Prośba do zaawansowanych moderów/skrypterów 4695 8

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 19.05.2010 roku

Wyświetleń 4695

Odpowiedzi 8

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
To znowu ja.Tamten temat z błędem npc'a można zamknąć,bo ściągnąłem odpowiedni program i teraz normalnie jest tam,gdzie chciałem.A ten temat założyłem,bo chcę prosić doświadczonych moderów/skrypterów o sprawdzenie skryptu dialogu(wykonany przez easy dialog maker 3.1).Podaję skrypt:
//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Druid_EXIT(C_INFO)
{
npc = BAU_985_Druid;
nr = 999;
condition = DIA_Druid_EXIT_Condition;
information = DIA_Druid_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Druid_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Druid_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO
//========================================

INSTANCE DIA_Druid_HELLO (C_INFO)
{
   npc = BAU_985_Druid;
   nr = 1;
   condition = DIA_Druid_HELLO_Condition;
   information = DIA_Druid_HELLO_Info;
   permanent = FALSE;
   Important   = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Druid_HELLO_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Druid_HELLO_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO1_03_01"); //Siema
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_15_02"); //Kto ty?
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO1_03_03"); //Łowca orków.Zajmuję się zabijaniem zielonoskórych
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_15_04"); //Aha spoko
B_LogEntry (TOPIC_Cronos_Gold,"Cronos rozkazał mi przynieść  100 sztuk złota");

B_GivePlayerXP (100);
B_GiveInvItems (other, self, ItMi_Gold, 100);

};



// *Script was make in Easy Dialog Maker (EDM)

Powodem jest błąd o następującej treści:
"[F] 02:31 Fatal:-1 U:    PAR: Syntax error :  ( line 1 ) .... <zParser.cpp,#599>"
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

SkorpionX

SkorpionX

Użytkownicy
posty108
Propsy2
  • Użytkownicy
EDM rozwala skrypty.  Też miałem taki problem.

1. Skopiuj jakiś plik .d np. Dialog z Haradem.
2. Zmień jego nazwę, na nazwę twojego dialogu.
3. Wklej tam dialog z EDM.
4. Zapisz.
 
http://themodders.org/index.php?/topic/11296-the-modders-pack/



Soldat zu Soldat:

-Ich fand eine Handgranate!

-Last vom Himmel fallen ....

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
EDM rozwala skrypty.  Też miałem taki problem.

1. Skopiuj jakiś plik .d np. Dialog z Haradem.
2. Zmień jego nazwę, na nazwę twojego dialogu.
3. Wklej tam dialog z EDM.
4. Zapisz.
Hmm nie wiem czy dobrze zrozumiałem więc wkleję dwa skrypty:
Najpierw rozmowa z haradem:
// *****************************************************
// EXIT
// *****************************************************
INSTANCE DIA_Harad_EXIT   (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr  = 999;
condition   = DIA_Harad_EXIT_Condition;
information = DIA_Harad_EXIT_Info;
permanent   = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};
FUNC INT DIA_Harad_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};
FUNC VOID DIA_Harad_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

// *****************************************************
// Hallo
// *****************************************************
instance DIA_Harad_Hallo (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 2;
condition = DIA_Harad_Hallo_Condition;
information = DIA_Harad_Hallo_Info;
permanent   = FALSE;
important = TRUE;
};
func int DIA_Harad_Hallo_Condition ()
{
if (Npc_IsInState(self, ZS_Talk))
&& (self.aivar[AIV_TalkedToPlayer] == TRUE)
{
return TRUE;
};
};
func void DIA_Harad_Hallo_Info ()
{
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Hallo_12_00"); //Czego chcesz?
};

// *****************************************************
// Arbeit
// *****************************************************
instance DIA_Harad_Arbeit (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition = DIA_Harad_Arbeit_Condition;
information = DIA_Harad_Arbeit_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Szukam pracy.";
};
func int DIA_Harad_Arbeit_Condition ()
{
return TRUE;
};
func void DIA_Harad_Arbeit_Info ()
{
AI_Output (other, self, "DIA_Harad_Arbeit_15_00"); //Szukam pracy.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_01"); //Hmmm... przydałby mi się nowy czeladnik.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_02"); //Brian niedługo skończy terminowanie i wyjedzie z miasta.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_03"); //Umiesz coś?
AI_Output (other, self, "DIA_Harad_Arbeit_15_04"); //Jeśli pytasz, czy znam się trochę na kowalstwie...
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_05"); //Nie. Nie o to mi chodziło.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_06"); //Wcześniej czy później orkowie zaczną oblężenie miasta, a wtedy liczyć się będą tylko ci, którzy mogą stanąć w jego obronie.
if (other.guild == GIL_NONE)
{
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_07"); //Nie przyjmę na czeladnika kogoś, kto przyniesie mi hańbę, uciekając z miasta razem z kobietami i nierobami, zamiast walczyć ramię w ramię z prawdziwymi mężczyznami.
};

Log_CreateTopic(TOPIC_Lehrling,LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus (TOPIC_Lehrling,LOG_RUNNING);
B_LogEntry (TOPIC_Lehrling,"Jeśli zdołam przekonać Harada, że jestem godny zaufania, przyjmie mnie na swojego czeladnika.");
};
I teraz mam zmienić nazwę DIA_VLK_412_Harad na DIA_BAU_986_Ash(ash to imię mojego npc#msgote author=SkorpionX link=topic=10121.msg96935#msg96935 date=1274643814]EDM rozwala skrypty.  Też miałem taki problem.

1. Skopiuj jakiś plik .d np. Dialog z Haradem.
2. Zmień jego nazwę, na nazwę twojego dialogu.
3. Wklej tam dialog z EDM.
4. Zapisz.[/quote]
Hmm nie wiem czy dobrze zrozumiałem więc wkleję dwa skrypty:
Najpierw rozmowa z haradem:
// *****************************************************
// EXIT
// *****************************************************
INSTANCE DIA_Harad_EXIT   (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr  = 999;
condition   = DIA_Harad_EXIT_Condition;
information = DIA_Harad_EXIT_Info;
permanent   = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};
FUNC INT DIA_Harad_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};
FUNC VOID DIA_Harad_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

// *****************************************************
// Hallo
// *****************************************************
instance DIA_Harad_Hallo (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 2;
condition = DIA_Harad_Hallo_Condition;
information = DIA_Harad_Hallo_Info;
permanent   = FALSE;
important = TRUE;
};
func int DIA_Harad_Hallo_Condition ()
{
if (Npc_IsInState(self, ZS_Talk))
&& (self.aivar[AIV_TalkedToPlayer] == TRUE)
{
return TRUE;
};
};
func void DIA_Harad_Hallo_Info ()
{
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Hallo_12_00"); //Czego chcesz?
};

// *****************************************************
// Arbeit
// *****************************************************
instance DIA_Harad_Arbeit (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition = DIA_Harad_Arbeit_Condition;
information = DIA_Harad_Arbeit_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Szukam pracy.";
};
func int DIA_Harad_Arbeit_Condition ()
{
return TRUE;
};
func void DIA_Harad_Arbeit_Info ()
{
AI_Output (other, self, "DIA_Harad_Arbeit_15_00"); //Szukam pracy.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_01"); //Hmmm... przydałby mi się nowy czeladnik.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_02"); //Brian niedługo skończy terminowanie i wyjedzie z miasta.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_03"); //Umiesz coś?
AI_Output (other, self, "DIA_Harad_Arbeit_15_04"); //Jeśli pytasz, czy znam się trochę na kowalstwie...
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_05"); //Nie. Nie o to mi chodziło.
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_06"); //Wcześniej czy później orkowie zaczną oblężenie miasta, a wtedy liczyć się będą tylko ci, którzy mogą stanąć w jego obronie.
if (other.guild == GIL_NONE)
{
AI_Output (self, other, "DIA_Harad_Arbeit_12_07"); //Nie przyjmę na czeladnika kogoś, kto przyniesie mi hańbę, uciekając z miasta razem z kobietami i nierobami, zamiast walczyć ramię w ramię z prawdziwymi mężczyznami.
};

Log_CreateTopic(TOPIC_Lehrling,LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus (TOPIC_Lehrling,LOG_RUNNING);
B_LogEntry (TOPIC_Lehrling,"Jeśli zdołam przekonać Harada, że jestem godny zaufania, przyjmie mnie na swojego czeladnika.");
};
I teraz mam zmienić nazwę DIA_VLK_412_Harad na DIA_BAU_986_Ash(ash to imię mojego npca)?Podaję skrypt dialogu:
//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Ash_EXIT(C_INFO)
{
npc = BAU_986_Ash;
nr = 999;
condition = DIA_Ash_EXIT_Condition;
information = DIA_Ash_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Ash_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Ash_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Ash_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc = BAU_986_Ash;
   nr = 1;
   condition = DIA_Ash_HELLO1_Condition;
   information = DIA_Ash_HELLO1_Info;
   permanent = TRUE;
   description = "Kim jesteś?";
};

FUNC INT DIA_Ash_HELLO1_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Ash_HELLO1_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_15_01"); //Kim jesteś?
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO1_03_02"); //Nazywam się ash i jestem farmerem.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_15_03"); //A co tu robisz?
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO1_03_04"); //Oglądam niebo.
AI_StopProcessInfos (self);

};

//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================

INSTANCE DIA_Ash_HELLO2 (C_INFO)
{
   npc = BAU_986_Ash;
   nr = 2;
   condition = DIA_Ash_HELLO2_Condition;
   information = DIA_Ash_HELLO2_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Fajnie jest.";
};

FUNC INT DIA_Ash_HELLO2_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Ash_HELLO2_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO2_03_01"); //Fajnie jest.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO2_15_02"); //Masz rację.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO2_15_03"); //Nie ma to jak nuda.
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO2_03_04"); //Święta racja

};
Dobrze zrozumiałem?
Edit:Dałem kawałek dialogu Harada,bo cały jest trochę za długi.Btw.stworzyłem dialog w edm i skopiowałem skrypt dialogu z haradem,zamieniłem nazwę na swoją i wkleiłem własny dialog z edm.Tyle,że teraz po przyzwaniu kodem postaci(tytułowego asha)nie mogę z nim pogadać,bo ma tylko opcję dialogową:
1.Kim jesteś?
0.Koniec
I jak nacisnę na 1 opcję to wychodzi z rozmowy,tak jakbym nacisnął koniec-czyli nie ma sposobu na pogadanie....
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dobra rada "Odpuść sobię Easy Dialog Maker"
:P

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Racja ten program ma błędy, usun tą linijkę na samym dole, mi jeszcze ten program wywalał że exit jest zły to wtedy kopiowałem od innej postaci i zmieniałem na exit mojej nowej postaci.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Cytat: Gotyk link=topic=10121.msg96953#msg96953 date=May 24 2010, 08:59 AM\'
Racja ten program ma błędy, usun tą linijkę na samym dole, mi jeszcze ten program wywalał że exit jest zły to wtedy kopiowałem od innej postaci i zmieniałem na exit mojej nowej postaci.
Ale u mnie po prostu nie wywala żadnego błędu,tylko nie ma opcji dialogowej poza tą,po której naciśnięciu kończy rozmowę(jakbym nacisnął koniec)
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Naprawa skryptów spacerem.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Tylko,że jak wybieram gothic.src to mi wyskakuje błąd;/
Edit:Eeee nie łapię tych programów^^teraz po wybraniu tego pliku żaden błąd mi nie wyskakuje.Co mam dalej zrobić by był dialog?
//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Ash_EXIT(C_INFO)
{
npc = BAU_986_Ash;
nr = 999;
condition = DIA_Ash_EXIT_Condition;
information = DIA_Ash_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Ash_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Ash_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Ash_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc = BAU_986_Ash;
   nr = 1;
   condition = DIA_Ash_HELLO1_Condition;
   information = DIA_Ash_HELLO1_Info;
   permanent = TRUE;
   description = "Kim jesteś?";
};

FUNC INT DIA_Ash_HELLO1_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Ash_HELLO1_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_15_01"); //Kim jesteś?
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO1_03_02"); //Nazywam się ash i jestem farmerem.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO1_15_03"); //A co tu robisz?
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO1_03_04"); //Oglądam niebo.
AI_StopProcessInfos (self);

};

//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================

INSTANCE DIA_Ash_HELLO2 (C_INFO)
{
   npc = BAU_986_Ash;
   nr = 2;
   condition = DIA_Ash_HELLO2_Condition;
   information = DIA_Ash_HELLO2_Info;
   permanent = TRUE;
   description = "Fajnie jest.";
};

FUNC INT DIA_Ash_HELLO2_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Ash_HELLO2_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO2_03_01"); //Fajnie jest.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO2_15_02"); //Masz rację.
AI_Output (other, self ,"DIA_Ash_HELLO2_15_03"); //Nie ma to jak nuda.
AI_Output (self, other ,"DIA_Ash_HELLO2_03_04"); //Święta racja.
AI_StopProcessInfos (self);

};
Teraz jak dam nowa gra(w modzie stworzonym wcześniej-taki próbny)to mam 2 opcje dialogowe do wyboru i za każdym razem kończy dialog)-czyli tak jakbym naciskał koniec.
Edit:Pomogło stworzenie paczki moda(gothic.dat,gothic.src i ou.bin)oraz rada jendrzejsa.
Prośba do moderatorów/adminów-o ile to nie jest problem to proszę o podpięcie tego tematu,ponieważ może przydać się komuś w przyszłości.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie jest łatwo napisać skomplikowany skrypt od razu bezbłędnie, a dopiero napisać program do generowania skryptów dialogów od razu dobrze. Najnowsza wersja działa w porządku, trzeba tylko ukończony skrypt skopiować i samemu zapisać. A więc nie skreślałbym od razu tego makera ;]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry