tekstury 3781 7

O temacie

Autor StarFighter

Zaczęty 27.06.2010 roku

Wyświetleń 3781

Odpowiedzi 7

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Mam poważny problem.
Otwieram jakiś plik, np. world.zen
kompiluje świat, światło
nakładam teksturę...

i co dalej?
Jak chcę zapisać jako .zen, to nie mogę.
Jak dam np. otwórz, to pojawia mi się komunikat, czy chcę zapisać, zaznaczam, zapisuje .zen, ale ten plik się tam nie pojawia.

Jeśli np. otworzę inny plik, np. odlcamp.3ds to zmiany są widoczne po zapisaniu, ale tylko przy oglądaniu spacerem tego właśnie pliku. Jakbym chciał to wrzucić do .zen'a to co mam zrobić??

Inne moje pytanie: żeby móc edytować świat w spacerze i normalnie to zapisywać musiałem zrobić dwie rzeczy:
wypakować światy z pliku worlds.vdf
zmienić jego nazwę na worlds.vdf.disabled (przeczytałem na tym forum ktoś miał jakiś problem, jemu nie pomogło, za to u mnie zadziałało...)
Dlaczego tak jest?

Ps. W tutorialach które czytałem nie było nic o zapisywaniu :D
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy

Mr Prezesinho

tekstury
#1 2010-06-27, 19:59(Ostatnia zmiana: 2010-06-27, 20:01)
Nie wiem czy oto ci chodzi, ale masz:
Żeby nie stracić vobów, wp i całego tego badziewia trzeba najpierw wczytać w spacku twojego zena i zapisać jako uncompiled. Później jeszcze raz wczytujesz poprzedniego zena, compilujesz itd. i zapisujesz jako mesh. Po zmianach tekstur itp. łączysz mesha z zenem uncompiled za pomocą funkcji macros i zapisujesz jako zwykły zen.

EDIT// Hah jak to nie ma tutoriali? :lol:
ZEN-MESH
MACROS
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Dzięki, co prawda już to rozwiązałem w inny sposób metodą prób i błędów: otwieram oldcamp.3ds zmieniam tam, zapisuję jako mesh (3ds). Otwieram worlda, kompiluję bez zaznaczania opcji edit, i wtedy wszystko co zmieniłem pojawia mi się, zapisuję world2.zen (skompilowany) i podmieniam pliki world2 na world

Twojego sposobu jeszcze nie wypróbowałem, ale niebawem to zrobię. Dzięki za odzew. :lol:  

PS. Jeśli chodzi o tutoriale to hmm ja po moich wcześniejszych próbach robienia tego samemu  znalazłem taki, w którym było tylko o zmienieniu tekstury (co wcześniej się sam nauczyłem) oraz o prostej edycji 3d (tego nie wiedziałem). ani słowa o tym, jak to zapisać, ani że trzeba się tak z tym bawić i gdzie szukać rozwiązania :D

Hmm a wie ktoś może o co chodzi z tym worlds.vdf.disabled?
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie wiem jak jest w gothicu 1, ale jeżeli nie zmienisz rozszerzenia tego pliku w g2nk to kiedy będziesz chciał coś zmienić w np.newworld.zen twoje zmiany nie będą zapisywane i w konsekwencji żadna z twoich zmian nie będzie dostępna w grze.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
ok, dzięki.
Mam jeszcze inny problem:
- pobrałem z tego forum fajny zamek do wstawienia w grze. Wstawiłem go do folderu meshes/mobs.
Jak próbuję ustawić go jako visual to nic się nie pojawia, poza czerwonymi liniami (obwód jakiejś figury)
Przeczytałem na tym forum w innym temacie, że ktoś miał podobny problem: trzeba otworzyć plik 3ds jako mesh, zapisać spacerem jako mesh i wtedy wczytać. W spacerze jak daję open mesh to rzeczywiście widać ten zamek, ale jak ustawiam go jako visual w zenie to już nie.
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy

Mr Prezesinho

tekstury
#5 2010-06-28, 12:09(Ostatnia zmiana: 2010-06-28, 12:22)
Wstawianie większych obiektów typu dom czy jak w twoim przypadku zamek jest bez sensu, bo np. będzie przez niego przeciekała woda podczas deszczu. Kiedyś wstawiałem tak statek paladynów, bardzo długo się ładowało i w konsekwencji nic się nie stało. nie wiem co może być tego przyczyna (może obiekt ma za dużo poly do wczytania go jako mob), ale lepiej jest go wstawić w jakiś programie do edytowania 3d (blender, 3ds max)
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
I nie da się tego obejść np postawić jakaś niewidzialną ścianę, czy coś? (tak jak te przy arenie i scenie w S.O.)
Blendera nawet mam gdzieś ściągniętego, ale nic nie umiem...
No nie, teraz się będę uczyć obsługi programów 3d  :[  
A statek paladynów też próbowałem wstawić  :D  Ładowało się co prawda chyba mniej niż 1s. ale i tak g... wyszło  

Mam jeszcze parę spraw:
-woda mi zamarzła. Na razie tego nie poprawiam (będzie na to czas) ale już przeczytałem tutorial o tym. Gdzie jest jeziorko the trial?
-czytałem o wstawianiu przejścia między levelami. Niestety np po wciśnięciu activate to przejście znika i nie mogę nim na przykład przesuwać. jeśli z kolei edytuję jego wielkość i później daję stop tak jak w tutorialu to również znika.
Chciałem sobie jakieś skopiować ale tam gdzie powinno być przejście np. do kopalni so  (albo do orkowego cmentarza) nie ma go, tzn. nie mogę go kliknąć tak jakby go tam nie było   :D  Jest tam to przejście, i tylko go nie trafiłem, czy one tak zawsze znikają?
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Wstawianie plane nad obiektami chyba nie pomoże, tak mi się wydaje, bo skoro deszcz przelatuje przez budynki wstawione w zenie to dlaczego nie przez ściane?
A gdy robisz triggera na change level to on nie znika. Ustawiasz mu obszar, na jakim ma przenosić do nowego świata, dajesz stop i gitarka. Kiedy wybierzesz go z listy vobów powinien być zakreślony box o wymiarach ustalonych przez ciebie.
A zastanów się, gdzie może być jeziorko the trial :[
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry