyśleli to mogli by zrezygnować np. z Nordmaru na samym początku, bo obszar samej Myrtany i Varrantu i tak byłby wystarczająco duży, a ogrom zaoszczędznego czasu można by poświęcić na zrobienie prawdziwego głównego wątku (a nie kilku zadań będących jedynie pretekstem do biegania po całym świecie) i dopracowanie zjebanego systemu walki, który był tak gówniany że najlepszym sposobem było naciskaniem PPM przez całą grę...

Ta gra to był za duży projekt jak na takich amatarów - zabrakło doświadczenia i rozsądku.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dopiero teraz sobie przypomniałem że ja grałem z Quest Packiem 4 i najnowszym patchem ( :facepalm:  )więc możliwe że moja opinia jest przez tak mocno odmieniona od waszej.

Luke_Flamesword Przyznaj że nawet te same zadania na mniejszym świecie prezentowały by się o wiele lepiej, byłoby mniej biegania a więcej akcji, nie jestem zagorzałym zwolennikiem Gothica 3 uważam że na tle poprzedniczek wypadł co najmniej słabo. W gothic 1 ani 2 nie było akcji w której odbijaliśmy miasta w pojedynkę, jak dla mnie to jest właśnie jedną z największych wad tej gry - Bohater to typowy koksu już prawie na początku jest nieśmiertelny (naprawdę musiałem się napracować by zginąć) i gdybyśmy nie wydali żadnego punku nauki i tak prawdopodobnie przeszlibyśmy grę bez większych kłopotów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Cytuj
Bohater to typowy koksu już prawie na początku jest nieśmiertelny (naprawdę musiałem się napracować by zginąć) i gdybyśmy nie wydali żadnego punku nauki i tak prawdopodobnie przeszlibyśmy grę bez większych kłopotów.
Osobiście bez leczenia i zapisywania na normalnym poziomie trudności (czy jak się tam nazywają, na pewno nie był najniższy) na samym początku gry dałem radę wyjść sobie z Ardei i zająć Reddock. Problemem byli tylko łucznicy i mag kiedy wpakowałem się jak idiota na samo dno kopalni między osoby walczące w zwarciu
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Cytuj
Przyznaj że nawet te same zadania na mniejszym świecie prezentowały by się o wiele lepiej, byłoby mniej biegania a więcej akcji,
Jak się miały prezentować lepiej jak większość z nich ograniczała się do przyniesienia czegoś i/lub zabicia czegoś? Tu najzwyczajniej w świecie brakowało fabuły, dialogów. Zdecydowana większość tekstów była pisana jako wymówki dla questów - brakuje dialogów, które byłyby dla samej głębi przedstawionego świata. Ba, nawet najważniejsze postacii tej całej przykrótkiej dramy mają do powiedzenia ledwie kilka zdań, napisanych tylko po to, aby gracz wiedział co ma zrobić. Ja się załamałem jak przelazłem 3/4 świata i w końcu odnalazłem tego starego nekrofila Xardasa, a ten mi tylko jebnął kilka zdań na odczepne i to była cała konwersacja z nim. To samo z innymi kluczowymi postaciami - starzy znajomi czy taki król Rhobar - istna załamka, prawie zero dialogów dla samego budowania klimatu.

No i sama fabuła to najbardziej minimalistyczny twór jaki w RPG widziałem: znajdź Xardasa, znajdź 5 artefaktów, wybierz jedno z trzech zakończeń. Toż to 1 rozdział GI czy GII zawierał więcej fabuły! W poprzednich częściach fabuła sprawiała, że w świecie coś się działo - a to zamordowano magów ognia w SO, a to część najemników ruszyłą polować na smoki. A w GIII? Nie dzieje się absolutnie nic! Była wojna i wg intra działo się dość sporo wcześniej, ale wtedy przybył bezimienny i czas stanął w miejscu. Na całym kontynencie się nie dzieje absolutnie nic, a wszysy siedzą na dupie i czekają aż bezimienny do nich podejdzie i załatwi ich sprawy. W dodatku do GIII to on powinien jako król przybrać imię Ludwika XIV, bo cały świat się kręci wokół niego.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Jak narzekacie na G3 to sciągnijcie najnowszego Comunnity Patch + Content Moda i QuestPacka PL najnowszego. Nie bedziecie narzekać na brak zadań rodem z poprzedniczek, na bugi też, i ogólnie gra stanie sie znośna, a zadania epickie i nie bedzie trzeba bezsensu latać od jednego miasta do drugiego zeby wyrżnąć orków/buntowników. Ale bez tego to jedno wielkie gówno.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Serrit

Serrit

Użytkownicy
posty15
Propsy3
  • Użytkownicy
Szczerze mówiąc to najbardziej mi do gustu przypadł Gothic 3 (z Community Patchem 1.74 + Quest Pack PL). Jestem również wielkim fanem poprzednich części serii, ale jakoś najczęściej wracam do starego Gothic'a 3. Pewnie, że stare części biją 3 odsłonę na głowę, ale ona ma coś w sobie takiego, aż po prostu chce się do niej wracać. Werewolf ma rację. Bez CP i Quest Packa nawet nie tykać  ;p
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
/


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry