Kilka pytań odnośnie spacera 2248 2

O temacie

Autor tutonic

Zaczęty 3.01.2011 roku

Wyświetleń 2248

Odpowiedzi 2

tutonic

tutonic

Użytkownicy
posty11
Propsy1
  • Użytkownicy
Mam kilka pytań odnośnie spacera.

1.
Czy jest jakiś inny sposób na kompilowanie dialogów? Uczę się modowania i dość często muszę kompilować dialogi w spacerze a to trwa dość długo.
2.
O ile powyższą sytuację mogę przeboleć, to problem większy jest z kompilacją ZENa. Robię testy z przedmiotami i waypointami, więc często muszę kompilować plik world.zen. Czy nie ma jakiegoś prostszego sposobu?
3.
Kiedy kompiluję dialogi do plików OU, to za kaźdym razem zwiększa mi się wielkość tych plików o około 2mb na plik. Na początku OU.bin miał gdzieś 3mb, teraz ma 18. Dysk mam spory, więc nawet jak dojdzie do 200mb na plik to nic się nie stanie, tylko że problem potem z paczką z modem.
4.
Trochę odnośnie pkt 3 - czy wystarczy że skompiluję do OU te pliki dialogu które zmieniłem? Tzn. robię sobie nowy folder z folderami tak jak w folderze Gothic, wkładam pliki dialogów do MISSIONS (ew. jeszcze pliki NPC do folderu NPC), kopiuję plik gothic.src i kompiluję wczytując ten skopiowany w nowym folderze plik? I wtedy można ten powstały OU.bin wrzucić do paczki?
5.
Takie lamerskie pytanie xD
Czym się różni waypoint od freepointa? Bo dałem se NPCa na waypointa, dodałem rutynę na stanie, stanie i robienie czegoś oraz stanie i czarowanie (wszystko w różnych godzinach). Byłaby różnica gdybym dodał NPCa do freepointa?
6.
Po co łączyć waypointy? Jak chce np. żeby NPC prowadził nas do jakiegoś miejsca to nie wystarczy dodać do rutyny tych waypointów przez które ma iść? BTW. Jak zrobić, żeby NPC nas właśnie prowadził do takiego miejsca, przechodząc przez róźne waypointy (wyznaczanie drogi)?


Z góry dzięki za pomoc :)
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
1.
Czy jest jakiś inny sposób na kompilowanie dialogów? Uczę się modowania i dość często muszę kompilować dialogi w spacerze a to trwa dość długo.
Nie...
Cytuj
3.
Kiedy kompiluję dialogi do plików OU, to za kaźdym razem zwiększa mi się wielkość tych plików o około 2mb na plik. Na początku OU.bin miał gdzieś 3mb, teraz ma 18. Dysk mam spory, więc nawet jak dojdzie do 200mb na plik to nic się nie stanie, tylko że problem potem z paczką z modem.
Pytanie 24:
http://themodders.org/index.php?/topic/6283-podstawowe-pytania-i-problemy/
Cytuj
Trochę odnośnie pkt 3 - czy wystarczy że skompiluję do OU te pliki dialogu które zmieniłem? Tzn. robię sobie nowy folder z folderami tak jak w folderze Gothic, wkładam pliki dialogów do MISSIONS (ew. jeszcze pliki NPC do folderu NPC), kopiuję plik gothic.src i kompiluję wczytując ten skopiowany w nowym folderze plik? I wtedy można ten powstały OU.bin wrzucić do paczki?
To trochę nie tak... W gothic.src jest napisane jakie pliki, w jakich katalogach, będą parsowane, a później kompilowane. Jeśli zrobiłbyś katalog z samymi dialogami, to nic by to nie dało, bo wtedy kompilator nie wiedział czym są niektóre funkcje. Najlepiej po prostu utworzyć katalog, w którym są skrypty GMDK i swoje własne.

tutonic

tutonic

Użytkownicy
posty11
Propsy1
  • Użytkownicy

tutonic

Kilka pytań odnośnie spacera
#2 2011-01-03, 14:10(Ostatnia zmiana: 2011-01-04, 13:51)
Dzięki za odpowiedź.
Co do 4 - wychodzi na to, że nie ma sensu zmieniać.
Co do 3 - cały szkopuł w tym, że ja usuwałem te pliki. Być może za pierwszym razem tego nie zrobiłem, ale później usuwałem. A i tak powstają pliki większe!
EDIT: Powyższy przekreślony tekst cofam - sprawa z OU załatwiona :)

Jeszcze jedno pytanie - dlaczego tak jest, że po wstawieniu waypointa do world.zen trzeba zrobić paczkę z modem? Przecież zmiany zostają, waypoint dodaję więc czemu w defaultmod nie ma tego waypointa? Nie da się mieć go bez robienia paczki z modem? A - i czy jeśli wstawię obiekt do world.zen, to też muszę go dać do moda?

EDIT: Wszystko wyjaśnione. Można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry